/ Forside / Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Lystfiskeri
#NavnPoint
molokyle 2204
srhansen 1625
CLAN 1346
pbp_et 1163
dabj 1025
katekismus 904
Splitcane 889
dova 700
Nordsted1 679
10  arne.jako.. 660
Put and take har intet med fiskeri at gøre~
Fra : fl


Dato : 17-12-06 13:04

Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede opdrættede
dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.

Det næste er vel at slippe opdrætte fasaner ud lige foran jægeren. Eller han
går på jagt i hønsegården

tænk over det

vh Flemming






 
 
PJ (17-12-2006)
Kommentar
Fra : PJ


Dato : 17-12-06 14:47

Man sætter faktisk fasaner ud før en klapjagt.

PJ



Jan Bang Jensby (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bang Jensby


Dato : 17-12-06 16:29


"fl" skrev i en meddelelse

> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede opdrættede
> dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.
>

Det er vel et spørgsmå om temperament. Jeg synes heller ikke fiskeriet er
særligt interessant.

Dybest set er de bæk- og havørreder, som vi fanger i åer og ved kyster vel
også en slags put and take.

- Jensby



Ukendt (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-12-06 22:52

On Sun, 17 Dec 2006 16:28:46 +0100, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

>Dybest set er de bæk- og havørreder, som vi fanger i åer og ved kyster vel
>også en slags put and take.

Du har fuldstændig ret. Havet omkring Fyn er Danmarks største P&T, men
det er ikke slet så grimt og nedtrampet som diverse grus- og
mergelgrave

/Alex

Per, Herriinge \(Tdl~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Per, Herriinge \(Tdl~


Dato : 19-12-06 00:54

I meddelelse: huebo217uc83tst3n626qq1h6gok3br3f8@4ax.com
skrev Alex Linaa bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> On Sun, 17 Dec 2006 16:28:46 +0100, "Jan Bang Jensby"
> <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:
>
>> Dybest set er de bæk- og havørreder, som vi fanger i åer og ved
>> kyster vel også en slags put and take.
>
> Du har fuldstændig ret. Havet omkring Fyn er Danmarks største P&T,

Hov hov, det heder Eldorado


--
MVH Per, Herringe



Anders Eg Larsen (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Anders Eg Larsen


Dato : 17-12-06 18:30

Fasaner sættes ud senest 1måned før jagtsæsonen starter, for at de har en
chance for at aklimatisere sig. Englænderne kalder forøvrigt ikke dette for
jagt (hunting) men for skydning (Phesant shooting) - og sådan er det vel
egentlig også med vores Put & take vande. Der er forskellige kvalitetsgrader
mht. vand-, fiskekvalitet og omgivelser.
Søerne dækker åbenbart et behov, ellers kunde de jo ikke eksistere. Så se
det som en aflastning af vore "vilde" fiskevande, og lad put&take fiskeren
være glad for sin foderpillefede 4kg regnbue og glæd dig selv over de fisk
du fanger. Der er plads til alle!!!

mvh
Anders Eg Larsen



william (17-12-2006)
Kommentar
Fra : william


Dato : 17-12-06 18:59

ENIG!

w

"Anders Eg Larsen" <a.e.l@stofanet.dk> wrote in message
news:45857e8e$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Fasaner sættes ud senest 1måned før jagtsæsonen starter, for at de har en
> chance for at aklimatisere sig. Englænderne kalder forøvrigt ikke dette
for
> jagt (hunting) men for skydning (Phesant shooting) - og sådan er det vel
> egentlig også med vores Put & take vande. Der er forskellige
kvalitetsgrader
> mht. vand-, fiskekvalitet og omgivelser.
> Søerne dækker åbenbart et behov, ellers kunde de jo ikke eksistere. Så se
> det som en aflastning af vore "vilde" fiskevande, og lad put&take fiskeren
> være glad for sin foderpillefede 4kg regnbue og glæd dig selv over de
fisk
> du fanger. Der er plads til alle!!!
>
> mvh
> Anders Eg Larsen
>
>



SB (17-12-2006)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 17-12-06 19:05


"william" <william@nowhere.moc> skrev i en meddelelse
news:45858548$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ENIG!
>

Tror også der ville være stort pres på vores åer hvis alle dem der fisker
P&T skulle der ud og fiske

/Søren



Kent Hald (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Hald


Dato : 17-12-06 22:18


"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:1Ffhh.59$Ud.50@news.get2net.dk...
>
> "william" <william@nowhere.moc> skrev i en meddelelse
> news:45858548$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> ENIG!
>>
>
> Tror også der ville være stort pres på vores åer hvis alle dem der fisker
> P&T skulle der ud og fiske
>
> /Søren

Vi skal vel også tænke på de mange, der ikke har muligheden for at fiske
andre steder.
Der er da pensionister og handikappede, som ikke kan løbe langs med en å,
men som kan fornøje sig ved en P&T sø
P&T er vel også bedre egnet til selskabsfiskeri, evt. en familie som skal
hygge sig med børnene
en weekend.
Der er da også fiskeklubber, som har arrangeret konkurrencer i P&T søer.
Så P&T søerne opfylder efter min mening et behov.

Mvh,

KH
>
>



Ukendt (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-12-06 22:51

On Sun, 17 Dec 2006 19:04:45 +0100, "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk>
wrote:

>
>"william" <william@nowhere.moc> skrev i en meddelelse
>news:45858548$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> ENIG!
>>
>
>Tror også der ville være stort pres på vores åer hvis alle dem der fisker
>P&T skulle der ud og fiske

Det tror jeg faktisk ikke. 90% af dem jeg har set ved P&T-søer er ikke
den type du vil kunne finde ved en å, lad os slå det fast.
P&T-fiskere er familier med klapstole og andre bekvemmeligheder, og så
længe der er et marked for dette, så fred være med det.

Det hvor min film knækker lidt er når man vil kategorisere dette som
lystfiskeri, og have landsdækkende rekorder for største fisk. Den
sø-ejer der smider den største fisk ud i sin sø, får rekorden, det
skal der vist ikke mange IQ-point til at regne ud.
Og lad nu være med det sædvanlige snak om at P&T-fisk sandelig er
svære at fange. Hvis fisken på 31 kg. findes i søen, bliver den fanget
på et tidspunkt, længere er den ikke.
Hvis P&T-fisk generelt var svære at fange, ville markedet forsvinde,
for målgruppen er altså ikke lystfiskertypen der kan klare indtil
flere nul-ture, der skal fisk på krogen hver gang.

Lasse Jensen (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 17-12-06 23:31

fl wrote:

> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede
> opdrættede dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.
>
> Det næste er vel at slippe opdrætte fasaner ud lige foran jægeren.
> Eller han går på jagt i hønsegården
>
> tænk over det

Nu har jeg tænkt... og jeg er da stadig af den overbevisning at det er meget
sjovt at bruge bruge fire timer lørdag formiddag på det engang imellem. Det
er noget helt andet end at stå i waders i storebælt, men begge dele har da
deres charme. Jeg ved ikke helt hvad din pointe er, men hvis du synes det
er et problem med put & take søer, så må du finde nogle ordentlige
argumenter og gå til nogle politikere med det.

Hvis det er brugen af ordet fiskeri du har et problem med, så kan jeg kun
sige at det ord er helt korrekt valgt. Ligesom bussemandspilleri også er
bussemandspilleri, selvom det er opdrættede bussemænd der er blevet sat op
i næsen. Lystfiskeri er også okay. Ved sportsfiskeri må jeg trække grænsen,
da jeg har svært ved at se det sportslige i at trække håndtamme fisk op af
en grusgrav. Men fiskeri, det er det sgu.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Peter Schrøder (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 18-12-06 10:08

fl skrev:

> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede
> opdrættede dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.

Nåeh.. Fangede du ikke noget?


--


Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Jesper og Louise (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper og Louise


Dato : 19-12-06 21:24


"fl" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:3nahh.19$kN2.0@news.get2net.dk...
> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede opdrættede
> dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.
>

Snup du hellere sådan en her http://www.kinagrill.dk/ og så acceptér, at det
ikke er alle, der "gider" eller har lyst til at stå i waders ude i
fjorden/åen.




tightline (20-12-2006)
Kommentar
Fra : tightline


Dato : 20-12-06 12:55


fl skrev:
> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede opdrættede
> dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.
>
> Det næste er vel at slippe opdrætte fasaner ud lige foran jægeren. Eller han
> går på jagt i hønsegården
>
> tænk over det
>
> vh Flemming



tror det er godt vi har put and take søerne, tænk på alle de idioter
vi ville rende ind i ved åen..


georefby@mail.dk (21-12-2006)
Kommentar
Fra : georefby@mail.dk


Dato : 21-12-06 15:25


Per, Herriinge (Tdligere Odense ) skrev:
> I meddelelse: huebo217uc83tst3n626qq1h6gok3br3f8@4ax.com
> skrev Alex Linaa bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> > On Sun, 17 Dec 2006 16:28:46 +0100, "Jan Bang Jensby"
> > <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:
> >
> >> Dybest set er de bæk- og havørreder, som vi fanger i åer og ved
> >> kyster vel også en slags put and take.
> >
> > Du har fuldstændig ret. Havet omkring Fyn er Danmarks største P&T,
>
> Hov hov, det heder Eldorado
>
>
> --
> MVH Per, Herringe


Bossy (02-01-2007)
Kommentar
Fra : Bossy


Dato : 02-01-07 09:58

har tænkt over det, det er ikke så meget at fiskene er udsat der genere mig.
men det at de har levet i et dambrug som for at det er rentabelt er nødt til
at:

fodre med foder der gerne (ihvertfald statistisk) skulle gøre at fiskene
tager 900 g på for hvert 1000 g foder.
at for at man undgår sygdomme hælder, store mængder formaldehyd i vandet.
at for at man undgår sygdomme hælder, store mængder klor i vandet
at for at man undgår sygdomme hælder, store mængder medicin i vandet af
forskellige slags (og mange gør det forebyggende selvom man ikke må det)samt
at medicin som er meget dyrt i dk , kan købes for ingen penge i udlandet
hvilket gør at nogle få har et overforbrug (bare for en sikkerheds skyld)
ved ikke hvor udbredt det er men ved at nogle også har det ønske at få lov
til at hælde testoron i vandet i klækkehuset, men da det er ulovligt gøres
det ikke.men hvis man gør det vil det gøre opdrættet lidt mere rentabelt.


hvis man så stiller det op imod sportfiskerforeningernes udsætninger, er der
jo den forskel at de fleste bliver sat ud som smolt, og selv skaffer føden
der skal til for at vokse, derudover kan jeg forestille mig at de også får
mindre foder i udsætnings opdræt, da det jo her ikke gælder om at få så
mange og store fisk som muligt på kortest tid men om at flest overlever en
udsætning og ellers generelt er sunde fisk.

dette er grunden til jeg ikke fisker P&T og generelt ikke ønsker at røre
ved de fisk man fanger der.

men der skal dertil siges at jeg har lige så stor respekt for dem der har
P&T som hobby som dem der går rundt med en 2 hånds efter laks.
syntes bare ikke man kan sammenligne det.
det ville jo være det samme som at sige at jeg er jæger når jeg tager på
skydebanen med riffel for at skyde på en skive, og det passer jo heller ikke
helt sammen.men derfor er det ene jo ikke mindre sportsligt end det andet.

og vil for en sikkerheds skyld også lige skrive at jeg ikke har noget imod
dambrug, så jeg ikke får på hatten over det, jeg har stor respekt for mange
dambrug, de gør et godt stykke arbejde med at rense vandet så godt som
muligt (endda nogle gange er det renere når det kommer ud af dambruget end
når det kommer ind)og de gør også alt for at å'en skal holdes sund og ren,
da det jo er deres levegrundlag.

bossy


"fl" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:3nahh.19$kN2.0@news.get2net.dk...
> Put and take har intet med fiskeri at gøre. At smide afdankede opdrættede
> dambrugsørreder i en sø og hive dem op igen.
>
> Det næste er vel at slippe opdrætte fasaner ud lige foran jægeren. Eller
> han går på jagt i hønsegården
>
> tænk over det
>
> vh Flemming
>
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste