Apple Remote Desktop
Fra : Søren

Dato : 16-12-06 05:54

Hej

Jeg har Apple Remote Desktop og bruger det af og til at fjernstyre andre
Mac'er. Nu har jeg brug for at fjernstyre en PC. Kan det også gøre fra Apple
Remote Desktop ?. Skal der i givet fald installeres noget på PC'en ?

Søren

Fra : Jesper

Dato : 16-12-06 12:34

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Mac'er. Nu har jeg brug for at fjernstyre en PC. Kan det også gøre fra Apple
> Remote Desktop ?. Skal der i givet fald installeres noget på PC'en ?

Hvis du skal fjernstyre en PC med Windows XP Pro, så har Microsoft et
gratis fjernstyringsprogram som du kan hente og installere.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Søren

Dato : 16-12-06 14:08

> Hvis du skal fjernstyre en PC med Windows XP Pro, så har Microsoft et
> gratis fjernstyringsprogram som du kan hente og installere.

Jeg vil gerne fjernstyre nogle PC'er med Win XP Pro fra min Mac med Apple
Remote Desktop. Hvis man benytter Remote Desktop Connection fra Microsoft op
mod PC'er bliver den PC man kobler op til logget af. Det er jeg ikke
intereseret i, da jeg gerne vil vise den medarbjeder der benytter PC'en hvad
jeg laver.

Jeg mener ikke dette sker hvis jeg benytter Apple Remote Desktop, men skal
jeg have installeret/aktiveret noget på Win XP Pro før jeg kan fange den med
Apple Remote Desktop ?

Søren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-06 14:36

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> writes:

> mod PC'er bliver den PC man kobler op til logget af. Det er jeg ikke
> intereseret i, da jeg gerne vil vise den medarbjeder der benytter PC'en hvad
> jeg laver.

Sådan er det designet fra Microsofts side.

Prøv VNC - den kan godt dele skrivebordet.

Fra : Jon

Dato : 16-12-06 17:44

> [...]

> jeg have installeret/aktiveret noget på Win XP Pro før jeg kan fange den med

ARD fungerer ikke med annet enn Mac-klienter. Du må benytte enten
Microsofts RDC eller VNC (se annet innlegg).
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-06 19:09

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> ARD fungerer ikke med annet enn Mac-klienter. Du må benytte enten
> Microsofts RDC eller VNC (se annet innlegg).

ARD _er_ jo netop en VNC klient. Så på med en VNC server på PC'en

/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jon

Dato : 16-12-06 19:46

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> ARD _er_ jo netop en VNC klient. Så på med en VNC server på PC'en

I stand corrected.

Fra : Søren

Dato : 17-12-06 06:28

> ARD _er_ jo netop en VNC klient. Så på med en VNC server på PC'en
>
> /thomas

Tak for svarende. Jeg henter VNC og installere på PC'erne, således at den
anden bruger stadig kan være logget på.

Søren

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-06 14:10

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Hvis du skal fjernstyre en PC med Windows XP Pro, så har Microsoft et
> gratis fjernstyringsprogram som du kan hente og installere.

Har den ikke det, kan VNC gøre det, men Microsofts løsning spiller
bedre.

Fra : Jon

Dato : 16-12-06 17:37

> Hvis du skal fjernstyre en PC med Windows XP Pro, så har Microsoft et
> gratis fjernstyringsprogram som du kan hente og installere.

<http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remot
edesktopclient>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-12-06 22:53

"Jon" <see_signature@mac.com.invalid> wrote in message

> <http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remot
> edesktopclient>

Cool, det gør jeg kunne finde på at købe en Macbook....

// Kim