Eksperthjælp til maling søges.
Fra : lgo

Dato : 30-12-06 20:52

Hej Gruppe.
Mangler i den grad hjælp til at finde ud af hvilken maling der skal bruges i
vores nye, meget gamle hus. Næsten hele huset er beklædt med glatte rustik
brædder, dem man førhen brugte i lofter. De er umalet og har siddet i ca 30
år. Vi vil gerne male dem hvide men ved ikke hvilken behandling og maling vi
skal bruge. Træet har været udsat for en del røg gennem tiden.Slår gamle
knaster igennem ?
Vi har spurgt i div forretninger og får forskellig forslag hvert sted. Det
er jo nok afhængig af hvad de vil sælge. Så råd søges også til prisen, da
det er flere 100 km3 der skal males. En del af væggen på den øverste etage
går op i kip.
På forhånd tak. Mvh
Jesper

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-01-07 11:38

"lgo" <lgo@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er flere 100 km3 der skal males. En del af væggen på den øverste etage

Jeg vil nok foreslå Jer, at få fat i en malermester, og få ham til at kigge
på det. I kunne evt. love ham at købe malingen ved ham/hende, så er de nok
ikke uvillige til at komme og kigge på det, og hvad man kan gøre ved det.
Men at det ligefrem skulle være flere 100 m3, vil jeg nok betvivle, -- flere
100 m2, kan jeg dog gå med til -- m3 er jo et rum-mål, hvor m2 er et areal.

Jesper

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-07 14:56

Hej

lgo wrote:
> [...]
> skal bruge. Træet har været udsat for en del røg gennem tiden.Slår gamle

Vi har været igennem det samme. De 30 år gamle brædder blev malet med
alkyd-maling. Det dækkede første gang og intet slog igennem.

Samme tur troede vi så, at vi kunne bruge på det nye loft, men den gik
ikke. Efter 2 gange alkyd slår knaster stadig igennem. De lofter får en
ny tur om nogle år når træet er noget mere tørt.

Jeg vil anbefale at i prøver et mindre område hvor i ved at det er
medtaget af røgen og så vælger hvad der er bedst hos jer.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-07 01:23

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Samme tur troede vi så, at vi kunne bruge på det nye loft, men den gik
> ikke. Efter 2 gange alkyd slår knaster stadig igennem.

Hvis knasterne ikke har fået en gang shellak, vil de blive ved med at sætte
gule pletter gennem malingen. Slib ned, så al harpiks er væk fra overfladen
og stryg så med shellak før du maler.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov