Stegte ål
Fra : ___P.Sir

Dato : 14-12-06 08:30

Nogen der lige kender en restaurant, som tilbyder stegte ål her op til jul?
Vestsjælland, Københavnsområdet el. evt. Nordsjælland...
Preben

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 16-12-06 20:02

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der lige kender en restaurant, som tilbyder stegte ål her op til
> jul? Vestsjælland, Københavnsområdet el. evt. Nordsjælland...

Jeg vidste ikke, at det var sæson for stegte ål nu?
Men måske har nogen dem frosne..... adddd...

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-12-06 21:12

"Poul F. Andersen" <paogbaDETTE@oncable.dk> on lørdag 16. december 2006 at
20:02 +0100 wrote:
>Jeg vidste ikke, at det var sæson for stegte ål nu?
>Men måske har nogen dem frosne..... adddd...

Jeg har lige spist ål, friskfanget fra en af de norske fjorde - det var
ret godt…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Max

Dato : 17-12-06 22:15

Hej Frank

> Jeg har lige spist ål, friskfanget fra en af de norske fjorde - det
> var ret godt.

I min barndom var vinteren faktisk højsæson for ål, specielt fordi
man kunne stange dem på søerne gennem isen.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-12-06 14:25

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige spist ål, friskfanget fra en af de norske fjorde - det
> var ret godt.

Som et kuriosum: Mig bekendt eksporterer nordmændene tæt på 100% af deres
ål, da de selv finder dem uspiselige ("slanger"). Underligt, at et
broderfolk kan have SÅ divergerende madvaner. Jeg mener - de spiser jo alt
muligt skrammel deroppe nordpå, men en delikatesse som ål finder de ulækker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.