Musikserver
Fra : Brian S

Dato : 02-12-06 14:56

Hej

Jeg har en ældre G4, som jeg vil bruge som musikserver. Den skal kun
ekspedere mp3-filer og disse skal kun afspilles i iTunes, men både på
pc og Mac.

Det er en meget blandet landhandel af musik (måske 3000 numre), så
det skal gerne kunne skilles ad som spillelister i iTunes. Jeg vil
gerne nøjes med at lave links til numrene.

Jeg vil gerne gribe det rigtigt an fra start af, og det første
spørgsmål jeg stiller mig er: skal jeg bevare filerne i mapper på
serveren, eller skal de bare ligge "fladt"? Er der ting, som jeg skal
være opmærksom på fra starten af?

På forhånd tak.

Brian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-06 15:03

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> [...]
> spørgsmål jeg stiller mig er: skal jeg bevare filerne i mapper på
> serveren, eller skal de bare ligge "fladt"? Er der ting, som jeg skal

Hvorfor ikke bare lave spillelisterne på G4'eren's iTunes, og så dele
den med PC'eren.

Du kan dele med op til 5 er det vist.

Fra : Brian S

Dato : 02-12-06 17:35

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Hvorfor ikke bare lave spillelisterne på G4'eren's iTunes, og så dele
> den med PC'eren.
>
> Du kan dele med op til 5 er det vist.

Jeg har en gammel G4 (med 10.1 Server software) + en nyere G4 (10.4) +
pc (XP).
På den gamle G4 kan der næppe installeres iTunes (der kan i det hele
taget ikke installeres ret mange nyere programmer, og 10.1-versionen
kan ikke opgraderes).

Sådan ser det ud:

* Mac Server med 10.1

*pc (xp) * Mac med 10.4

Jeg håber, den grafisk pragtpræstation illustrerer mit setup...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-12-06 17:45

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> På den gamle G4 kan der næppe installeres iTunes (der kan i det hele
> taget ikke installeres ret mange nyere programmer, og 10.1-versionen

Og iTunes ligger der ikke allerede?

Ærgeligt ellers, det ville være oplagt.

Fra : Brian S

Dato : 02-12-06 17:48

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Og iTunes ligger der ikke allerede?

Nix...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-12-06 18:28

Hej Brian

Jeg mener, jeg har en gammel iTunes 4.x og 5.x liggende et sted, i fuld
install, hvis det kan hjælpe dig. - Svjh. fylder den omk. 9mb hver. Så
sig bare til, hvis du vil ha' den. Brug <erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>
- fjern det irrelevante.
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Brian S

Dato : 02-12-06 22:13

Erik Richard Sørensen skrev:
> Hej Brian
>
> Jeg mener, jeg har en gammel iTunes 4.x og 5.x liggende et sted, i fuld
> install, hvis det kan hjælpe dig. - Svjh. fylder den omk. 9mb hver. Så
> sig bare til, hvis du vil ha' den.

Mange tak for venligheden, Erik. Jeg skal lige fintænke projektet, og
så vil jeg måske vende tilbage.

Brian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-12-06 22:44

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> På den gamle G4 kan der næppe installeres iTunes (der kan i det hele
> taget ikke installeres ret mange nyere programmer, og 10.1-versionen
> kan ikke opgraderes).

Hvis du er frisk med terminalen, kan du overveje www.mt-daapd.org

Det virker fint fra min Solaris server mod resten af husets Windows' og
Mac'ers iTunes.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH