Fryse konfekt?
Fra : Margit

Dato : 29-12-06 10:53

Jeg har fået en masse stykker marcipankonfekt,
overtrukket med mørk chokolade, til overs her
efter jul. Kan jeg fryse dem, uden de tager skade?

Venlig hilsen Margit

Fra : Tina

Dato : 29-12-06 11:46

"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en masse stykker marcipankonfekt,
> overtrukket med mørk chokolade, til overs her
> efter jul. Kan jeg fryse dem, uden de tager skade?

Det er en smagssag.

Prøv at fryse nogle stykker i et par dage, tø dem op og vurder, om de stadig
er noget værd, eller om de har lidt skade.

Tina

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 29-12-06 11:48

Margit wrote:

> Jeg har fået en masse stykker marcipankonfekt,
> overtrukket med mørk chokolade, til overs her
> efter jul. Kan jeg fryse dem, uden de tager skade?

Næppe uden at det går ud over kvaliteten, men jeg ved det ikke.

Til gengæld ved jeg, at hvis I pakker det ind i lystæt emballage og
ellers opbevarer det forholdsvis køligt, så kan det holde sig læææænge.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Max

Dato : 29-12-06 12:56

Hej Margit

> Jeg har fået en masse stykker marcipankonfekt,
> overtrukket med mørk chokolade, til overs her
> efter jul. Kan jeg fryse dem, uden de tager skade?

Det burde kunne fryses, men på den anden side kan
det holde sig i hvert fald 1 år i en tæt dåse et
køligt sted.

--
Mvh Max

Fra : Margit

Dato : 30-12-06 22:32

Tak for Jeres svar - jeg pakker dem tæt. Så er de
også nemmere at komme til.
Godt nytår!

Margit