Elektriske ventiler
Fra : Mr. D

Dato : 08-12-06 15:13

Jeg kan se man kan få magnetventiler der kan åbne eller lukke for vand/varme
(on/off) - men kan man ikke få nogen der regulerer ved input fra ex. 0-10V?

/D

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-12-06 15:31

"Mr. D" <mrd@none.none> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se man kan få magnetventiler der kan åbne eller lukke for
> vand/varme
> (on/off) - men kan man ikke få nogen der regulerer ved input fra ex.
> 0-10V?

Jo da. Der bliver da brugt magnetventiler på biler, lastvogne og
entreprenørmaskiner. Biler kører 12V imens lastvogne og emtreprenørmaskiner
kører 24V. Men om der så er nok gennemgang i dem så de kan bruges til
varmerør er nok et kildent spørgsmål. Du skal nok lede efter noget der
bruges i hydraulik.

MVH Niels

Fra : Peter

Dato : 09-12-06 11:20

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører 24V. Men om der så er nok gennemgang i dem så de kan bruges til
> varmerør er nok et kildent spørgsmål. Du skal nok lede efter noget der

En Variabel Magnetisk styret Hydraulikventil vil være en "proportional
ventil". du skal nok bruge noget der ligner en shuntventil med step motor
styring (mit gæt).
Olie, luft og vand ventiler kan ikke altid tåle hinanden,
Indenfor varmtvand er der lavet utallige ventiler til forskellige løsninger.
Eksperterne sidder i news:dk.teknik.energi prøv at forklar hvad du vil lave,
så kommer den rigtige løsning nok.
Mvh Peter

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-12-06 11:23

"Peter" <PeterFUP@danmark.dk> skrev i en meddelelse

> En Variabel Magnetisk styret Hydraulikventil vil være en "proportional
> ventil". du skal nok bruge noget der ligner en shuntventil med step motor
> styring (mit gæt).

Jeg har da vist misforstået det oprindelige spørgsmål kan jeg se nu hvor du
nævner en proportionalventil. Jeg læste det som at ventilen skulle være
beregnet til lavspænding.

> Olie, luft og vand ventiler kan ikke altid tåle hinanden,

Nej det kan der være noget om.

MVH Niels

Fra : Lars

Dato : 09-12-06 15:21

> [...]
> vand/varme
> (on/off) - men kan man ikke få nogen der regulerer ved input fra ex.

Der er mange muligheder, du må komme med et bedre signalement for konkret
svar.
Prøv f.eks at kigge på www.belimo.dk

MVH Lars

Fra : Mr. D

Dato : 11-12-06 09:26

Jeg vil lige prøve at studere den side lidt og se om de har noget af det jeg
skal bruge :)