chili og kvæde
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 12-12-06 06:33

Nogen her, der har forsøgt at kombinere chili og kvæde?

Kunne forestille mig, at f.eks. de frugtagtige habaneroer og rocoto canario
kunne give en fin jelly med kvæde, men også at kvæden kunne indgå i
syltning. Men igen, erfaringer anyone?

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-12-06 09:30

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> wrote in message
> [...]
> canario kunne give en fin jelly med kvæde, men også at kvæden kunne indgå
> i syltning. Men igen, erfaringer anyone?

Det eneste jeg kender til kvæde, er marmelade, og noget man i Syd America
kalder "dulce de membrillo" (kvæde slik). Det sidste er vist noget stivt
karamel agtigt slik. (Har dog ikke set det eller smagt det, så hvad ved jeg,
men opskriften burde kunne findes via google.

Begge dele burde jo gå fint i spænd med chilli.

Desuden burde der kunne laves et fin chutny med kvæde.

Bjarne K.

Fra : sulejma

Dato : 15-12-06 11:29

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Begge dele burde jo gå fint i spænd med chilli.
>
> Desuden burde der kunne laves et fin chutny med kvæde.

Det har de gjort her til morgen (d. 15.) på TV 2´s morgentv.

Sulejma

> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-06 14:11

sulejma wrote:

> Det har de gjort her til morgen (d. 15.) på TV 2´s morgentv.
>
> Sulejma

Det gjorde de nemlig, og opskriften står på tekst tv side 355 (
delside 2/5 )

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats