/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
21" gammel Mitsubishi skærm?
Fra : Butch


Dato : 27-06-01 01:09

Hej Gruppe
Jeg har fået en gammel 21" skærm. Men er i tvivl om hvordan jeg får den til
at virke.
Skærnen er en HL7925 -
http://www.monitorworld.com/Monitors/mitsubishi/hl7925.html
Ledningen til grafikkortet ser normalt ud, men der hvor ledningen går ind i
skærmen er den delt i 5 "net kabler"
Jeg har forsøgt at sætte den til mit Premedia2 kort men får ikke andet end
flimmer.
Hvad skal der til for at få det til at virke?
Hilsen
Thomas



 
 
Dr. Ralph (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Dr. Ralph


Dato : 27-06-01 03:13

On Wed, 27 Jun 2001 02:09:26 +0200, "Butch" <thomas.hansen@image.dk>
wrote:

>Hej Gruppe
>Jeg har fået en gammel 21" skærm. Men er i tvivl om hvordan jeg får den til
>at virke.
>Skærnen er en HL7925 -
>http://www.monitorworld.com/Monitors/mitsubishi/hl7925.html
>Ledningen til grafikkortet ser normalt ud, men der hvor ledningen går ind i
>skærmen er den delt i 5 "net kabler"
>Jeg har forsøgt at sætte den til mit Premedia2 kort men får ikke andet end
>flimmer.
>Hvad skal der til for at få det til at virke?
>Hilsen
>Thomas
>

Det du har fat i er et ganske almindeligt BNC kabel.
BNC kabler er ikke kompatible med alle skærme - normalt finder man kun
BNC skærm-indgang på de lidt dyre skærme.
BNC kablet består af 5 kabler i den ene ende (som skal sættes ind i de
tilsvarende 5 kabel indgange på monitoren), mens der en traditionel
VGA indgang i den anden ende, som blot helt på normal vis skal
tilsluttes grafikkortet.

Når dette er gjort skal man selvfølgelig sørge for, at skærmen " er
klar over", at man anvender BNC indgangen og ikke VGA indgangen
(D-SUB).
Dette gøres ved at omstille monitoren (via monitorens knappanel på
fronten af skærmen) til BNC signalmodtagelse.
Typisk vil der være en knap, der hedder "BNC/D-SUB" - tryk på denne én
gang - og så skulle signalet gå klart igennem - iøvrigt klarere end
med normalt VGA kabel. Har du et godt grafikkort og er skærmen i god
kvalitet (hvad Mitsubishi skærme jo har ry for altid at være) så kan
med fordel anvende BNC indgangen sammen emd sit BNC kabel og få et
klarere billede end med traditionelt VGA kabel.

Håber dette hjalp !


Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Butch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 28-06-01 17:38

Hej
Den eneste indgang på skærmen er netop BNC stikkene så jeg må gå udfra at
skærmen ved at det er harfra signalet kommer. Men skal jeg have et specielt
grafikort eller skal jeg have en eller anden form for converter for at få et
ordenligt billede? Mit grafikkort er et Creativ Geforce 256 ddr 32mb hvis
det har nogen betydning.
Jeg har talt med ham jeg har fået skærmen af og han siger at den virkede da
de pillede den ned.
Hilsen
Thomas



Madsen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 28-06-01 17:57

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev:

> Hej
> Den eneste indgang på skærmen er netop BNC stikkene så jeg må gå udfra at
> skærmen ved at det er harfra signalet kommer. Men skal jeg have et specielt
> grafikort eller skal jeg have en eller anden form for converter for at få et
> ordenligt billede? Mit grafikkort er et Creativ Geforce 256 ddr 32mb hvis
> det har nogen betydning.
> Jeg har talt med ham jeg har fået skærmen af og han siger at den virkede da
> de pillede den ned.

Du har altså fået billede på, eller?

Som Dr. Ralph skriver så kan du få et kabel med 5 ledninger i den
ene ende som skal kobles til monitoren og et almindeligt VGA-stik,
eller hvad det nu hedder, i den anden ende som så passer ind i
grafikkortet. Alle grafikkort kan køre med et sådant kabel, eller
i hvert tilfælde alle almindelige grafikkort og Geforce inklusive.

Hvilken opløsning kører du i? Du kan ikke forvente af få et særlig
flot billede over 1600 x 1200 med et Geforce. Geforce er til at
spille på og ikke til at få et fornuftigt 2D billede ud af.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.



Madsen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 28-06-01 18:01

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> ...Geforce er til at spille på og ikke til at få et fornuftigt 2D billede
> ud af.

IMHO må jeg nok hellere skynde mig at sige. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.


Butch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 28-06-01 20:03

> Du har altså fået billede på, eller?
Nej. Det eneste som kommer på skærmen er vandrette flimrende striber.


> Hvilken opløsning kører du i?
Jeg startede op med 640/480 i 16farver og 60hz for at være sikker på at det
ikke er opløsningen som var problemet. Men det blev det stadig ikke bedre
af.

Hilsen
Thomas



Dr. Ralph (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Dr. Ralph


Dato : 29-06-01 03:56

On Thu, 28 Jun 2001 21:02:50 +0200, "Butch" <thomas.hansen@image.dk>
wrote:

>> Du har altså fået billede på, eller?
>Nej. Det eneste som kommer på skærmen er vandrette flimrende striber.
>
>
>> Hvilken opløsning kører du i?
>Jeg startede op med 640/480 i 16farver og 60hz for at være sikker på at det
>ikke er opløsningen som var problemet. Men det blev det stadig ikke bedre
>af.
>
>Hilsen
>Thomas

Hvis du har sørget for at BNC kablet er sat rigtigt (og det er svært
at sætte i forkert - det kan sidde på 2 måder - 1 er forkert og den
anden er rigtig - uden at ville tro, du er helt ude af flippen spørger
jeg alligevel, om du har prøvet at vende de 5 BNC stik 180 grader om)
og dit grafikkrort var i orden inden, du satte det til den "nye"
monitor, så erder desværre nok gået noget galt under transporten -
enten har monitoren slået sig (har du prøvet at sætte det til en anden
PC ?) eller også er kablet i stykker.
Måske er nogle af de 5 BNC stik blevet "kvæstet", da du har sat dem
"omvendt" ind i de 5 ledige BNC stik i monitoren.

Prøv at kigge i de 5 BNC stik med en lup - er nogle af stikkene bøjede
?

Prøv a følge nogle af mine ovenstående råd - og meld tilbage.


Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Nicolai Boilesen (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai Boilesen


Dato : 27-06-01 06:33


"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message
news:Xu9_6.3400$MT.477117@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg har fået en gammel 21" skærm. Men er i tvivl om hvordan jeg får den
til
> at virke.
> Skærnen er en HL7925 -
> http://www.monitorworld.com/Monitors/mitsubishi/hl7925.html
> Ledningen til grafikkortet ser normalt ud, men der hvor ledningen går ind
i
> skærmen er den delt i 5 "net kabler"
> Jeg har forsøgt at sætte den til mit Premedia2 kort men får ikke andet end
> flimmer.

Det kunne lyde som manglende horisontal eller vertikal sync, prøv at tjek at
kablet er korrekt monteret, på de 5 BNC stik er der trykt henholdsvis
R,G,B,H & V , der kan du prøve a bytte om på H & V. (hjælper det ikke, er
det evt en løs forbindelse i det ene stik i monitoren/ eller kan være defekt
synkronisering kredsløb)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen
4700 Naestved
Denmark




Zwam (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Zwam


Dato : 30-06-01 12:34

Hej!! Jeg har også lige købt en 21" skærm! Skærmen har både 5 NBC stik og et
alm stik, men er der nogen forskel på om jeg bruger NBC stikkene eller det
alm. stik???? Jeg køre iøvrigt lige nu med det alm.

En anden ting jeg ville høre om, var om det er muligt at måle hvor mange Hz
den kører med (et program måske)?!?! Den siger bare at den kører "optimalt".
Er der evt. en måde at ændre det manuelt (bruger Win98)??

MVH David

----------------------------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: http://www.metallica.esenet.dk
-----------------------------------------------------
If you don't like my attitude go screw you self...
..
..
"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse
news:Xu9_6.3400$MT.477117@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg har fået en gammel 21" skærm. Men er i tvivl om hvordan jeg får den
til
> at virke.
> Skærnen er en HL7925 -
> http://www.monitorworld.com/Monitors/mitsubishi/hl7925.html
> Ledningen til grafikkortet ser normalt ud, men der hvor ledningen går ind
i
> skærmen er den delt i 5 "net kabler"
> Jeg har forsøgt at sætte den til mit Premedia2 kort men får ikke andet end
> flimmer.
> Hvad skal der til for at få det til at virke?
> Hilsen
> Thomas
>
>



Madsen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-01 13:26

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev:

> Hej!! Jeg har også lige købt en 21" skærm! Skærmen har både 5 NBC stik og et
> alm stik, men er der nogen forskel på om jeg bruger NBC stikkene eller det
> alm. stik???? Jeg køre iøvrigt lige nu med det alm.

Nogle siger de kan se forskel på BNC og almindelig VGA-kabel og
andre siger de ikke kan. Jeg er en af dem der siger at jeg kan se forskel
og kører derfor pt. med BNC. Dog har jeg hørt at man egentlig ikke kan
kalde det ægte BNC før man har et grafikkort der har 5 stik som ser ud
ligesom de 5 stik i monitoren, men til dato har jeg endnu ikke set et
grafikkort med sådanne stik, men et eller andet klogt hovede kan sikkert
af- eller bekræfte denne påstand. Man skal temmelig sikkert op i en
helt anden prisklasse af grafikkort, hvis man skal have den mulighed.
Der skulle også være stor forskel på kvaliteten af BNC-kabler, men
hvis du alligevel ikke kan se forskel, så brug det du synes er "nemmest"
at bruge.

> En anden ting jeg ville høre om, var om det er muligt at måle hvor mange Hz
> den kører med (et program måske)?!?! Den siger bare at den kører "optimalt".
> Er der evt. en måde at ændre det manuelt (bruger Win98)??

Er du sikker på skærmen ikke viser hvor mange Hz den kører i når du
trykker på en af knapperne på fronten? Alle de skærme jeg har haft
har vist det når man trykker på Brigthness/Contrast-knappen. Det er
dog udelukkende Sony-skærme jeg har haft, men det kan da ikke
passe at de er de eneste der viser det?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408882
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste