Unidrain afløb?
Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 21-12-06 02:58

Unidrain påstår på deres hjemmeside, at utætheder omkring afløb
koster forsikringsselskaberne enorme summer. Jeg synes nu aldrig, at
have hørt at dette skulle være et problem. Kan det passe?

Unidrain påstår (naturligvist) også, at deres afløb løser eller
kraftigt reducerer dette problem. Er der nogle med forstand på disse
dele, der har en mening om denne påstand?

Eller er Unidrain "bare" afløb, der ser smarte ud?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Mureren

Dato : 21-12-06 12:43

[...]

Unidrain's "afløbsrender" (eller Blüchers pendant) er geniale!
Det burde være lovpligtigt at bruge den.

Mvh.
Mureren
(der selv har brugt dem 2 gange på egne byggerier)

Fra : Schnitzer

Dato : 21-12-06 16:01

Mureren skrev:
> [...]
>
> Mvh.
> Mureren
> (der selv har brugt dem 2 gange på egne byggerier)

Jeg bruger dem også selv når jeg laver badeværelser..

Som murer behøver man jo kun at lave fald 1 vej... Fint nok

Fra : J. E.

Dato : 21-12-06 23:59

<peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1166666268.237584.80200@48g2000cwx.googlegroups.com...
>Unidrain påstår på deres hjemmeside, at utætheder omkring afløb
>koster forsikringsselskaberne enorme summer. Jeg synes nu aldrig, at
>have hørt at dette skulle være et problem. Kan det passe?

Nej, ikke værre end så meget andet. Afløbet får skylden for mange ting,
men der er mange andre faktorer der spiller ind.

> [...]
>dele, der har en mening om denne påstand?

>Eller er Unidrain "bare" afløb, der ser smarte ud?

Ja - men det er vel heller ikke uvæsentlig i dag.

Skal det "bare" være tæt og i orden findes der mange langt billigere
alternativer og som selvfølgelig også er godkendte løsninger.

Fra : 7B6

Dato : 22-12-06 09:39

> Nej, ikke værre end så meget andet. Afløbet får skylden for mange ting,
> men der er mange andre faktorer der spiller ind.

Et utæt afløb kan give vandskader under gulvet - vel at mærke en
vandskade som ikke kan måles som tab på driftvand eller varmesystem.
Dvs. du opdager det først, når følgeskaderne er opstået. Det kan
f.eks. være at andre rør i gulvet ruster over eller der siver vand ud
i andre rum (skimmelsvamp er en ufed ting).

Det eneste problem jeg har oplevet med unidrain er den relativ lille
vandlås - har tendens til at stoppe hurtigt. Til gengæld består
vandlåsen af en plastik skål som kan tages ud og gøres ren uden de
store problemer.

Mads

Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 22-12-06 12:57

7B6 skrev:

> [...]
> f.eks. være at andre rør i gulvet ruster over eller der siver vand ud
> i andre rum (skimmelsvamp er en ufed ting).

Fint, så siger vi det. Men mener du, at Unidrain reducerer risikoen
for utætheder og vandskader?

Fra : JJFL

Dato : 22-12-06 21:41

Jeg kender ikke unidrærn men uanset hvilken afløbsskål man bruger handler
det om at monteringen laves korrekt. Så kan alle afløbsskåle bruges.
FC

Fra : Lars

Dato : 24-12-06 08:18

Unidarin's afløb har flere fordele set med mine øjne.

De placeres helt op af væggen eller helt inde i et hjørne. Dvs. det er ikke
nødvendigt at lave konvelutfald eller andre "knæk" på faldet af gulvet (her
går det ofte galt for mureren, med "stående" vand på gulvet til følge.

På den/de flader, der vender mod væggen, har de en ca. 5 cm. høj kant, som
går op af væggen, hvorved der lukkes af for, at vand kan sive væk den vej.
Til info, så ses opbøjningerne ikke når man er færdig, for de ender med at
være bag fliserne

Ulempen er dog at de skal placeres ret nøjagtig fra start - eller man skal
lave en rimelig står udsparring omkring afløbsrøret - da de skal passe med
væg og hjørner. Det skal man lige huske at fortælle kloakfolkene.

Hilsen Lars

Fra : JJFL

Dato : 24-12-06 09:19

Jeg må give lars helt ret.
Jeg har arbejdet som kloak og betonmand i mange år. og har endnu ikke mødt
en murer som kan lave et gulv med korekt fald.
Til gengæld har jeg mødt mange tømrer struktører og betonfolk uden
uddannelse som magter opgaven