Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad program ser I jeres digitale billeder~
Fra : Magnus

Dato : 15-12-06 21:33

Hvilket program bruger du til at se dine billeder med?

Jeg bruger selv programmet "ACDSee Pro" til at se billeder igennem og
"Photoshop" til at redigere dem.

Der findes så mange programmer til at se billeder igennem og lave miniature
billeder jeg syntes bare de mange er ret tunge. Her tænker jeg på at med min
Canon 30D gemmer 10000 billeder i en mappe så kommer man til at klikke på
sådan en mappe med bare små 1000 billeder så tager det en evighed for at
lave minature billeder og det hele bliver så tungt.

Har I nogle gode ideer til programmer som man kan gennemse sine billeder for
at finde et bestemt?

/Magnus

Fra : Niels Jespersen

Dato : 15-12-06 22:01

http://www.faststone.org

--
Niels

Fra : ai

Dato : 15-12-06 22:36

Fotostation...i en eller anden version
det er det ypperste der findes, desværre er prisen på samme højde.
men der er ikke noget det ikke kan.

v/h pw
www.fotoware.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-06 23:00

In article <4583067d$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote:

> Hvilket program bruger du til at se dine billeder med?
>
> Jeg bruger selv programmet "ACDSee Pro" til at se billeder igennem og
> "Photoshop" til at redigere dem.

Jeg bruger Phoenix Slides samt The Gimp.

Har dog sat Photoshop Elements på min ønskeseddel

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Cyber.

Dato : 16-12-06 11:41

jeg bruger picasa det er gratis http://picasa.google.dk/

Fra : Magnus

Dato : 16-12-06 13:37

Når man arbejder med billeder så kan man vist ikke komme uden om Adobe
Photoshop.

Men laver Adobe ikke også en billed browser og hvad hedder den?

/Magnus

Fra : MW

Dato : 16-12-06 13:45

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evighed for at lave minature billeder og det hele bliver så tungt.
>
> Har I nogle gode ideer til programmer som man kan gennemse sine billeder

Den version af ZoomBrowser der fulgte med dit kamera er ganske effektiv til
formålet (i zoom mode)

mvh/MW

Fra : Gunnar L.

Dato : 17-12-06 18:29

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> Hvilket program bruger du til at se dine billeder med?
>
> Jeg bruger selv programmet "ACDSee Pro" til at se billeder igennem og
> "Photoshop" til at redigere dem.

Eg bruker normalt Zoombrowser, og Adobe Bridge.

mvh
Gunnar

Fra : Heine Christensen

Dato : 17-12-06 23:22

Hej

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program bruger du til at se dine billeder med?
>
> Jeg bruger selv programmet "ACDSee Pro" til at se billeder igennem og
> "Photoshop" til at redigere dem.

Det samme her.. ACDSee er helt i top.

> [...]
> at klikke på sådan en mappe med bare små 1000 billeder så tager det en
> evighed for at lave minature billeder og det hele bliver så tungt.

ACDSee kan automatisk gemme thumbs i en database hvorved de kan genindlæses
ganske hurtigt.... 1. gang er man naturligvis nødt til at lade den køre alle
billeder igennem. Derefter går det som smør...

HC