Hvor meget and pr. person.
Fra : lene og allan

Dato : 13-12-06 19:44

Hejsa.

Hvor mange gram and regner man med pr. person juleaften.

Vi får "kun" and (selvfølgelig også sovs og kartofler og lign)

mvh

allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Else Holm

Dato : 13-12-06 20:08

lene og allan wrote:
> [...]
>
> Hvor mange gram and regner man med pr. person juleaften.
>
> Vi får "kun" and (selvfølgelig også sovs og kartofler og lign)

Du kan finde noget om det på denne side
<http://www.slagteren.net/viewpage.php?page_id=12>

--
Else

Fra : mcloud

Dato : 13-12-06 20:30

Hej
Ca 350-400 gram pr persom ,når det er med ben

mvh mcloud

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-12-06 18:14

mcloud skrev i 458054b7$0$49195$14726298@news.sunsite.dk dette:
> Hej
> Ca 350-400 gram pr persom ,når det er med ben

Whauu - en almindelig dansk and på godt en 3 kg rækker imo til 3 personer!
Så I er godt nok nøjsomme.
Dog må jeg indrømme, at jeg ikke kunne finde på at købe de små danske
fedtklumper. En and skal helst op over 3 1/2 kg før der er noget kød på den.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-12-06 20:36

On Wed, 13 Dec 2006 20:29:59 +0100
"mcloud" <kim@kiras.dk> wrote:

> Hej
> Ca 350-400 gram pr persom ,når det er med ben

Det var ikke meget

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Ib

Dato : 13-12-06 21:34

"lene og allan" <allan_lene@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Hvor mange gram and regner man med pr. person juleaften.

Hvis "man" er mig, så 1000

--
Ib

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 14-12-06 07:24

"lene og allan" <allan_lene@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Hvor mange gram and regner man med pr. person juleaften.
>
> Vi får "kun" and (selvfølgelig også sovs og kartofler og lign)

En eller anden konge skulle vist have udtalt; citerer;
" En and er en underlig fugl, for lidt meget til én men for lidt til 2 "
De spiste vist også mere på Christian d 4´s tid.

Steen.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 14-12-06 08:31

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> "lene og allan" <allan_lene@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> En eller anden konge skulle vist have udtalt; citerer;
> " En and er en underlig fugl, for lidt meget til én men for lidt til 2 "

Jeg husker det som: "For meget til to og for lidt til tre".
- Men ænder findes jo i flere størrelser
Vi plejer at bruge tre store (2½ til 3 kg pr stk) til elleve personer.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-12-06 13:42

> En eller anden konge skulle vist have udtalt; citerer;
> " En and er en underlig fugl, for lidt meget til én men for lidt til 2 "
> De spiste vist også mere på Christian d 4´s tid.
>
> Steen.

Det korrekte citat er: "...for meget til to, men for lidt til tre". -
Hvilket giver en glimrende indikation af, hvor meget and, man skal beregne.

Jo mindre and (ælling man vælger) jo mindre kød er der i øvrigt på den, da
ællinger er meget fede og først omdanner fedtet til kød efterhånden som de
bliver ældre. Man bør derfor gå efter ænder fra 3400-3600 g. En sådan and,
strækker til godt og vel 3 personer og 2 stk. strækker til 7 personer.

350-400 g. and incl. ben pr. person, som een i tråden nævner, er - efter min
mening - helt hen i vejret.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hanne

Dato : 14-12-06 14:19

> [...]
> strækker til godt og vel 3 personer og 2 stk. strækker til 7 personer.
>
> 350-400 g. and incl. ben pr. person, som een i tråden nævner, er - efter

Nemlig, og så skal der jo også helst være lidt til dagen efter - vi er nogle
som elsker at pille i skroget!

mvh
Hanne

Fra : Gert Hansen