Hjemmelavet fartbegrænser?
Fra : JDJ

Dato : 26-06-01 18:36

Hvordan var det nu lige at man selv lavede en begrænser?
Den skal brugers på min Neo´s. Den skulle gerne køre mellem 35 og 45 med
bergenseren slået til...

--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk

Fra : MADS POULSEN

Dato : 26-06-01 21:38

"JDJ" <silje@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan var det nu lige at man selv lavede en begrænser?
> Den skal brugers på min Neo´s. Den skulle gerne køre mellem 35 og 45 med
> bergenseren slået til...
kondensator: 63v 1uF=ca 35km/t.. plus på kondensatoren skal til
cdi-impulsledningen.. minus til stel.. du skal selvfølgelig sætte en kontakt
mellem en af de to ledninger, så at du kan afbryde den..
Så enkelt er det sgu!

Mads.

Fra : GM

Dato : 26-06-01 21:40

"MADS POULSEN" <mads-poulsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kontakt
> mellem en af de to ledninger, så at du kan afbryde den..

Vil dette også kunne vike på en Suzuki Street Magic?
GM

Fra : RpR

Dato : 26-06-01 22:13

> Vil dette også kunne vike på en Suzuki Street Magic?

Burde virke på alle knallerter der har CDI tænding.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henning Andersen

Dato : 27-06-01 08:07

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Burde virke på alle knallerter der har CDI tænding.

Så lige det store spørgsmål fra en nysgerrigper, hvordan finder jeg
ud af hvilken ledning på en Street Magic kondensatoren skal sættes
imellem.
Nogen der kan hjælpe mig?
--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : RpR

Dato : 27-06-01 23:06

> Så lige det store spørgsmål fra en nysgerrigper, hvordan finder jeg
> ud af hvilken ledning på en Street Magic kondensatoren skal sættes
> imellem.
> Nogen der kan hjælpe mig?

Jeg ved så meget at hvis du hiver den fra, så er der ingen gnist på
tændrøret =)

Fra : JDJ

Dato : 27-06-01 09:02

> kondensator: 63v 1uF=ca 35km/t..

Hvad så hvis den gerne skulle køre omkring de 40-45 km/t??

--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk

Fra : Mich@el H.

Dato : 27-06-01 11:04

Hvad søren bruger man en fartbegrænser til ? *tænker*

Fra : Allan Anonym Nielsen

Dato : 27-06-01 16:28

"Mich@el H." <michael-h@email.dk> wrote in message
> Hvad søren bruger man en fartbegrænser til ? *tænker*

Man kunne fx bruge den til at begrænse farten på en 45knallert.

Fra : Mich@el H.

Dato : 27-06-01 17:00

> Man kunne fx bruge den til at begrænse farten på en 45knallert.

Det er da bare at lade være med at give den så meget gas ?

Fra : Stefan Lotzkat

Dato : 27-06-01 17:37

Mich@el H. <michael-h@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hcvob$fq2$1@news.cybercity.dk...

> Det er da bare at lade være med at give den så meget gas ?

Ja ja, men hvad så hvis politiet sætter den på støttefoden og giver fuld
gas...! Så kan han nemt høre om den er tunes - modsat hvis der er monteret
en begrænser vil den logisk nok ikke tage så mange omdrejninger...!

Synes jeg har hørt at man ikke må_køre_med den slået til - nogle der kan
be/afkræfte dette...?

--
Stefan Lotzkat, sl@tv.dk
Yamaha Neo's m/anlæg @ Polini Sport

Have a smiley day

Fra : Mich@el H.

Dato : 27-06-01 17:48

> Ja ja, men hvad så hvis politiet sætter den på støttefoden og giver fuld
> gas...! Så kan han nemt høre om den er tunes - modsat hvis der er monteret
> en begrænser vil den logisk nok ikke tage så mange omdrejninger...!

Betjenten kan vel se at du har en begrænser motentet, oder was ?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 27-06-01 20:16

"Stefan Lotzkat" <sl@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en begrænser vil den logisk nok ikke tage så mange omdrejninger...!
>
> Synes jeg har hørt at man ikke må_køre_med den slået til - nogle der kan

jo man kan godt kører med det, men jeg har osse hørt at den flytter
tændingstidspunktet, så man risikere lortet sætter sig... man altså hvis det
kun er kortvarigt man kører (et par min.) tror jeg ikke der sker noget
vildt!
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 27-06-01 21:17

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Stefan Lotzkat" <sl@tv.dk> skrev i en meddelelse

du må slet ikke have den på da det er en konstruktiv ændring
sådan ser jeg det. de kunne faktisk give dig en bøde for at sætte den på
uanset om scooteren er tunet eller helt lovlig. jeg er ikke sikker på det
men jeg synes at det lyder sandsynligt.
> [...]
det
> kun er kortvarigt man kører (et par min.) tror jeg ikke der sker noget
den protuna forhandler er der i hvertfald ikke noget i vejen med. jeg har
kørt med den slået til i over en time uden at stemplet har sat sig. det
eneste der er sket ved det er at jeg køre MEGET kortere på literen, da
benzinen kommer som normalt men kun bliver antændt sjældnere. men det giver
en fed dyb lyd.

LaLLe
som glæder sig til at han får købt den nye sorte stalker

Fra : RpR

Dato : 27-06-01 23:07

> [...]
> eneste der er sket ved det er at jeg køre MEGET kortere på literen, da
> benzinen kommer som normalt men kun bliver antændt sjældnere. men det

Protuna's flytter rent faktisk tidspunktet, heh =)
Men så er din dyse da ihvertfald stor nok hvis den kan klare den ekstra
varme :)

Fra : MADS POULSEN

Dato : 28-06-01 12:39

højere fart=større kondensator!

ulovligt? at sætte elektronik på sin knallert? så er det vel også ulovligt
at sætte anlæg, neonlys eller andet fis på!

Mads.

Fra : RpR

Dato : 28-06-01 15:46

> højere fart=større kondensator!
>
> ulovligt? at sætte elektronik på sin knallert? så er det vel også ulovligt
> at sætte anlæg, neonlys eller andet fis på!

Hvem er det lige du svarer på? Mig er det ihvertfald ikke.

Men det er ikke ulovligt at smide elektronik PÅ, du ændrer jo ingen dele i
motoren eller skifter dem ud.

Fra : MADS POULSEN

Dato : 28-06-01 19:46

> Hvem er det lige du svarer på? Mig er det ihvertfald ikke.
det står der heller ikke.

> Men det er ikke ulovligt at smide elektronik PÅ, du ændrer jo ingen dele i
> motoren eller skifter dem ud.
nope! dog fik en af mine venner faktisk en bøde for den. eller, det vil sige
at de tog den og den stod sammen med tunet, på listen over de konfiskerede
dele. "elektronisk fartregulator" havde de skrevet. Han gad bare ikke at
brokke sig. ville jeg have gjort!

Mads.

Fra : RpR

Dato : 28-06-01 23:31

> det står der heller ikke.

Gider du så ikke godt svare på den besked du citerer i stedet? Det er lidt
trælst at meningen går helt tabt.

> [...]
> dele. "elektronisk fartregulator" havde de skrevet. Han gad bare ikke at

Ja, men så havde han endt for retten, og det tager meget lang tid :/

Fra : MADS POULSEN

Dato : 29-06-01 21:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Gider du så ikke godt svare på den besked du citerer i stedet? Det er lidt
> trælst at meningen går helt tabt.
citerede ikke nogen!

> Ja, men så havde han endt for retten, og det tager meget lang tid :/
tja, og han fik jo heller ikke nogen højere bøde for lige præcis den, men
den blev dog konfiskeret.

Mads.

Fra : Santa AKA ?

Dato : 04-07-01 20:24

Hvis du har markeret en meddelse, og klikker på Svar til gruppe, så svarer
du den person der var markeret...

> det står der heller ikke.

Best Regards
Santa AKA ?

Fra : LaLLe

Dato : 28-06-01 13:49

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hdlee$n1q$1@news.inet.tele.dk...
> giver
>
> Protuna's flytter rent faktisk tidspunktet, heh =)
> Men så er din dyse da ihvertfald stor nok hvis den kan klare den ekstra
> varme :)
det er faktisk vildt, for jeg kørte rundt med standard karb og standard dyse
i. jeg synes at stalkeren styre for vildt!!!!!!

LaLLe
som vil ud og kigge på sort stalker nu!!!!

Fra : Santa AKA ?

Dato : 04-07-01 20:17

> kondensator: 63v 1uF=ca 35km/t..

kondensator, er det bare sådan en man kan købe nede hos den lokale
elektronik-forretning?

Best Regards
Santa AKA ?

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-01 11:35

On Tue, 26 Jun 2001 19:36:28 +0200, "JDJ" <silje@post6.tele.dk> wrote:
Hvor går ledningen til og fra?

Mvh.
Thomas

p.s. tilsæt ikke olie i benzinen da benzin jo som bekendt køler.