Er I hurtige med et svar ?
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 31-12-06 11:24

Hejsa

Ja ja - jeg ved godt, at det er lige snært nok ... men vi skal ha'
"gammeldags" oksesteg i aften, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve
langtidsstegning i ovnen ... men hvordan ? hvor høj temperatur? og ikke
mindst ... hvor længe ?

Kan I nå at komme med et svar ... for den skal vel snart ind ?

Godt nytår ...

Mvh Pia

--
***

Fra : Torben

Dato : 31-12-06 13:07

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> wrote in message
> [...]
> ikke mindst ... hvor længe ?
>
> Kan I nå at komme med et svar ... for den skal vel snart ind ?

Et enkelt link der måske kan hjælpe:
http://www.ask-alex.dk/4792_Godt_at_vide_om_stegetider_og_-metoder.html

Håber at du når det!

> Godt nytår ...

Jamen i lige måde da

mvh
Torben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-12-06 13:30

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> writes:

> [...]
> langtidsstegning i ovnen ... men hvordan ? hvor høj temperatur? og ikke

Brun den i en gryde, kom den i en stegeso med 2 dl vand eller halvt
vand, halvt rødvin. Kom et par laurbærblade ved og smid det i ovnen
ved 100 grader. Tjek af og til om der er væske nok ved, ellers hæld
noget mere ved. Det skal vel have omkring 5 timer og temperaturen skal
op omkring de 85 grader. Jeg har aldrig haft et termometer i mine, så
det er et rent gæt.

Jeg serverer det altid med kogte kartofler, bønner eller bønnesalat og
sukkerbrunede perleløg. Traditionelt, men altid godt.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.