Derby Senda R
Fra : MrBean

Dato : 26-06-01 21:23

Der er nul bundtræk på min Senda selv med plomben taget. Der sker først
noget omkring 5000 omdr. Vil et tun hjælpe på det eller vil den stadig først
trække ved 5000 omdr. ? Nogen der har erfaringer med tun på en Senda ?
--
MB

Fra : RpR

Dato : 26-06-01 21:27

> [...]
først
> trække ved 5000 omdr. ? Nogen der har erfaringer med tun på en Senda ?

En større cylinder vil hjælpe rigtigt meget på bundtrækket, men det er alt
andet end unormalt at der intet træk er i en 50cc 2-takter under 5000rpm.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : MrBean

Dato : 27-06-01 16:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> først
>
> En større cylinder vil hjælpe rigtigt meget på bundtrækket, men det er alt
> andet end unormalt at der intet træk er i en 50cc 2-takter under 5000rpm.

Har kigget lidt rundt på nettet. Er der meget forskel på et Ø47 og Ø48 tun ?
Er det nødvendigt med ø21 kaburater? En kammerat har fortalt mig at stemplet
kan sætte
sig med org. kabu.
--
MB

Fra : RpR

Dato : 27-06-01 23:05

> [...]
?
> Er det nødvendigt med ø21 kaburater? En kammerat har fortalt mig at

Det er ikke kun diameteren der har noget at sige, men også fabrikatet.
Jeg ville helt klart hellere købe et Polini cylinder kit end f.eks "ching
chang" fra taiwan, hvis du forstår.

Jeg har selv kun lige købt en Derbi GPR 50 R, der jo har samme motor som din
Senda.
Der sidder et Metra Kit 90cc cylinderkit på min, og den kan nu fint trække
afsted i de lave omdrejninger.
Mener at www.motoline-racing.com eller www.skandinavisktuningscenter.m.se
kan skaffe Metra Kit stumper.
Bemærk dog lige at Metra Kit cylinderen normalt er på 80cc. Mit er kun 90cc
fordi det er blevet hohnet op til overstørrelse.
Det gør dog fortsat cylinderen til en af de bedste =)

Fra : Karlsson

Dato : 28-06-01 01:21