Video on Demand på biblioteket
Fra : sadyhr

Dato : 05-12-06 16:07

Hejsa

Jeg skulle lige ind og kigge på bibliotekernes gratis videocast på
https://www.bibcast.dk/; men ender (selvfølgelig) med en side, hvor
jeg bliver gjort opmærksom på:

Du mangler nogle opdateringer til din Windows Media Player.

Systemet kræver minimum Windows Media Player (WMP) version 9. Du kan
opdatere din WMP her:
Windows Media Player

Dernæst skal din Digital Rights Management (DRM) version være minimum
2.2.0.1. Opdatér DRM her:
Digital Rights Management

Og det er jo bare træls. Jeg har nyeste Quicktime, Flip4Mac og
naturligvis også nyeste WMP, men hvad stiller man op?

S/ebastian

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 20:23

"sadyhr" <sadyhr@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

++++++++++++++++++
Det kræver jo i virkeligheden Windows XP service Pack2 for at virke.
Jeg kan ikke engang gøre det fra XP service pack 1!

Altså du må installere XP sp2 på din Mac.
Dette kan du måske gøre i en virtuel maskine, eller alternativt i en
dual-boot med XP.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-12-06 14:21

rLyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

> [...]
>
> Altså du må installere XP sp2 på din Mac.
> Dette kan du måske gøre i en virtuel maskine, eller alternativt i en

jammen ... det er jo forrykt ... Selv TV2 har efterhånden fået deres
sputnik crap til at virke med mac .. så der er en anden vej !

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Sebastian Løck

Dato : 07-12-06 14:07

sadyhr wrote:
> [...]
> jeg bliver gjort opmærksom på:
>

> Dernæst skal din Digital Rights Management (DRM) version være minimum

Brave new world takket være DRM. Windows Media Player files kann kun
afspilles i Windows Media Player på en Windows XP SP2 eller senere eller
på en mobil multimedieafspiller der understøtter DRM 2.2.0.1.
Det er da nemt ikke?

Du kan også bare bruge iTunes. Det virker og er til at finde ud af.
DR webcasts og tv on demand er ok og fra næste år _skal_ også de TVløse
betale for det. Men det spiller ikke flydende i prime-time.

> Og det er jo bare træls. Jeg har nyeste Quicktime, Flip4Mac og
> naturligvis også nyeste WMP, men hvad stiller man op?
Jeg gider ikke mere det race. "Man" skaffer sig sikkert film og andet
mediemateriale på andre veje se http://icopy.dk

hilsen