/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Hjemmeside??
Fra : bj


Dato : 18-01-07 21:45

Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?

mvh.
bj

X-postet til dk.edb.internet.webdesign




 
 
Klaus D. Mikkelsen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-01-07 21:51

bj skriver:
>
> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
> ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?

Hos TDC ?

Ikke en krone, min private hjemmeside ligger hos TDC som også er min
udbyder.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (18-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-01-07 21:53

> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
> ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?

Lave sin egen? Det koster forskelligt.
Mener du at eje sin egen? Det er ikke ret dyrt.
Tjek www.unoeuro.com (bruger dem selv) og få en hjemmeside til en fin fin
pris.
Det løber op i under 200kr om året, dog er første år en smule dyrere.



Kenned (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kenned


Dato : 18-01-07 22:05

bj wrote:
> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside,
> hvis man ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen
> side?
> mvh.
> bj
>
> X-postet til dk.edb.internet.webdesign

Hos www.one.com koster det svjh omkring 90,- om året plus noget
oprettelse...

Kenned
--
---------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.



Allan Vebel (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 18-01-07 22:57

Kenned skrev:

> Hos www.one.com koster det svjh omkring 90,- om
> året plus noget oprettelse...

Det er ikke helt rigtigt. Det er oprettelsen der koster 90
kroner, og så skal der også lægges moms på. Det
billigste webhotel giver altså:

Webhotel type 9 a 12 måneder DKK 108,00
Årlig domæneafgift (.dk) DKK 60,00
Oprettelse DKK 90,00
+ 25% moms DKK 64,50
I alt til betaling DKK 322,50

Jeg er jævnligt den procedure igennem, også hos mange
andre udbydere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Kim B.S. (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim B.S.


Dato : 18-01-07 22:16

> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
> ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?
>
Du har højstsandsynligt ca. 10 Mb plads på din udbyders server, læs nærmere
på dennes hjemmeside.
Diverse værktøjere kan hentes på nettet(gratis).
Hilsen Kim.



Michael Rasmussen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 18-01-07 22:22

On Thu, 18 Jan 2007 21:45:18 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

>Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
>ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?

Det koster i hvert fald en hel del tid

Og nok også penge til passende software - hvis ikke du vil skrive
html/css koden 'i hånden'.

Endelig er der serveren - Det behøver ikke koste alverden, men det
afhænger stærkt af hvilke faciliteter, hastighed og support du har
brug for.

Det billigste er i reglen en LAMP-løsning, dvs Linux + Apache + MySql
+ PHP. Hvis det er en windows baseret løsning du søger, skal onkel
Gates også have en skilling. Og så løber prisen hurtigt op...

<mlr>

Klaus D. Mikkelsen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-01-07 22:27

Michael Rasmussen skriver:
>
> Endelig er der serveren - Det behøver ikke koste alverden, men det
> afhænger stærkt af hvilke faciliteter, hastighed og support du har
> brug for.
>
> Det billigste er i reglen en LAMP-løsning, dvs Linux + Apache + MySql
> + PHP. Hvis det er en windows baseret løsning du søger, skal onkel
> Gates også have en skilling. Og så løber prisen hurtigt op...

Nej, manden er TDC kunde, han betaler i forvejen for 10MB webplads.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

bj (18-01-2007)
Kommentar
Fra : bj


Dato : 18-01-07 23:37


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45AFE60B.F51C34A@du.kan.finde.den...
> Michael Rasmussen skriver:
>>
>> Endelig er der serveren - Det behøver ikke koste alverden, men det
>> afhænger stærkt af hvilke faciliteter, hastighed og support du har
>> brug for.
>>
>> Det billigste er i reglen en LAMP-løsning, dvs Linux + Apache + MySql
>> + PHP. Hvis det er en windows baseret løsning du søger, skal onkel
>> Gates også have en skilling. Og så løber prisen hurtigt op...
>
> Nej, manden er TDC kunde, han betaler i forvejen for 10MB webplads.
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

tak for svarene, jeg kan godt se jeg ikke har værfet speciel konkret i mine
oplysninger, men jeg har fået svar som spurgt og det lærer jeg jo så lidt af
også.

sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en grundejerforening og
ikke ved noget om det. Derfor var det også svært for mig at præcisere mit
sspørgsmål, men ellers mange tak for svarene som jeg dog godt kan bruge.

mvh
bj



Allan Vebel (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 19-01-07 00:03

bj skrev:

> sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en
> grundejerforening og ikke ved noget om det.

Hvorfor har du så påtaget dig den opgave, når du ved
at du ikke har en skid forstand på det?

Jeg har set masser af grundejerforeningssider - og har
set hvor dårligt sådan noget kan skrues sammen af
amatører, klamphuggere, skidesprællere og
socialdemokrater, for nu at bruge et onsensk udtryk

Kan du ikke selv, så få en professionel til st se på det!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk




ShutEye (19-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 19-01-07 00:52

>> sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en
>> grundejerforening og ikke ved noget om det.
>
> Hvorfor har du så påtaget dig den opgave, når du ved
> at du ikke har en skid forstand på det?
>
> Jeg har set masser af grundejerforeningssider - og har
> set hvor dårligt sådan noget kan skrues sammen af
> amatører, klamphuggere, skidesprællere og
> socialdemokrater, for nu at bruge et onsensk udtryk
>
> Kan du ikke selv, så få en professionel til st se på det!

Og du er en af de proffe?
Måske er der et begrænset budget eller andet der spiller ind.
Stik lige piben ind!



Allan Vebel (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 19-01-07 01:09

ShutEye skrev:

> Og du er en af de proffe?

Ja, og hvad så?

Jeg lægger i det mindste mit navn frem, mens du fortsat
kander dig dit øgenavn,o)

> Måske er der et begrænset budget eller andet der spiller
> ind.

Det er vanskeligt at afgøre hvad der gør det.

Stik lige piben ind!

Skal den ikke stoppes?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



ShutEye (19-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 19-01-07 10:30

>> Og du er en af de proffe?
>
> Ja, og hvad så?

Virkelig?
Ikke godt for de proffe.

> Jeg lægger i det mindste mit navn frem, mens du fortsat
> kander dig dit øgenavn,o)

Jeg kander mig hvad jeg vil.

>> Måske er der et begrænset budget eller andet der spiller
>> ind.
>
> Det er vanskeligt at afgøre hvad der gør det.

Nemlig!

> Stik lige piben ind!
>
> Skal den ikke stoppes?

Tjoo men jeg vidste ikke om du røg :)



Allan Vebel (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 27-01-07 01:15

ShutEye skrev:

> Jeg kander mig hvad jeg vil.

Du kan naturligvis kalde dig hvad du vil, men ingen tager
dig seriøst med sådan et øgenavn.

Hvad vil dú være når du bliver stor?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



ShutEye (28-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 28-01-07 13:57

>> Jeg kander mig hvad jeg vil.
>
> Du kan naturligvis kalde dig hvad du vil, men ingen tager
> dig seriøst med sådan et øgenavn.
>
> Hvad vil dú være når du bliver stor?

Hvor ved jeg fra at du kalder dig hvad du hedder?
Det må da være vigtigere at svare folk ordenligt end at hænge sig i hvad man
kalder sig.



Erik Ginnerskov (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 30-01-07 01:30

ShutEye wrote:

> Hvor ved jeg fra at du kalder dig hvad du hedder?

Vil du tro det, hvis jeg bekræfter det?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



Allan Vebel (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 30-01-07 01:53

Erik Ginnerskov skrev:

>> Hvor ved jeg fra at du kalder dig hvad du hedder?
>
> Vil du tro det, hvis jeg bekræfter det?

Sikkert ikke, hun vil bare lave støj på linjen

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



ShutEye (30-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 30-01-07 02:18

>>> Hvor ved jeg fra at du kalder dig hvad du hedder?
>>
>> Vil du tro det, hvis jeg bekræfter det?
>
> Sikkert ikke, hun vil bare lave støj på linjen

Støj? Hvad med for h..... at svare folk ordenligt?
Nææ nej, så i stedet flygter du ind bag "du har et fjollet navn ... naaa naa
naa naa naaaa"



ShutEye (30-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 30-01-07 02:17

>> Hvor ved jeg fra at du kalder dig hvad du hedder?
>
> Vil du tro det, hvis jeg bekræfter det?

Det hjælper :) Men det var ikke pointen.



Erik Ginnerskov (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 30-01-07 12:43

ShutEye wrote:

> Det hjælper :) Men det var ikke pointen.

Jeg er ikke enig. Nogen vedkender sig deres identitet og forfægter deres
meninger med åben pande. Andre gemmer sig bag et pseudonym. Til det
sidstnævnte kan jeg så kun spørge: Hvorfor dog?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



ShutEye (30-01-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 30-01-07 17:49

>> Det hjælper :) Men det var ikke pointen.
>
> Jeg er ikke enig. Nogen vedkender sig deres identitet og forfægter deres
> meninger med åben pande. Andre gemmer sig bag et pseudonym. Til det
> sidstnævnte kan jeg så kun spørge: Hvorfor dog?

Det der anfægtede mig fra starten af var Allans svar:

<citat>
Hvorfor har du så påtaget dig den opgave, når du ved
at du ikke har en skid forstand på det?

Jeg har set masser af grundejerforeningssider - og har
set hvor dårligt sådan noget kan skrues sammen af
amatører, klamphuggere, skidesprællere og
socialdemokrater, for nu at bruge et onsensk udtryk

Kan du ikke selv, så få en professionel til st se på det!
</citat>

Uhøfligt efter min mening. Måske var han bare muggen da han skrev det.
Men det må jeg vel ikke mene når jeg ikke har et 'rigtigt' navn?
Det er ok at være en r.. hvis bare man skriver hvad man hedder?

Ligegyldigt. Vi kommer ikke videre.
EOD fra min side.



bj (19-01-2007)
Kommentar
Fra : bj


Dato : 19-01-07 19:15


"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
news:45affcae$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> bj skrev:
>
>> sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en
>> grundejerforening og ikke ved noget om det.
>
> Hvorfor har du så påtaget dig den opgave, når du ved
> at du ikke har en skid forstand på det?
>
> Jeg har set masser af grundejerforeningssider - og har
> set hvor dårligt sådan noget kan skrues sammen af
> amatører, klamphuggere, skidesprællere og
> socialdemokrater, for nu at bruge et onsensk udtryk
>
> Kan du ikke selv, så få en professionel til st se på det!
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk
>
>
hvorfor er det lige du tror jeg spørger her om noget viden, hva! jeg har
påtagetmig at undersøge sagen ikke at lave hjemmesiden, det ville ikke være
godt når jeg ikke ved noget om det, men at undersøge sagen vedr. pris er jo
lige som måske en ok opgave..

mvh
bjarne



Michael Rasmussen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 19-01-07 00:06

On Thu, 18 Jan 2007 23:36:53 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

>> Nej, manden er TDC kunde, han betaler i forvejen for 10MB webplads.

>tak for svarene, jeg kan godt se jeg ikke har værfet speciel konkret i mine
>oplysninger, men jeg har fået svar som spurgt og det lærer jeg jo så lidt af
>også.
>
>sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en grundejerforening og
>ikke ved noget om det. Derfor var det også svært for mig at præcisere mit
>sspørgsmål, men ellers mange tak for svarene som jeg dog godt kan bruge.

Som Klaus skriver har du allerede 10 Mb webplads hos tdc...

Og som nybegynder vil jeg anbefale du kigger lidt på tdc's Skabelon
baserede sitecenter.

<mlr>


bj (19-01-2007)
Kommentar
Fra : bj


Dato : 19-01-07 19:18


"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse
news:s3vvq298fna29oioj1kuvu90rcngiu55pn@4ax.com...
> On Thu, 18 Jan 2007 23:36:53 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
> wrote:
>
>>> Nej, manden er TDC kunde, han betaler i forvejen for 10MB webplads.
>
>>tak for svarene, jeg kan godt se jeg ikke har værfet speciel konkret i
>>mine
>>oplysninger, men jeg har fået svar som spurgt og det lærer jeg jo så lidt
>>af
>>også.
>>
>>sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en grundejerforening og
>>ikke ved noget om det. Derfor var det også svært for mig at præcisere mit
>>sspørgsmål, men ellers mange tak for svarene som jeg dog godt kan bruge.
>
> Som Klaus skriver har du allerede 10 Mb webplads hos tdc...
>
> Og som nybegynder vil jeg anbefale du kigger lidt på tdc's Skabelon
> baserede sitecenter.
>
> <mlr>
>
har set at jeg har fri ledig plads hos tdc, men erkender også blankt at jeg
ikke skal lave selve siden.Jeg formulerede mig nok ikke særlig godt, jeg
skal undersøge prisen ikke andet...så hjemmeside kan oprettes, hvem, der
skal stå for arbejdet ved jeg endnu ikke.

hver man sin hest

bjarne



Klaus D. Mikkelsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-01-07 19:38

bj skriver:
>
> har set at jeg har fri ledig plads hos tdc, men erkender også blankt at jeg
> ikke skal lave selve siden.Jeg formulerede mig nok ikke særlig godt, jeg
> skal undersøge prisen ikke andet...så hjemmeside kan oprettes, hvem, der
> skal stå for arbejdet ved jeg endnu ikke.

Jeg kan anbefale moesborg.dk som webudvikler og evt hoster. Jeg får selv
en side hostet hos powerhosting.dk, de er ikke verdens billigste, men de
virker.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

René Løweneck (19-01-2007)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 19-01-07 20:21

Hej Bjarne !

> har set at jeg har fri ledig plads hos tdc, men erkender også blankt at
jeg
> ikke skal lave selve siden.Jeg formulerede mig nok ikke særlig godt, jeg
> skal undersøge prisen ikke andet...så hjemmeside kan oprettes, hvem, der
> skal stå for arbejdet ved jeg endnu ikke.

Dit spørgsmål om prisen på en hjemmeside, er ligeså diffus som hvis du havde
spurgt om prisen på et hus. Huse kan have forskellig størrelse, være bygget
forskelligt osv osv.

Men siden du gerne vil have en pris at gå ud fra, kan du her se en pris på
en hjemmeside med 5 sider: http://www.lowesite.dk/default.asp?PG=42


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



Klaus D. Mikkelsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-01-07 06:38

bj skriver:
>
> tak for svarene, jeg kan godt se jeg ikke har værfet speciel konkret i mine
> oplysninger, men jeg har fået svar som spurgt og det lærer jeg jo så lidt af
> også.

Det har du ret i. Nedenstående ændrer dog ikek voldsomt ved
informationsmængden.

> sagen er den at jeg skal oprette en hjemmeside til en grundejerforening og
> ikke ved noget om det. Derfor var det også svært for mig at præcisere mit
> sspørgsmål, men ellers mange tak for svarene som jeg dog godt kan bruge.

Vil i have eget domænenavn, eller er det godt nok med en "privat"
hjemmeside ?

Vil i have det hostet hos et firma der klarer alt angående opbevaring af
hjemmesiden, koster det lidt.

Vil i selv skrive hjemmesiden, eller lade andre gøre det ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Pistolprinsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 19-01-07 06:45


> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis man
> ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?

Det burde du i princippet kunne gøre fuldstændigt gratis, hvis hjemmesiden
ikke skal være ekstremt stor og avanceret.

Normalt har du hjemmesideplads hos din Internet-udbyder allerede, og så er
det blot selv at lave hjemmesiden, og ligge den derud.

Bliver det mere avanceret skal du nok ud og kigge dig opkring efter et
web-hotel, hvilket koster.
Priserne for dette er forskelligt, alt efter hvad web-hotellet tilbyder at
tjenester og muligheder.

En sidste mulighed er at du slev hoster din egen hjemmeside - dette er i
princippet også gratis, men koster lidt opstarts-investering i den
nødvendige hardware og server-software.

Bliver det mere avanceret skal du måske også have lavet (noget af)
hjemmesiden hos en hjemmesidesnedker
Igen, priserne er meget forskellige alt efter hvor meget og hvad der skal
laves.

Så, du vælger næsten selv prisen: Fra gratis til 100.000 kr.


mvh,

Pistolprinsen



bj (23-01-2007)
Kommentar
Fra : bj


Dato : 23-01-07 23:16


"Pistolprinsen" <Sp@m.No> skrev i en meddelelse
news:eoplsi$va8$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Er der nogen der ved hvad det koster at lave sin egen hjemmeside, hvis
>> man
>> ikke gider det der med at reklamere for nogen på sin egen side?
>
> Det burde du i princippet kunne gøre fuldstændigt gratis, hvis hjemmesiden
> ikke skal være ekstremt stor og avanceret.
>
> Normalt har du hjemmesideplads hos din Internet-udbyder allerede, og så er
> det blot selv at lave hjemmesiden, og ligge den derud.
>
> Bliver det mere avanceret skal du nok ud og kigge dig opkring efter et
> web-hotel, hvilket koster.
> Priserne for dette er forskelligt, alt efter hvad web-hotellet tilbyder at
> tjenester og muligheder.
>
> En sidste mulighed er at du slev hoster din egen hjemmeside - dette er i
> princippet også gratis, men koster lidt opstarts-investering i den
> nødvendige hardware og server-software.
>
> Bliver det mere avanceret skal du måske også have lavet (noget af)
> hjemmesiden hos en hjemmesidesnedker
> Igen, priserne er meget forskellige alt efter hvor meget og hvad der skal
> laves.
>
> Så, du vælger næsten selv prisen: Fra gratis til 100.000 kr.
>
>
> mvh,
>
> Pistolprinsen
>
tak for alle svarene, jeg kigger nærmere på det hele i de næste dage. tak
for input, det var da rart at der også er nogen der vil svare sagligt og
fagligt og ikke kun smide med sten som der lige var een der syntes han/hun
skulle

Fortsat god uge og tak'

bj



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste