|
| Kan/vil teleselskaberne debrande? Fra : Karina Hansen |
Dato : 30-11-06 23:00 |
|
Hej Gruppe
Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?
Mvh
Karina
| |
Karina Hansen (06-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 06-12-06 21:52 |
|
Karina Hansen skrev:
> Hej Gruppe
>
> Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
> købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?
>
> Mvh
> Karina
Nobody knows???
/Karina
| |
Carsten H \(4800\) (07-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 07-12-06 07:56 |
|
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45772d7a$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Karina Hansen skrev:
>> Hej Gruppe
>>
>> Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
>> købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?
>>
>> Mvh
>> Karina
>
> Nobody knows???
>
> /Karina
Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver for
kunden egen regning.
Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
Carsten
| |
Steen Holm Pedersen (07-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Holm Pedersen |
Dato : 07-12-06 07:59 |
|
"Carsten H (4800)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:4577baed$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45772d7a$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>> Karina Hansen skrev:
>>> Hej Gruppe
>>>
>>> Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
>>> købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?
>>>
>>> Mvh
>>> Karina
>>
>> Nobody knows???
>>
>> /Karina
>
> Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver
> for kunden egen regning.
> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
Jeg havde ikke fået opgraderet softwaren på min 6280 imens jeg var hos 3.
Den software version havde en del problemer. Da jeg gik ned til den lokale
tdc biks og fik min garanti software opgradering lagde de ganske gratis den
"normale" software på. Dvs. jeg må leve med at der står "fly" et eller 2
steder i den, men i forhold til 3 der spærrede for en masse er det nu ganske
fint :)
--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
| |
Carsten H \(4800\) (09-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 09-12-06 17:35 |
|
"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4577bbce$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg havde ikke fået opgraderet softwaren på min 6280 imens jeg var hos 3.
> Den software version havde en del problemer. Da jeg gik ned til den lokale
> tdc biks og fik min garanti software opgradering lagde de ganske gratis
> den "normale" software på. Dvs. jeg må leve med at der står "fly" et eller
> 2 steder i den, men i forhold til 3 der spærrede for en masse er det nu
> ganske fint :)
Men du fik jo den ikke debrandet som Karina spørg til, du fik den faktisk
bare brandtet på ny, nu bare til TDC
| |
Karina Hansen (09-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 09-12-06 19:35 |
|
>> /Karina
>
> Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver for
> kunden egen regning.
> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
>
> Carsten
Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
det er livsnødvendigt for en altså.. finder det bare yderst irriterende
at selskaberne skal reklamerer på den måde.. det burde være ligesom
simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves gratis, burde brandingen oxo
kunne.. _gratis_
/karina
| |
Anders \(6400\) (09-12-2006)
| Kommentar Fra : Anders \(6400\) |
Dato : 09-12-06 19:59 |
|
De fleste unlockere kan også debrande !
Det koster vel 100,- ligesom at unlocke.
Det er defor jeg aldrig køber mobil hos bl.a. TDC og Sonofon, da begge har
deres egne menuer i telefonerne.
TDC har Fly
Sonofon har E-Go.
A
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:457b01e5$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> /Karina
>>
>> Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver
>> for kunden egen regning.
>> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
>>
>> Carsten
>
>
> Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
> det er livsnødvendigt for en altså.. finder det bare yderst irriterende at
> selskaberne skal reklamerer på den måde.. det burde være ligesom
> simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves gratis, burde brandingen oxo
> kunne.. _gratis_
>
> /karina
>
>
| |
Carsten H \(4800\) (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 10-12-06 17:13 |
|
"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
news:457b0761$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> De fleste unlockere kan også debrande !
> Det koster vel 100,- ligesom at unlocke.
>
> Det er defor jeg aldrig køber mobil hos bl.a. TDC og Sonofon, da begge har
> deres egne menuer i telefonerne.
>
> TDC har Fly
> Sonofon har E-Go.
Det har alle teleselskaber som sælger telefoner, ikke kun TDC og Sonofon,
jeg kan da også nævne Telia og 3 men du vælger måske bevist at købe dine
telefoner til FULD pris uden abo. for at slippe for branding?
Det lyder som et meget tyndt grundlag for at spare op til et par 1000 kr.
| |
Anders \(6400\) (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Anders \(6400\) |
Dato : 10-12-06 17:49 |
|
Telia, har ikke noget i deres mobiler !
A
"Carsten H (4800)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:457c321b$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> news:457b0761$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> De fleste unlockere kan også debrande !
>> Det koster vel 100,- ligesom at unlocke.
>>
>> Det er defor jeg aldrig køber mobil hos bl.a. TDC og Sonofon, da begge
>> har deres egne menuer i telefonerne.
>>
>> TDC har Fly
>> Sonofon har E-Go.
>
> Det har alle teleselskaber som sælger telefoner, ikke kun TDC og Sonofon,
> jeg kan da også nævne Telia og 3 men du vælger måske bevist at købe dine
> telefoner til FULD pris uden abo. for at slippe for branding?
> Det lyder som et meget tyndt grundlag for at spare op til et par 1000 kr.
>
| |
Thomas Rasmussen (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 11-12-06 14:53 |
|
Anders (6400) skrev:
> Telia, har ikke noget i deres mobiler !
Jo de har. Har selv haft flere samsung telefoner i hænderne med telia
logoer som opstarts billede. Bla. X640 og X480.
Mvh Thomas
| |
Anders \(6400\) (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Anders \(6400\) |
Dato : 11-12-06 14:55 |
|
Har aldrig haft nogen, og jeg køber da jævnligt en mobil hos Telia !
A
"Thomas Rasmussen" <virker.ikke@.> skrev i en meddelelse
news:457d62a9$0$14001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Anders (6400) skrev:
>> Telia, har ikke noget i deres mobiler !
>
> Jo de har. Har selv haft flere samsung telefoner i hænderne med telia
> logoer som opstarts billede. Bla. X640 og X480.
>
> Mvh Thomas
| |
Carsten H \(4800\) (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 11-12-06 18:26 |
|
"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
news:457c3a8d$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Telia, har ikke noget i deres mobiler !
Jov de har!
Jeg har da også fået telefoner fra Sonofon der ikke var brandet, det sker
typisk når en ny telefon kommer på marked, så er de heller ikke SIM låst,
men efterfølgende er de så både brandet og SIM låst.
Carsten
| |
Carsten H \(4800\) (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 10-12-06 17:15 |
|
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:457b01e5$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> /Karina
>>
>> Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver
>> for kunden egen regning.
>> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
>>
>> Carsten
>
>
> Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
> det er c for en altså..
Hvordan kan det være livsnødvendigt?
> finder det bare yderst irriterende at selskaberne skal reklamerer på den
> måde.. det burde være ligesom simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves
> gratis, burde brandingen oxo kunne.. _gratis_
Men det er så det valg du har når du køber en telefon med tilskud
| |
Karina Hansen (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 11-12-06 19:09 |
|
>> Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
>> det er c for en altså..
>
> Hvordan kan det være livsnødvendigt?
>
Tjae, jeg ved ikke om der er nogen der ikke kan leve uden at få det
fjernet? :) blot et udtryk...
>
>> finder det bare yderst irriterende at selskaberne skal reklamerer på den
>> måde.. det burde være ligesom simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves
>> gratis, burde brandingen oxo kunne.. _gratis_
>
> Men det er så det valg du har når du køber en telefon med tilskud
>
>
Det er ikke et valg jeg har taget i dette tilfælde.. det var en
ombytningstelefon jeg fik i en reklamationssag.. Min gamle telefon var
ikke brandet - det var den helt nye jeg fik i bytte :(
/Karina
| |
Carsten H \(4800\) (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 11-12-06 19:14 |
|
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:457d9ebc$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
>>> det er c for en altså..
>>
>> Hvordan kan det være livsnødvendigt?
>>
>
> Tjae, jeg ved ikke om der er nogen der ikke kan leve uden at få det
> fjernet? :) blot et udtryk...
>
>>
>>> finder det bare yderst irriterende at selskaberne skal reklamerer på den
>>> måde.. det burde være ligesom simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves
>>> gratis, burde brandingen oxo kunne.. _gratis_
>>
>> Men det er så det valg du har når du køber en telefon med tilskud
>>
>>
>
> Det er ikke et valg jeg har taget i dette tilfælde.. det var en
> ombytningstelefon jeg fik i en reklamationssag.. Min gamle telefon var
> ikke brandet - det var den helt nye jeg fik i bytte :(
Ok, sådan kan det gå, men er det ikke en bagatel om den er brandet?
Personligt vil jeg måske finde det irriterende hvis den var brandet til et
selskab jeg ikke brugte.
Men du kan jo betale dig fra det, altså få den debrandet.
Carsten
| |
Karina Hansen (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 11-12-06 19:26 |
|
Carsten H (4800) skrev:
> Ok, sådan kan det gå, men er det ikke en bagatel om den er brandet?
> Personligt vil jeg måske finde det irriterende hvis den var brandet til et
> selskab jeg ikke brugte.
>
> Men du kan jo betale dig fra det, altså få den debrandet.
>
> Carsten
>
>
Det er netop til et selskab jeg ikke bruger... Ja, man kan betale sig
fra meget.. synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal betale sig
fri for deres rekvalmer..
/Karina
| |
Carsten H \(4800\) (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 11-12-06 20:24 |
|
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:457da2ac$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten H (4800) skrev:
>> Ok, sådan kan det gå, men er det ikke en bagatel om den er brandet?
>> Personligt vil jeg måske finde det irriterende hvis den var brandet til
>> et selskab jeg ikke brugte.
>>
>> Men du kan jo betale dig fra det, altså få den debrandet.
>>
>> Carsten
>
> Det er netop til et selskab jeg ikke bruger... Ja, man kan betale sig fra
> meget.. synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal betale sig fri
> for deres rekvalmer..
Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det jo
nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga. af
reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.
Arbejder selv i branchen, oplever at nogen kunder kommer og spørg efter den
brandet menu, fordi de har været så "uheldige" at få en telefon der ikke er
brandet
Carsten
| |
Karina Hansen (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 11-12-06 20:32 |
|
Carsten H (4800) skrev:
>
> Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det jo
> nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga. af
> reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.
No, I did not... Glemt min sidste post? Elgiganten er bare nogle fjolser..
>
> Arbejder selv i branchen, oplever at nogen kunder kommer og spørg efter den
> brandet menu, fordi de har været så "uheldige" at få en telefon der ikke er
> brandet
>
> Carsten
>
>
Hehe, doesn't make sense to me :)
/Karina
| |
Carsten H \(4800\) (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H \(4800\) |
Dato : 11-12-06 21:03 |
|
"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:457db21c$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten H (4800) skrev:
>
>>
>> Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det
>> jo nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga.
>> af reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.
>
> No, I did not... Glemt min sidste post? Elgiganten er bare nogle fjolser..
Ja så kan du lære det, handle i en ordenlig butik!
| |
Karina Hansen (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 11-12-06 21:20 |
|
Carsten H (4800) skrev:
> "Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:457db21c$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
>> Carsten H (4800) skrev:
>>
>>> Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det
>>> jo nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga.
>>> af reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.
>> No, I did not... Glemt min sidste post? Elgiganten er bare nogle fjolser..
>
> Ja så kan du lære det, handle i en ordenlig butik!
>
>
Believe me - I've learned my leason... køber aldrig noget derinde mere..
men var ikke klogere for 1 1/2 år siden :)
/Karina
| |
|
|