|
| BGLOD på D70 Fra : PerM |
Dato : 18-12-06 17:24 |
|
Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light of
death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre, og jeg
skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3 uger. Det
tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på Nikon Support, at
det er en reperation, som laves uden beregning for kunden. Alligevel skulle
jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25 kr. Forretningen sagde, at det
var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men at reservedelene var uden
beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude for det samme, eller er jeg
blevet taget ved næsen?
mvh PerM
| |
Anders (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 18-12-06 17:35 |
|
Hej
Det virker absurd at du skal betale for arbejdsløn. Nikon anderkender jo
netop at det er en fejl de har lavet på et print i nogle af de første
sendinger af D70, og derfor repareres kameraer med denne fejl uden
beregning. Da det er Nikon der har klokket i det, så er det jo også dem der
skal betale arbejdslønnen!
Det svarer vel til når bilfirmaer tilbagekalder specielle bilmodeller fordi
de har opdaget at de har lavet en fejl ved bilen. I sådanne tilfælde betaler
kunden jo heller ikke for arbejdslønnen!
Anders
> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light
> of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre, og
> jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3
> uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på Nikon
> Support, at det er en reperation, som laves uden beregning for kunden.
> Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25 kr.
> Forretningen sagde, at det var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men at
> reservedelene var uden beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude for
> det samme, eller er jeg blevet taget ved næsen?
>
> mvh PerM
>
| |
Leif Langgaard (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 18-12-06 17:42 |
|
"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4586c0a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light
> of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre, og
> jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3
> uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på Nikon
> Support, at det er en reperation, som laves uden beregning for kunden.
> Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25 kr.
> Forretningen sagde, at det var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men at
> reservedelene var uden beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude for
> det samme, eller er jeg blevet taget ved næsen?
Hej
Kontakt Nikon, de ved hvad de har krævet fotohandleren!
Jeg ødelagde engang et par enheder i et par AR ( Acoustic Reasearch)
højtalere, og de var solgt med 5 års totalgaranti, ved afhentningen af
højtalerne blev jeg prescenteret for en regning på 1200,-kr. Jeg kontaktede
importøren og fik at vide at de havde isat nye enheder uden beregning. dagen
efter forsvandt alt i forretningen som der stod AR på, inc dele af
forretningens facade med "reklamer" for AR.
Så var de ikke mere aut. forhandlere (AC. på Boulevarden)!
--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
(L. Langgaard 2006)
Skandinaviens største fotoarkiv www.fotomedia.se
| |
Anders Houmark (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 18-12-06 19:05 |
|
PerM wrote:
> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green
> light of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg
> skulle gøre, og jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så
> ville det tage 3 uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men
> jeg har læst på Nikon Support, at det er en reperation, som laves
> uden beregning for kunden. Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit
> kamera, betale 526,25 kr. Forretningen sagde, at det var Nikon, der
> skulle have arbejdsløn, men at reservedelene var uden beregning. Er
> det rigtigt? Har andre været ude for det samme, eller er jeg blevet
> taget ved næsen?
Det koster gratis, det har du nemlig ret i. Jeg kan dog forstå hvis butikken
tager penge for indsendelse samt håndtering, hvis de oprindeligt ikke har
solgt kameraet.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
PerM (18-12-2006)
| Kommentar Fra : PerM |
Dato : 18-12-06 20:41 |
|
Kameraet er købt i butikken, som iøvrigt er Merlin i Rosengårdscentret. Det
er et sted, jeg normalt aldrig handler, men for 2½ år siden havde de et
weekendtilbud på D70, som jeg ikke kunne modstå
Jeg har kontaktet Nikon Support, men de er jo ikke kendt for at svare
hurtigt, så...
mvh PerM
"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:4586d8cb$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> PerM wrote:
>> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green
>> light of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg
>> skulle gøre, og jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så
>> ville det tage 3 uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men
>> jeg har læst på Nikon Support, at det er en reperation, som laves
>> uden beregning for kunden. Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit
>> kamera, betale 526,25 kr. Forretningen sagde, at det var Nikon, der
>> skulle have arbejdsløn, men at reservedelene var uden beregning. Er
>> det rigtigt? Har andre været ude for det samme, eller er jeg blevet
>> taget ved næsen?
>
>
> Det koster gratis, det har du nemlig ret i. Jeg kan dog forstå hvis
> butikken
> tager penge for indsendelse samt håndtering, hvis de oprindeligt ikke har
> solgt kameraet.
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>
>
>
| |
Ukendt (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-06 19:52 |
|
"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4586c0a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light
> of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre, og
> jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3
> uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på Nikon
> Support, at det er en reperation, som laves uden beregning for kunden.
> Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25 kr.
> Forretningen sagde, at det var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men at
> reservedelene var uden beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude for
> det samme, eller er jeg blevet taget ved næsen?
>
Jeg har også fået min D70 repareret. Ifølge DFA er det en garanti
reparation. Det kostede ingenting!
Så enten er det en fejl fra Nikon's side eller forretningen, der skulle have
noget for deres ulejlighed.
Du er i hvert fald taget ved næsen, hvis de påstår det er arbejdsløn til
Nikon.
Gert
| |
PerM (18-12-2006)
| Kommentar Fra : PerM |
Dato : 18-12-06 20:44 |
|
Jamen nu er forretningen altså også Merlin, og det er min erfaring, at de
gerne vil tage folk ved næsen. Beklageligvis er kameraet købt der, og så
tænkte jeg, at det var det nemmeste at indlevere det der i forhold til bilag
osv., men jeg tror, jeg siger "aldrig mere Merlin!"
mvh PerM
"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4586e35e$0$91716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4586c0a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light
>> of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre,
>> og jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3
>> uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på
>> Nikon Support, at det er en reperation, som laves uden beregning for
>> kunden. Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25
>> kr. Forretningen sagde, at det var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men
>> at reservedelene var uden beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude
>> for det samme, eller er jeg blevet taget ved næsen?
>>
> Jeg har også fået min D70 repareret. Ifølge DFA er det en garanti
> reparation. Det kostede ingenting!
> Så enten er det en fejl fra Nikon's side eller forretningen, der skulle
> have noget for deres ulejlighed.
> Du er i hvert fald taget ved næsen, hvis de påstår det er arbejdsløn til
> Nikon.
> Gert
>
| |
ab© (18-12-2006)
| Kommentar Fra : ab© |
Dato : 18-12-06 21:42 |
|
"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4586efca$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Jamen nu er forretningen altså også Merlin, og det er min erfaring, at de
> gerne vil tage folk ved næsen. Beklageligvis er kameraet købt der, og så
> tænkte jeg, at det var det nemmeste at indlevere det der i forhold til
> bilag osv., men jeg tror, jeg siger "aldrig mere Merlin!"
>
Jeg tror, at du delvis selv er skyld i fejlen, for når du har valgt ikke
selv at sende kameraet til reparation, kan forretningen jo i princippet
tage, hvad man selv synes er normalt for en ekspedition - ville du have
sikret dig på forhånd, kunne du jo have hørt dem, hvad de skulle have for at
ekspedere sagen for dig.
Da jeg henvendte mig til Nikon vedr. problemet, var svaret at jeg skulle
indsende kameraet til rep. - ikke at jeg skulle indlevere det der, hvor jeg
havde købt det :-/
ab©
| |
PerM (18-12-2006)
| Kommentar Fra : PerM |
Dato : 18-12-06 21:58 |
|
Ja, men jeg henvendte mig til Nikon, som henviste mig til DFA, som bad mig
indlevere kameraet i forretningen, så jeg har sådan set bare fulgt
proceduren...
mvh PerM
" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:4586fd14$0$20301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4586efca$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jamen nu er forretningen altså også Merlin, og det er min erfaring, at de
>> gerne vil tage folk ved næsen. Beklageligvis er kameraet købt der, og så
>> tænkte jeg, at det var det nemmeste at indlevere det der i forhold til
>> bilag osv., men jeg tror, jeg siger "aldrig mere Merlin!"
>>
>
> Jeg tror, at du delvis selv er skyld i fejlen, for når du har valgt ikke
> selv at sende kameraet til reparation, kan forretningen jo i princippet
> tage, hvad man selv synes er normalt for en ekspedition - ville du have
> sikret dig på forhånd, kunne du jo have hørt dem, hvad de skulle have for
> at ekspedere sagen for dig.
>
> Da jeg henvendte mig til Nikon vedr. problemet, var svaret at jeg skulle
> indsende kameraet til rep. - ikke at jeg skulle indlevere det der, hvor
> jeg havde købt det :-/
>
> ab©
>
>
| |
PerM (19-12-2006)
| Kommentar Fra : PerM |
Dato : 19-12-06 16:53 |
|
Efterfølgende henvendte jeg mig til Nikon Support pr. mail, og så skete der
noget: I formiddags blev jeg ringet op af Merlin, som beklagede det hændte,
og at det hele var en misforståelse, og jeg skulle sandelig nok få mine
penge tilbage.
Så selvom Nikons support nogle gange kan være mangelfuld, kan den sandelig
også være effektiv
mvh PerM
"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4586c0a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige fået mit Nikon D70 repareret for bglod(blinking green light
> of death). Jeg ringede til DFA for at få at vide, hvad jeg skulle gøre, og
> jeg skulle bare indlevere det hos forhandleren, og så ville det tage 3
> uger. Det tog 3 uger minus 1 dag, så det var ok, men jeg har læst på Nikon
> Support, at det er en reperation, som laves uden beregning for kunden.
> Alligevel skulle jeg, da jeg hentede mit kamera, betale 526,25 kr.
> Forretningen sagde, at det var Nikon, der skulle have arbejdsløn, men at
> reservedelene var uden beregning. Er det rigtigt? Har andre været ude for
> det samme, eller er jeg blevet taget ved næsen?
>
> mvh PerM
>
| |
|
|