Hvordan med ikke UB soft på en intel maski~
Fra : tom

Dato : 19-12-06 21:32

Spørgsmålet har sikkert været oppe og vende et utal af gange..
Jeg vover alligevel pelsen..
Min nye intel mac.. som kommer om et par dage, har jo sådan nogle intel
ting inde i sig..
Og så var det at sp. meldte sig..
Hvad kan egentlig køre på en intel mac, sådan software mæssigt..
Er det kun UB pakker der virker, eller vil gammel software også fungere
( dog langsomt og med problemer) eller hvordan er det lige at det er ??
Jeg mener, de pakker jeg skal arbejde iprimært ( Logic Pro og FCP 5.xx)
er allerede UB, men jeg ville også gerne lige køre lidt recycle ( der
ikke er, og ikke kommer i UB) og en masse andet soft..
Skulle den der ved noget om det, være et så venligt menneske at kunne
forklare det for mig, på en sådan måde at jeg kan forstå det, vil det
være rigtigt venligt..

Tom

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 21:55

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> Hvad kan egentlig køre på en intel mac, sådan software mæssigt..
> Er det kun UB pakker der virker, eller vil gammel software også fungere

PPC OS X programmer kører via ROsetta, dog ikek ved fuld hastighed, men
overvejende problemfrit.

Enkelte professionelle programmer knækker ved visse operationer, bl.a.
Adobe CS 2.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-12-06 00:32

Peter Bjørn Perlsø <peter@diespammerdie.dk> wrote:

> PPC OS X programmer kører via ROsetta, dog ikek ved fuld hastighed, men
> overvejende problemfrit.

> Enkelte professionelle programmer knækker ved visse operationer, bl.a.
> Adobe CS 2.

Det gælder kun versioncue og pathfinder værktøjet i Illustrator.
Resten kører bare uendeligt langsomt og bruger knapt 3x så megen ram
som på PPC.

Fra : tom

Dato : 22-12-06 01:48

On 2006-12-21 00:32:05 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Det gælder kun versioncue og pathfinder værktøjet i Illustrator.
> Resten kører bare uendeligt langsomt og bruger knapt 3x så megen ram
> som på PPC.

Jeg undskylder at jeg ikke har været mere præcis..
Jeg skal køre Logic Pro på en 2,66 maskine
Som start er config 2GB ram og et XT 1900 grafikkort
Logic arbejder som enkelte vil vide med lydsamples, og en masse
"instrumenter" der typisk hedder VST eller VSTi eller AU
"instrumenter"..
I forhold til logic, er det UB, men "inde" i programmet, vil stort set
alle "instrumenter" være IKKE UB.
Er der nogen bud på hvordan det vil påvirke programmet generelt ?
( jeg mener hvis de ikke er "tændt", burde der jo ikke ske noget, men
når de bliver tændt, vil de køre "uendeligt langsomt")
nogle bud på hvad det betyder ( konsekvente nedbrud, eller blot at
programmet bliver så langsomt at det er langsommere end på min
tidligere arbejds station en 2x500mhz g4) ( der her på det sidste ikke
længere kan trække den stadig tungere software, hvorfor den nu bliver
udskiftet..

I forhold til Mortens kommentar/svar..
hvad er "uendeligt langsomt"...?
I forhold til ram, må jeg se om menu meters findes i en UB version ?
Så jeg kan holde øje med tingene..
Forventer nemlig at loade lydsamples i ram.. og ( på den gamle maskine)
loadede jeg sjældent mere end 7-900MB ram, så hvis maskinen pludselig
bruger tre gange så meget, må jeg jo ud og have fingre i noget mere ram
( har kun købt 2GB)
Tom

PS
tak for svar..