Købe ferie bolig i Sverige / Norge
Fra : Bob :-\)

Dato : 09-01-07 18:22

Hej Alle

Vi overvejer at købe en feriebolig i Norge eller Sverige, er der mon
noget der har et godt link til hjemmesider med salg af huse
i udlandet ?

Ville også være fint hvis der evt var nogen der har købt hus / feriebolig
som har nogle gode råd

Venlig Hilsen Robert

Fra : Bob :-\)

Dato : 11-01-07 16:44

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Måske kan du bruge noget af dette. Det er fra da vi ledte efter hus i
> Sverige. Vi købte i juni 2003.
>

> Du må selv sortere.
>
> --
> Venlig hilsen
> BA
>
> OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min
emailadresse.....
--------------------------------

Tak for alle linkene , så er der noget at kikke på

Hilsen Robert

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-01-07 10:29

Her er et link til Sveriges svar på boligsiden.dk - en portal med boliger
fra alle Sveriges ejendomsmæglere
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=465

Der er ikke bopælspligt i Sverige, så i kan sagtens købe et helårshus og
bruge det som sommerhus. Et godt råd (= must) er at sørge for egen
kvalificeret byggeteknisk assistance, da det er købers ansvar at undersøge
boligen for fejl og ejendom i realiteten er "købt som beset" i Sverige. En
anden ting man skal være opmærksom på, er at det svenske lånemarked er
meget anderledes - fx. er det normalt kun at binde renten i få måneder og
det er helt umuligt, at binde den i mere end 10 år.

God fornøjelse!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Bob :-\)

Dato : 11-01-07 16:47

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget anderledes - fx. er det normalt kun at binde renten i få måneder og
> det er helt umuligt, at binde den i mere end 10 år.

Okay , mange tak for linket., og den gode input.
Så er der lidt af gå videre med

Hilsen Robert

Fra : Holst

Dato : 10-01-07 11:00

Bob wrote:

> Ville også være fint hvis der evt var nogen der har købt hus / feriebolig
> som har nogle gode råd

Mine forældre har hus (eller rettere har min bror nu overtaget det) i
Sverige og har haft det i mange år. De er medlem af en eller anden
forening af danskere med hus i Sverige. Foreningen hedder Danske
Torpare, og hos dem kan du sikkert få mange gode råd - måske også på
deres hjemmeside:

http://www.danske-torpare.dk/index1.asp

Fra : Bob :-\)

Dato : 11-01-07 16:49

> [...]
> forening af danskere med hus i Sverige. Foreningen hedder Danske
> Torpare, og hos dem kan du sikkert få mange gode råd - måske også på

Tak for det , det vil jeg også kikke på

Hilsen Robert

Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 14-01-07 23:48