/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Opstart af firma
Fra : kim Jørgensen


Dato : 06-01-07 22:54

Hej NG

Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.

Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
Har i nogen ide?

Kim



 
 
Flemming Hansen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 07-01-07 08:50

Hej Kim!

Jeg har tidligere været vognmand igemmen flere år, så jeg kender lidt
til opstart af vognmandsfirma.Og jeg er nu på vej til at starte igen.
Du skal først beslutte om du vil have en bil over eller under 3500 kg.
totalvægt. Over kraver grøntilladelse. Som igen stiller en del krav om
uddannelse
og økonomi. Hvis du vil starte med en bil under 3500 kg. og et
enkelsmandsfirma. Har du ikke brug for en advokat, men vælger du et
aps. kommer du ikke
uden om. Revisor er det et krav til et aps. men ikke til et
enkelsmandsfirma. Men du bør finde en der kan lave dit regnskab. Det
behøver ikke være en
revisor. Når du starter skal du have penge nok til at kunne betale
dine udgifter i 2 måneder. Både privat og firma. Da den mest normale
afregning i
branchen er løbende måned + 30 dage. Hvis du har andre spørgsmål, så
skriv.
Jeg kører export og kører ud idag. Så jeg først retur næste lørdag. Så
der går lidt tid før jeg svarer.

Mvh. Flemming Roed Hansen


kim Jørgensen <kim_jj@hotmail.com> skrev:
>Hej NG
>
>Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
>Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
>Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.
>
>Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
>Har i nogen ide?
>
>Kim


kim Jørgensen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : kim Jørgensen


Dato : 07-01-07 11:10

Hej Flemming

Tak for dit svar.
Jeg regner med, at starte med en bil under 3500 kg. Det er det pappet kan
bruges til idag.

Tænkte, at jeg måske skulle tilslutte mig en central - 3x34, minitrans mm.
Men ved ikke helt endnu.
Lige nu er jeg igang med det indledende øvelser. Såsom økonomi, opstart af
hvilke selvskab, opsparing.

Men tak for dine ord. Det bliver helt sikkert nyttige.

Hilsen

Kim

"Flemming Hansen" <frhx@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:11681565140.602553070297521@dtext.news.tele.dk...
> Hej Kim!
>
> Jeg har tidligere været vognmand igemmen flere år, så jeg kender lidt
> til opstart af vognmandsfirma.Og jeg er nu på vej til at starte igen.
> Du skal først beslutte om du vil have en bil over eller under 3500 kg.
> totalvægt. Over kraver grøntilladelse. Som igen stiller en del krav om
> uddannelse
> og økonomi. Hvis du vil starte med en bil under 3500 kg. og et
> enkelsmandsfirma. Har du ikke brug for en advokat, men vælger du et
> aps. kommer du ikke
> uden om. Revisor er det et krav til et aps. men ikke til et
> enkelsmandsfirma. Men du bør finde en der kan lave dit regnskab. Det
> behøver ikke være en
> revisor. Når du starter skal du have penge nok til at kunne betale
> dine udgifter i 2 måneder. Både privat og firma. Da den mest normale
> afregning i
> branchen er løbende måned + 30 dage. Hvis du har andre spørgsmål, så
> skriv.
> Jeg kører export og kører ud idag. Så jeg først retur næste lørdag. Så
> der går lidt tid før jeg svarer.
>
> Mvh. Flemming Roed Hansen
>
>
> kim Jørgensen <kim_jj@hotmail.com> skrev:
>>Hej NG
>>
>>Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
>>Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
>>Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.
>>
>>Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
>>Har i nogen ide?
>>
>>Kim
>



Jesper Brock (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 07-01-07 14:45


"kim Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a0c735$0$883$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tænkte, at jeg måske skulle tilslutte mig en central - 3x34, minitrans mm.
> Men ved ikke helt endnu.
> Lige nu er jeg igang med det indledende øvelser. Såsom økonomi, opstart af
> hvilke selvskab, opsparing.

Jeg vil sige, at hvis du ikke har den store erfaring eller kundegrundlag at
starte på, er det en *rigtig* god ide at tilslutte sig en central.

En mand med en bil er ikke meget, hvis man står helt alene - der er nogle
stordriftsfordele og ikke mindst et kundegrundlag at starte på ved at være
med på de store centraler. Mange af centralerne kræver så godt nok at du
skal have deres logo på bilen, men afhængigt af dine øvrige planer, er det
jo ikke sikkert, at det spiller nogen rolle for dig.

Centralerne vil også kunne rådgive dig om, hvordan du nemmest og hurtigst
kommer i gang.


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk




Dan Elgaard (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Dan Elgaard


Dato : 07-01-07 11:22

Som enkeltmandsvirksomhed behøver du principelt ikke revisor eller advokat,
men har du ikke selv styr på bogføring, moms, regnskab og alt det der, bør
du overveje, at få et bogførings- eller regnskabsbureau til at stå for denne
del (undgå en revisor, hvis det blot er dette, du skal have lavet - det
koster alt for meget i forhold til et bureau).

Så er der nogle opstartsomkostninger, f.eks. i form af nogle erhvervs- og
ansvarforsikringer, og nødvendige investeringer, samt evt. diverse småting.
Diverse småting kunne jo f.eks. være et bogførings- og regnskabssystem, hvis
du selv vil stå for denne del af virksomhedsdriften.
En anden vigtigt post, er annonceomkostninger, der også skal overvejes, for
at skaffe kunder.

Sidst, men ikke mindst, så skal du have et vist kapitalgrundlag, EFTER at
ovenstående omkostninger er afholdt.
Jeg plejer, at sige, at man skal have stående, hvad der svarer til 3 måneder
omkostninger - BÅDE privat og i virksomheden.
På den måde, har du så du kan betale udgifterne, indtil der (forhåbenligt)
begynder af komme indtægter.

Alt i alt, vil jeg anbefale dig, at lave et budget, med de store runde tals
lov, hvor du sætter dine omkostninger højt og dine forventede indtægter
lavt.
Så ved du, hvor meget du skal bruge på at starte, og hvor meget du skal
bruge på at holde den kørende i de første 3 måneder.
Helt overordnet vil jeg anbefale dig at lave et komplet budget for hele det
første driftsår (altså ikke kun de 3 første måneder, som du forventes at
have kapital til).

Selve den adminstrative del af opstarten, i form af registrering af
virksomheden, behøver du ikke advokat eller revisor til, og kan foretages
ganske gratis på www.virk.dk

Et par gode links for iværksættere kan du finde her:
http://www.yaws.dk/pss/virksomhed/


Håber, det gav dig lidt at komme i gang med

Held og lykke med det

Dan Elgaard
www.reurts.dk



Sættenissen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Sættenissen


Dato : 07-01-07 14:52

Vognmandforretning kender jeg intet til, men til opstart af virksomhed
behøver du kun tilmelde dig på webreg.dk. Her kan du finde en relevant
blanket soms udfyldes og sendes til selskabsstyrelsen. Så er den del
overstået - tager 5 minutter.
Det næste er hvis du har behov for kreditter eller lignende. Så skal du have
fat i banken, som sikkert vil kræve et revisor udarbejdet budget for at låne
til dig. Har du pengene er det i princippet bare at gå igang - det kan dog
være farligt uden rådgivning - men det er muligt.

Knud



"kim Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a01a8a$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
> Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
> Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.
>
> Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
> Har i nogen ide?
>
> Kim
>



Kjj (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Kjj


Dato : 10-01-07 22:28

Hej

I skal alle have tak for jeres råd, og gode links.
Jeg kigger nærmere på det hele. Jeg over meget seriøst at tilslutte mig en
"central".

Endnu engang tak.

Kim
"kim Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a01a8a$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
> Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
> Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.
>
> Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
> Har i nogen ide?
>
> Kim
>



Kim Jørgensen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 10-01-07 22:32

Hej

I skal alle have tak for jeres råd, og gode links.
Jeg kigger nærmere på det hele. Jeg over meget seriøst at tilslutte mig en
"central".

Endnu engang tak.

Kim

"kim Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a01a8a$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Har i nogen ide, om hvad det koster at starte en mindre virksomhed.?
> Mine tanker går i retning af en vognmandsforretning.
> Jeg er selvfølgelig klar over at køb af bil er meget afgørende.
>
> Men tænker mere på advokat/revisor til registring af virksomheden.
> Har i nogen ide?
>
> Kim
>



Flemming Hansen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 21-01-07 08:43

Hej Kim!

Kan godt forstå, hvis du ville tilslutte dig en central, men
husk det er ikke en gratis løsning. Det koster typisk mellem
6000 og 8000 kr. pr. måned i pladsleje. Så de skummer fløden, og
du laver arbejdet. Og envidere bliver det aldrig dine, men
centralens kunder. Da du efter ophør af en evt. samarbejde med
en central, vil være bundet af den kontrakt, du har lavet med
dem. Mit råd! prøv først at finde egne kunder, lykkes det ikke
kan du altid finde en central.

Mvh.
Flemming Hansen

Kim Jørgensen <kim_jj@hotmail.com> skrev:
>Hej
>
>I skal alle have tak for jeres råd,
>og gode links.
>Jeg kigger nærmere på det hele. Jeg
>over meget seriøst at tilslutte mig en
>"central".
>
>Endnu engang tak.
>
>Kim
>
>"kim Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com>
>skrev i en meddelelse
>news:45a01a8a$0$91718$edfadb0f@dread
>12.news.tele.dk...
>> Hej NG
>>
>> Har i nogen ide, om hvad det
>>koster at starte en mindre virksomhed.?
>> Mine tanker går i retning af en
>>vognmandsforretning.
>> Jeg er selvfølgelig klar over at
>>køb af bil er meget afgørende.
>>
>> Men tænker mere på advokat/revisor
>>til registring af virksomheden.
>> Har i nogen ide?
>>
>> Kim
>>


Henrik V Blunck [Dia~ (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck [Dia~


Dato : 21-01-07 09:54

Flemming Hansen skrev:
> Kan godt forstå, hvis du ville tilslutte dig en central, men
> husk det er ikke en gratis løsning. Det koster typisk mellem
> 6000 og 8000 kr. pr. måned i pladsleje. Så de skummer fløden, og
> du laver arbejdet. Og envidere bliver det aldrig dine, men
> centralens kunder. Da du efter ophør af en evt. samarbejde med
> en central, vil være bundet af den kontrakt, du har lavet med
> dem. Mit råd! prøv først at finde egne kunder, lykkes det ikke
> kan du altid finde en central.

Meget godt råd, faktisk.

Det med at skumme fløden er også det der sker i taxaverdenen. Alt for
tit er det dér det halter med at spare, mens vognmændene ellers er
tvunget til at spare på så meget andet når dieselprisen er i top.

Det er noget nemmere at drive en forretning nu end for bare ½ år
siden...

--
Med venlig hilsen
Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste