Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto standart størrelser
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 22:37

Jeg kender til standart størrelser på fx 10x15 og 13x18 mv.

Men hvad hvis billederner er kvadratiske - findes der også standart
størrelser her, fx 14x14 ?

Hilsen Palle

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-12-06 22:57

"Palle Johansen" <invalid> skrev :

>Men hvad hvis billederner er kvadratiske - findes der også standart
>størrelser her, fx 14x14 ?

Standardstørrelsen for kvadratiske billeder følher den smalleste
led på aflange billeder.

Altså f.eks. i tidernes løb, 7*7, 9*9, 10*10, 13*13 og 20*20.

Simpelthen fordi det var/er bredden på papirrullerne.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 00:05

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Standardstørrelsen for kvadratiske billeder følher den smalleste
> led på aflange billeder.
>
> Altså f.eks. i tidernes løb, 7*7, 9*9, 10*10, 13*13 og 20*20.
>
> Simpelthen fordi det var/er bredden på papirrullerne.

Aha - det lyder jo logisk nok

Mange tak for det

Hilsen Palle

Fra : Lars Troels.

Dato : 20-12-06 08:47

Palle Johansen skrev:
> Jeg kender til standart størrelser på fx 10x15 og 13x18 mv.
>
> Men hvad hvis billederner er kvadratiske - findes der også standart
> størrelser her, fx 14x14 ?

Hej Palle

Jeg spekulerede over en del over dette for nogle år siden. Jeg endte
med at beslutte at udbudet af standardrammer i almindelig handel,
f.eks. Bilka, nødvendigvis må styre hvad der er standard. Det er
nemlig her de fleste køber deres rammer.

Deres størrelser er 10 x15, 13x18, 18x24, 21x30, 30x40, 30x30 osv...

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Skeptikeren

Dato : 20-12-06 10:27

Men du kan naturligvis også få A3, A4 og A5 rammer. Og vælger du
passe-partout. kan du jo selv vælge din afmaskning.

I øvrigt er en standart = en (rytter)fane
En standard, som du mener, er et udtryk for norm, et mønster

mvh

sk

have a nice day