Diskværktøjet
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-12-06 17:08

Hejsa,

Jeg har tilsluttet en ekstern harddisk til min iMac via USB, og forsøger
nu med Diskværktøj at partitionere denne.

Men der sker ikke rigtigt noget - det er, som om Diskværktøj blot
fryser, når jeg forsøger.

Er der nogen, som kender til en løsning?

Jeg kan fint tilslutte harddisken til min Windows XP Pro og partitionere
dér - men så får et en NTFS partition, som er Read Only.

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 10:47

Jesper Nielsen <jni_fullrate@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men der sker ikke rigtigt noget - det er, som om Diskværktøj blot
> fryser, når jeg forsøger.
>
> Er der nogen, som kender til en løsning?

Prøv iPartition, som er helt fænomenal, ej blot brugervenlig. Kan findes
på VersionTracker.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-12-06 23:28

> Prøv iPartition, som er helt fænomenal, ej blot brugervenlig. Kan findes
> på VersionTracker.

Tak for budet.
Jeg får dog fejl, når jeg forsøger.

Ved sletning af min NTFS partition:
"Repartitioning failed."
"Destroy operation failed; reason was: Partition map failed to write
back to cache."

Ved sletning & oprettelse af ny partition/format:
"An unhandled exception has been detected; this program will now terminate."

Detaljeret fejlbesked er:

"
Product
iPartition 1.5.2 (115)

Date/Time
2006-12-19 23:25:52 +0100

Exception Name
NSInternalInconsistencyException

Description
Conflicting partition that isn't marked as free

Backtrace
0: 0x926d8206
1: 0x0006fd79
2: 0x0000c881
3: 0x00018168
4: 0x00018a44
5: 0x00018845
6: 0x0003d8ab
7: 0x0003db61
8: 0x925f736c
9: 0x90023d87
"

Altså ser det ud til, at iPartition ikke kan slette partitionen
("Conflicting partition that isn't marked as free".)

Nogen bud på hvorfor??

--
Mvh. Jesper