Dadler
Fra : Jakob

Dato : 09-12-06 13:29

Hej!

I hvilke(t) af de gængse supermarkedskæder synes de af jer der er
dadel-fans, at man får de bedste dadler?

Håber I har en god weekend.

--
Jakob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-12-06 15:14

Jakob skrev:

> I hvilke(t) af de gængse supermarkedskæder synes de af jer
> der er dadel-fans, at man får de bedste dadler?

I fjor havde Irma nogle meget store, friske, økologiske dadler - det
er de bedste dadler jeg nogensinde har smagt. Faktisk har jeg aldrig
rigtigt været vild med dadler - hverken friske eller tørrede - men
disse her var altså meget delikate. Mums!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jakob

Dato : 09-12-06 16:06

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> rigtigt været vild med dadler - hverken friske eller tørrede - men
> disse her var altså meget delikate. Mums!

Uhm. Jeg kan næsten ikke stoppe igen hvis jeg får begyndt på en kasse
dadler

Desværre er der ingen Irmaer her i det sønderjyske, men ellers tak for
tippet.

--
Jakob

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 20-12-06 23:35

On Sat, 09 Dec 2006 13:28:45 +0100, Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

>I hvilke(t) af de gængse supermarkedskæder synes de af jer der er
>dadel-fans, at man får de bedste dadler?

Min erfaring siger mig at gængse supermarkeder som regel ikke har
fantastiske produkter, men snarere ... gængse produkter. Dem der
hverken imponerer eller skraber bunden.

Som nyudsprungen dadelspiser på første år, har jeg været på jagt efter
dadler der er superlækse. De bedste jeg har fundet har været hos
udenlandske grønthandlere. De har som regel dadler året rundt, og
mange af dem kender til dadler og anser dem ikke bare for at være en
sæsonvare.

Har du en sådan shop i din nærhed så prøv at kigge om ikke han har
dadler.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau