Træolie
Fra : Dion

Dato : 26-06-01 06:00

Hej

Er der nogen som har erfaringer med følgende fabrikat:
"Skagerrak Maling a/s Luxusolie" ?
Hvad menes der med at tørstofindholdet på dette produkt er 34%
Man kan få det i Odense for 125 kr for 5liter.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-06-01 21:56

Hej
tørstofinholdet i % er det der er tilbage når olien er tør, resten er
fordampet, men selve mærket kender jeg ikke selv om jeg har haft med maling
at gører i 33 år

Henrik

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 27-06-01 00:53

Henrik Larsen wrote:

> Hej
> tørstofinholdet i % er det der er tilbage når olien er tør, resten er
> fordampet, men selve mærket kender jeg ikke selv om jeg har haft med maling
> at gører i 33 år

Kalder man det også tørstofindhold, hvis det, der ikke fordamper, er en
olie som f.eks. linolie?
Så at f.eks. en blanding af lige dele linolie og terpentin siges at have
et "tørstof"-indhold på 50%?

--Johan