Stratos - røde, gul og grønne
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-01-07 21:59

Hej

Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten

Dato : 07-01-07 10:58

Jesper Haaber Gylling tastede følgende:
> Hej
>
> Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
> dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?

Var stratos ikke en chokoladebar medluftbobler i?
Tænker du ikke på Skittles ?
www.smartvending.com/skittles.JPG
/Morten

Fra : Karsten Jørgensen

Dato : 07-01-07 17:22

"Morten" <virkerikke@virkerikke.hjh> skrev i en meddelelse
> Jesper Haaber Gylling tastede følgende:

> Var stratos ikke en chokoladebar medluftbobler i?
> Tænker du ikke på Skittles ?
> www.smartvending.com/skittles.JPG
> /Morten

jo, stratos var chokoladen med luftbobler i. den savner jeg stadig sammen
med komet is(tror jeg) fra næstved is.
karsten

Fra : Dorthe

Dato : 07-01-07 19:20

Karsten Jørgensen skrev:
> "Morten" <virkerikke@virkerikke.hjh> skrev i en meddelelse

> jo, stratos var chokoladen med luftbobler i. den savner jeg stadig sammen
> med komet is(tror jeg) fra næstved is.
> karsten

Åh ja, men hvem lavede så isen jordbærknas....mindes den med stor glæde
/Dorthe

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-01-07 11:02

On Sun, 07 Jan 2007 10:57:31 +0100
Morten <virkerikke@virkerikke.hjh> wrote:

> Jesper Haaber Gylling tastede følgende:

> Var stratos ikke en chokoladebar medluftbobler i?
> Tænker du ikke på Skittles ?
> www.smartvending.com/skittles.JPG
> /Morten

bort set fra at skittles er fruitdrops og ikke lakrids

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 07-01-07 18:46

> Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem
> lavede
> dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?

Åhhhh jo, jeg husker skam udmærket Strato (især den røde). Det
var glimragende lakrids! Det var et fast ritual, at jeg altid
skulle have sådan en pose når jeg var i biografen.

A.P.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-01-07 23:23

Amazing_Pudding <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote:

> Åhhhh jo, jeg husker skam udmærket Strato (især den røde). Det
> var glimragende lakrids! Det var et fast ritual, at jeg altid
> skulle have sådan en pose når jeg var i biografen.

Den røde var absolut den bedste. Jeg købte altid en pose af dem samt en
halv liter Cola i glasflaske, når jeg var nede på Esso tanken på min
tunede 4-gear Yamaha og tanke. Jeg kan stadig huske at det kostede ca.
50,- at fylde tanken op.

Hvordan var det nu at Kung Fu isen kom tilbage på markedet ? Kan vi ikke
gøre det samme for de 3 typer Strato lakridser ?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-01-07 20:29

> Hvordan var det nu at Kung Fu isen kom tilbage på markedet ? Kan vi ikke
> gøre det samme for de 3 typer Strato lakridser ?

> [...]

Det var noget med et radioprogram der ringede ind og snakkede med dem, der
producerede kung fu isen. De mente dog ikke der var ønske om at de kom på
markedet igen, så der blev så vidt jeg husker startet en
underskriftsindsamling. Irriterende jeg ikke kan huske hvilket program

Mvh kari

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 08-01-07 20:47

Det var P3

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 07-01-07 22:37

> Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
> dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?

Jeg kan godt huske dem, mener de hed Strato ikke Stratos, og jeg spekulerer
som en gal hvem der lavede dem, men kan ikke lige komme i tanke om
det...skal nok forsøge at ruske liv i hukommelsen *hehe*

iøvrigt var lakridsserne sorte, det var poserne der var forskellige. Der var
vist også en blå pose. Lakridserne var kvadratiske som jeg husker dem, med
motiver på....af glas?

Hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-01-07 23:23

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
> vist også en blå pose. Lakridserne var kvadratiske som jeg husker dem, med

Var de ikke henholdsvis runde, kvardratiske og trekantede ?

Vi skal have dem tilbage på markedet !!

Fra : Kert Rats

Dato : 09-01-07 09:05

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45a167de$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> var vist også en blå pose. Lakridserne var kvadratiske som jeg husker dem,

De hed ganske rigtigt Strato. De sorte kunne jeg bedst lide. Og jeg mener,
at de var runde.

Der var i øvrigt en reklamefilm om Strato (fra 1972, hvor musicalen Jesus
Christ Superstar var en landeplage):

"Strato er i byen" sagde reklamestemmen, mens et par unger begik indbrud hos
slikmutter. En af ungerne holdt skarp vagt på udkik efter evt. politi.
Ungerne flygtede vistnok i en sæbekassebil.

Husker I reklamen? Har jeg gengivet den rigtigt?

Venligst

Kert Rats

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-07 16:25

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> [...]
> Ungerne flygtede vistnok i en sæbekassebil.
>
> Husker I reklamen? Har jeg gengivet den rigtigt?

Kender ikke reklamen. Jeg er fra 1965 og husker dem som noget jeg købte
når jeg var på tanken på min tunede Yamaha - yes den var fed.

Vi må altså have dem tilbage på markedet.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 19-01-07 22:55

Har lige fundet en nøglering med reklame for .... Strato lakrids (den røde)
:)
Det var Lagermann der lavede dem, står der på den

Hilsen Heidi
http://choco.dk
http://hei.homepage.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-01-07 18:46

> Har lige fundet en nøglering med reklame for .... Strato lakrids (den røde)
> :)
> Det var Lagermann der lavede dem, står der på den

Vil du sælge den ?

Jeg vil have fat i Lagermann mandag.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 14-01-07 17:43

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Hej
>
> Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
> dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?

Apropos Stratos:

<http://www.youtube.com/watch?v=bggFBWn7YoI>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-01-07 17:50

Jens Axel Søgaard skrev:

> Apropos Stratos:
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=bggFBWn7YoI>

Pragtfuld!

Hvad er baggrundsmusikken? Det er lige min smag.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/