Julegaver, jubiii!
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-06 00:21

Jeg har minsandten fået en iPod i julegave. Jeg er helt overvældet og
overrasket. Min allerførste egen iPod! Mit eneste dilemma er alle de
rygter, der hele tiden går om nye modeller. Jeg er faktisk lidt i
tvivl, om jeg skal bytte den og så vente at se, om der kommer noget
nyt. En videomodel er jeg som sådan ikke vildt interesseret i, men har
den en større og bedre skærm og større harddisk til prisen, kan det
være en fordel til mange andre ting.
   En iPod og mobiletelefon kombineret lyder derimod mere tillokkende.
Jeg tror bare ikke, den har så stor lagerplads. Den vil sikkert have
flash-ram og højst den samme plads som en iPod nano. Jeg vil netop
gerne have en iPod, der kan rumme al vores musik. Vi bruger den meget,
når hele familien er ude at køre længere ture i bilen. Vi har kun en
iPod mini og en nano (foruden en shuffle). De kan kun rumme en lille de
af vores musik, så det sker tit, at vi lige mangler et nummer. Jeg
ville derfor gerne have en iPod, der kunne rumme en komplet samling af
vores musik.
   Det er lidt ærgerligt, at alle rygterne på den måde kaster en lille
skygge over min glæde over den rigtig lækre iPod. Den er rigtig flot,
sort og blank med den store, lækre farveskærm, iPod har nu om dage. Jeg
er derfor mest tilbøjelig til at beholde den. Er der nogen, der har
"insider-viden" om en ny model, der vil fraråde mig at beholde den?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-12-06 01:10

> [...]
> er derfor mest tilbøjelig til at beholde den. Er der nogen, der har
> "insider-viden" om en ny model, der vil fraråde mig at beholde den?

Kun de evige rygter om en iPhone, men den vil sandsynligvis slet ikek
have kapaciteten til at lagre så meget som iPod i dag, så behold din
iPod, og nyd musikken mens du ligger i sengen mandag morgen i juleferien
:)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-12-06 10:39

> [...]
> er derfor mest tilbøjelig til at beholde den. Er der nogen, der har
> "insider-viden" om en ny model, der vil fraråde mig at beholde den?

Behold den dog. Du er første gangsbruger og skal lige lære en iPod og
det at have en iPod at kende. Når du har brugt den i et halvt års tid i
din bil, på stranden, når du ikke gider høre dansk lorteradio, så er du
moden til at finde en ny iPod.

Tillykke med den (jeg er stadig glad for min 3. generations 40 GB)

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : isteen

Dato : 25-12-06 12:02

> Tillykke med den (jeg er stadig glad for min 3. generations 40 GB)

Jeg har en Shuffle...der har 1-2 år på bagen.
Det er stadig et glimrende stykke legetøj, som jeg både bruger som
mp3-afspiller og usb-stick
Når den engang er slidt op, vil jeg helt sikkert have en ny - den
opfylder mine behov.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-06 16:31

On 2006-12-25 10:38:36 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> [...]
> det at have en iPod at kende. Når du har brugt den i et halvt års tid i
> din bil, på stranden, når du ikke gider høre dansk lorteradio, så er du

Hov-hov, du får mig jo til at lyde som en ren begynder. De andre i
familien har en iPod mini, nano og shuffle. Jeg er ikke helt ubekendt
med, hvordan en iPod fungerer. Jeg har endda hjulpet andre lidt i gang
med en. Så jeg tror, jeg beholder den. Det var jeg også selv mest
tilbøjelig til. Jeg håber nu, den holder mere end et halvt år. Det er
trods alt topmodellen, så jeg skulle nødig løbe tør for plads foreløbig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-12-06 19:38

> [...]
> er derfor mest tilbøjelig til at beholde den. Er der nogen, der har
> "insider-viden" om en ny model, der vil fraråde mig at beholde den?

Hvor er det smukt, rørende og rigtigt ikke at gå i seng julenat, før man
har underrettet gruppen om sine Macjulegaver. Tillykke.
Med det aftalte prisloft i min familie lå det uden for mulighedernes
grænser. Så jeg har for egen regning bestilt en opdatering af mine
Adobeprogrammer, der skal komme med posten en af dagene.

Venlig hilsen og glædelig jul

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-06 20:50

On 2006-12-25 19:38:01 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Hvor er det smukt, rørende og rigtigt ikke at gå i seng julenat, før man
> har underrettet gruppen om sine Macjulegaver. Tillykke.

Man er vel helhjertet i sin fanatisme

> Med det aftalte prisloft i min familie lå det uden for mulighedernes
> grænser. Så jeg har for egen regning bestilt en opdatering af mine
> Adobeprogrammer, der skal komme med posten en af dagene.

Det er da lidt vildt, men der er lidt om, at som voksen kan man selv
købe sine ting. Jeg kunne da sagtens finde på at købe en iPod selv en
dag. Jeg gav min kone en dyr skjorte og et par andre ting, der nåede op
på omtrent samme beløb. Hvis ikke jeg havde givet hende dem, ville hun
måske selv købe dem. På den måde koster julegaverne jo ikke så meget
ekstra, for pengene kommer jo samme sted fra, om vi køber dem til jul
eller måske til januar. Men det er da hyggeligere at give hinanden
noget, man har været omhyggelig med at udvælge, så den anden bliver
glad for tingene.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-12-06 02:35

> Jeg har minsandten fået en iPod i julegave. Jeg er helt overvældet og
> overrasket. Min allerførste egen iPod!

Glæd dig. Om 10 år får du to Oticon. De er ovenikøbet gratis.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-12-06 05:51

> Glæd dig. Om 10 år får du to Oticon. De er ovenikøbet gratis.

Mon ikke Henrik har nået den alder, hvor man er lidt sippet med støj?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-06 11:50

On 2006-12-26 05:50:55 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Mon ikke Henrik har nået den alder, hvor man er lidt sippet med støj?

Jo. Egentlig forestiller jeg mig ikke, at jeg skal rende vildt meget
rundt med hovedtelefoner. Vi har en Logitech højttaler med iPod-dock i
køkkenet og tilslutning for iPod i bilen. Med min iPod kan vi pludselig
have hele vores musikbibliotek de steder, hvor vi før har måttet nøjes
med de udvalgte numre, der er på de små iPod i familien. Jeg synes
ligesom, jeg er lidt for gammel til at rende rundt med hovedtelefoner
på gaden. Jeg er heller ikke vild med at bruge dem, når jeg cykler, for
jeg vil gerne kunne høre trafikken omkring mig. Men jeg vil da
naturligvis prøve mig lidt frem. Lige nu har jeg da min iPod på for at
prøve den.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster