2 Malawi-arter
Fra : Aardvark

Dato : 26-06-01 20:29

Hey Alle.

Har fået fingrene i en lille akvarie-reol med 2 akvarier i....har så tænkt
på 2 arter jeg kunne tænke mig at få fingrene i....
ville så høre om nogen af jer havde erfaringer med Ps. Demasoni og
Ps.Lombardoi ?

Evt. så også om der er nogle i det Fynske område som skulle have ungfisk de
ville af med ?? (jaja...lige den sætning hører til i
dk.marked.privat.dyr.akvarium...hehe)

/Brian

Fra : X - Dude

Dato : 26-06-01 21:05

Lyder da ok hvor store er dine Akvarier

Hilsen Rasmus

Fra : Aardvark

Dato : 26-06-01 21:15

Ikke så store..men efterhånden som de vokser til, får de større akv. at gå
i. De er på 85 l.

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-06-01 23:22

> Ikke så store..men efterhånden som de vokser til, får de større akv. at gå
> i. De er på 85 l.

Det duer simpelt hen ikke, det bliver en masakre.
Jeg tog nogle undger fra af demasonierne, og satte dem i et 250 l.
flere fik så mange smæk at de døde, og resten har jeg måtte fordele
på flere akvarier, men en i hver.

Selv om lombarier ikke er så barske, har de en ulempe, de bliver hurtigt
alt for store.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 27-06-01 07:48

Massakre imellem dem selv ? Har ingen planer om at der skal gå andre end dem
selv i hvert akvarie...evd godt akvarierne ikke er frygteligt store....
Det var også kun en forespørgsel....da jeg ikke kender vokse-hastighed på
disse...

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-06-01 09:25

> [...]
> selv i hvert akvarie...evd godt akvarierne ikke er frygteligt store....
> Det var også kun en forespørgsel....da jeg ikke kender vokse-hastighed på

Demasonierne skal ikke være ret store før end at de begynder at slås,
ca halvvoksne.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 27-06-01 09:28

Ok...tak for info...hmm....hvad Malawi kan jeg så med rimelighed holde i
sådanne akvarier...har du nogle gode foreslag ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-06-01 12:30

> Ok...tak for info...hmm....hvad Malawi kan jeg så med rimelighed holde i
> sådanne akvarier...har du nogle gode foreslag ?

Alle unger indtil et par centimeters størrelse, derefter bliver det for
småt, der skal jo også være nogle sten de kan gemme sig i/bag, det går jo
også fra vandvolumen.

Carsten

Fra : Silverflame

Dato : 27-06-01 12:54

Skal det partout være Malawi? Ellers skulle et 85l. være nok til en flok af
sneglehuslegende Tanganyika'er. Og de er da osse meget søde...
MVH SF

Fra : X - Dude

Dato : 27-06-01 14:11

jaa eller et par Julidochromis transcriptus

Kan ses her :
http://www.akvariebladet.dk/galleri/cichlider/Tanganyikasoen/Julidochromis/J
ulidochromis_transcriptus.html

Hilsen
Rasmus

Fra : Aardvark

Dato : 27-06-01 14:53

Har Ocelatus i forvejen....ellers et godt bud

/Brian