Redde cd'er
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-06 19:34

Jeg håber, I tilgiver, at det her ikke er så Mac-agtigt, men I er jo
mine bedste venner, så jeg er mest tryg ved at spørge jer. Jeg har
engang hørt om en maskine, der kan redde ridsede cd'er og dvd'er.
Kender I sådan en? Det er ikke en dyr maskine til professionelt brug,
men en til hjemmebrug til nogle hundrede kroner, tror jeg.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-06 19:51

Hej Henrik

Hvis ridser ikke går ned i folien, så er der gode chancer for at redde
dem med "Press-it CD/DVD Repair kit" til 59kr. pr. kit, - og så kan det
også bruges til både CD/DVD RW medier!!!.
http://azomedia.dk/shop/productinfo.asp?id=925. Azomedia har tidl. også
haft en slags pebn, der virker på samme måde, men dem har de åbenbart
ikke længere

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-06 21:01

On 2006-12-09 19:50:46 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> http://azomedia.dk/shop/productinfo.asp?id=925. Azomedia har tidl. også
> haft en slags pebn, der virker på samme måde, men dem har de åbenba rt

Det er egentlig mest til børnenes PlayStation-spil. Jeg går ud fra, at
cd'er og dvd'er i de forskellige typer er ret ens, hvad ridser angår.
Dit forslag lyder da fint. Jeg troede, man skulle have en eller anden
fin rensemaskine. For et par år siden underholdt en fjern kollega mig
med, at han havde købt en eller anden rensemaskine, som bare var enormt
god. Han tilbød også at rense plader for mig, hvis jeg betalte
rensemidlet. Det var vist noget med 25,- kr. hver gang. Dengang havde
jeg bare ikke brug for det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : jesper hansen

Dato : 09-12-06 21:19
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-06 00:21

On 2006-12-09 21:19:09 +0100, jesper hansen <jrh@fjerninnomax.dk> said:

> sandsynligvis denne
> http://www.lomax.dk/index.asp?vi=4&CI=4&Varenr=9120050

Ja, det er vist den, jeg har set engang. Jeg har ikke set min
eks-kollegas, han engang fortalte mig om, men jeg forestillede mig, at
det var den samme. Så er spørgsmålet jo, om den er bedre end de noget
billigere rensevæsker. Der findes vist også husråd med wienerkalk eller
bilvoks, kan jeg se efter en søgning på nettet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-06 21:40

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Det er egentlig mest til børnenes PlayStation-spil. Jeg går ud fra, at
> cd'er og dvd'er i de forskellige typer er ret ens, hvad ridser angår.

Ja da, så det bliver ikke et problem.

> [...]
> god. Han tilbød også at rense plader for mig, hvis jeg betalte
> rensemidlet. Det var vist noget med 25,- kr. hver gang. Dengang havde

Jeg har godt nok læst noget om de der rense-/reparationsmaskiner, men
kan ikke huske hvor. Jeg kan bare huske, at meningerne var temmelig
delte. - Men dog enige på ét punkt. - Det var dyrt at bruge dem. - Og så
er Azomedias løsning jo væsentlig billigere...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>