Vildsvinekølle købes.
Fra : Henrik

Dato : 19-12-06 08:31

Hej jeg er på udkig efter et alternativ til rødt oksekød nytårsaften og har
gået og spekuleret på vildsvinekølle men hvor finder man det? jeg synte
ikke jeg kan finde noget i nærheden af Vejle.

Mvh.Henrik
7100

Fra : mcloud

Dato : 19-12-06 10:24

Hej
Føtex har vildsvinekøller
mvh og god Jul
mcloud

Fra : Heidi

Dato : 19-12-06 17:57

Henrik wrote:
> Hej jeg er på udkig efter et alternativ til rødt oksekød nytårsaften
> og har gået og spekuleret på vildsvinekølle men hvor finder man det?
> jeg synte ikke jeg kan finde noget i nærheden af Vejle.

Bilka havde dem sidste år til nytår (vi lavede det selv).
Et godt råd hvis du finder det - brug godt med krydderier, for det
smagte ikke af en synderlig masse i sig selv (eller også var mine
smagsløg bare bedøvede).

--
Heidi

Fra : sailor99

Dato : 19-12-06 19:54

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke af en synderlig masse i sig selv (eller også var mine smagsløg bare

Næ, det er fordi, det er tamme "vildsvin" fra opdræt med dertil hørende
foder, så du har ret, der er ikke den store smag.
Ægte vildsvin har en meget kraftig smag, men de er svære at få fat i, med
mindre man kender en jæger med forbindelser til f.eks. Tyskland.

Prøv evt. med kronhjort fra et af skovdistrikterne.

Mvh
Georg

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-12-06 00:17

sailor99 <sailor99@oekgnet.dk> (fjern) skrev:

> [...]
>
>Næ, det er fordi, det er tamme
>"vildsvin" fra opdræt med dertil hørende
>foder, så du har ret, der er ikke den store smag.

Det er selvfølgelig lidt sent nu, men i Polen har
de mange 'vilde' vildsvin - og hos
vildthandlere/slagtere i den bedre ende kan du
godt få en vildsvinekølle. Og hvor har I ret: Det
er en total skuffelse at bide i et opdrættet
vildsvin, når man havde sat næsen op efter den
smag man huskede.
mvh
erling

Fra : Henrik