Blue tinum usb
Fra : Niels poulsen

Dato : 06-12-06 21:41

Jeg købet et Blue tinum USB floppy diskette drev i Aldi da jeg ind så at
appel er på vej ind i fremtiden ved og fremstillde computer uden
diskette drev men sørsmålet går på at jeg ikke kan fin ubaf at få et til
og funger eller er der en drever inde i sytemmet 10.3.9

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-12-06 21:53

Hej Niels

Ét af dem, de har på tilbud i denne uge? - Det er et rent USB 2.0 drev,
så du vil næppe få det til at virke - desværre. - Derimod var det drev,
de havde sidste år ved samme tid et USB 2.0/1.1, - og det virker
udmærket. - Jeg købte selv et af dem.

Hvis du vil have et diskettedrev, der med garanti virker, så skal du
købe et 'LaCie USB MyFloppy3' drev. Det er til både USB 2.0 og 1.1, - OG
- der medfølger drivere til OS 9.x. - Desværre er det noget dyrere end
BlueTinum drevet - ca. 350kr..

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-12-06 23:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> det drev, de havde sidste år ved samme tid et USB 2.0/1.1, - og det
> virker udmærket. - Jeg købte selv et af dem.

Er du helt sikker på at USB 2.0 enheder ikke kan gå i en USB 1.x port?

Det skulle jeg mene USB 2.0 standarden dikterer....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-06 00:09

Hej Thorbjørn

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er du helt sikker på at USB 2.0 enheder ikke kan gå i en USB 1.x port?

Stikkene passer selvfølgelig.

> Det skulle jeg mene USB 2.0 standarden dikterer....

Tja, men det er ikke alle USB 2.0 only enheder, der er bagudkompatible.
Jeg har set det - og selv afprøvet flere - både harddiske, CD/DVD
drev/brændere og FD drev fra netop BlueTinum/Medion-gruppen. - Det er en
skam, da det er meget solide produkter.

så hvis der ikke udtrykkeligt står både USB 2.0/1.1, vil jeg ikke løbe
an på, at det vil virke - heller ikke under OS X.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Niels poulsen

Dato : 07-12-06 14:28

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
>
> så hvis der ikke udtrykkeligt står både USB 2.0/1.1, vil jeg ikke løbe
> an på, at det vil virke - heller ikke under OS X.

I fprslå at jeg bytte det!! til et andet??

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-06 20:25

Hej Niels

Ja, jeg vil foreslå dig, at du går ind til ALDI og får pengene tilbage
og så køber en 'LaCie MyFloppy3' istedet for. Det drev vil garanteret
virke på både OS 9.x og OS X på din G4.
mvh. Erik Richard

Fra : Niels poulsen

Dato : 07-12-06 15:51

> [...]
>
> så hvis der ikke udtrykkeligt står både USB 2.0/1.1, vil jeg ikke løbe
> an på, at det vil virke - heller ikke under OS X.

Erik kom med nogle links til det du vil andbefale

Fra : Peter Kiil

Dato : 07-12-06 19:18

Niels poulsen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 07/12/06 15:51 wrote:

> Erik kom med nogle links til det du vil andbefale

Erik kommer ikke med links på kommando, han gider ikke lave alt arbejdet for
dig. Sådan plejer det ihvertfald at være.
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-06 21:01

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Erik kommer ikke med links på kommando, han gider ikke lave alt arbejdet for
> dig. Sådan plejer det ihvertfald at være.

Det gælder da kun såfremt du ikke er enig med ham.

Fra : Niels poulsen

Dato : 09-12-06 14:16

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det gælder da kun såfremt du ikke er enig med ham.

I min behandling for alkoholisme er at,får det første at man få ingen
hvad man giver ud!

og så ros giverne det vil sige Erik Richard så jeg leve efter AA progarm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-06 20:42

Hej Niels

Prøv at ringe til Humac/OfficeLine på 70215350. Der er selvfølgelig også
CaslonIT, men det drev, de har er hammerdyrt - 574kr..
http://www.caslonshop.dk/PartDetail.aspx?q=p:1127438, hvor Humac tager
349kr. for et LaCie drev...

mvh. Erik Richard

Fra : Niels poulsen

Dato : 08-12-06 12:51

> [...]
>
> Prøv at ringe til Humac/OfficeLine på 70215350. Der er selvfølgelig også
> CaslonIT, men det drev, de har er hammerdyrt - 574kr..

Du er en rigtig ven kommer med både telefon nr og et links

Fra : Niels poulsen

Dato : 12-12-06 09:39

> [...]
>
> Prøv at ringe til Humac/OfficeLine på 70215350. Der er selvfølgelig også
> CaslonIT, men det drev, de har er hammerdyrt - 574kr..

Nu har jeg fået floppy disk drivet, Problem nr1 er at jeg ikke har ikke
har system 9 x men hvordan kan jeg så få det oppå skrivetboret

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-06 17:09

Hej Niels

Niels poulsen wrote:

> Nu har jeg fået floppy disk drivet, Problem nr1 er at jeg ikke har ikke
> har system 9 x

OS 9.x drivere skal kun bruges, hvis du har OS 9.x installeret enten som
start system eller til at køre i classic mode

> men hvordan kan jeg så få det oppå skrivetboret

Bare sæt drevet til en USB port og sæt en diskette i. Den kommer kun op
på skrivebordet, når der sættes en diskette i drevet.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>