WoW og styring af figur
Fra : Jakob

Dato : 07-10-06 12:35

Hejsa!

Hvordan har jer der spiller WoW konfigureret styringen?

Jeg har selv spillet WoW gennem noget tid, sådan på "hygge-plan" men nu
hvor jeg begynder at blive lidt mere rutineret og skal i gang med de
lidt sværere instances slår det mig at jeg nok har tillagt mig nogle
uhensigtsmæssige vaner. Jeg styrer min figur med venstre hånd på W,A,S
og D, nogle suppleret med højreklik på musen når jeg skal skifte
retning. Ulempen er så (måske?) at jeg fyrer spells etc. af vha museklik
og ikke genvejstaster, da jeg jo ikke har venstre hånd fri. Jeg er med
på at jeg kan gå/løbe ved at holde både venstre og højre musetast nede,
men jeg savner at kunne bakke, uden at skulle vende mig om.

Hvordan gør I andre? Hvilken mus kan evt anbefales? Jeg bruger bare en
standard mus med scroll wheel.

--
God weekend!
Jakob

Fra : ASKF

Dato : 11-10-06 08:40

Jakob ytrede sig i <4527912b$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk> med
dette:

> [...]
>men jeg savner at kunne bakke, uden at skulle vende mig om.
>
>Hvordan gør I andre? Hvilken mus kan evt anbefales? Jeg bruger bare en

W, A, S, D, Q og E er ganske fine at styre med, men det er en stor
fordel at have et par ekstra knapper på musen til Auto-run og Jump.

De fleste spells kræver jo at man står stille, så en kombination af
genvejstaster til de spells du skal stå stille til og brug af musen til
instant spells virker ganske fint i instances og PvP.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Tom Jansen

Dato : 22-11-06 00:35

Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote in

> [...]
> retning. Ulempen er så (måske?) at jeg fyrer spells etc. af vha
> museklik og ikke genvejstaster, da jeg jo ikke har venstre hånd fri.

WASD til at gå, muse til at kigge og hoppe.
Jeg har ikke noget problem med at nå op og fyre de første 1-4-5 spell
knapper af. Og så kan jeg sagtens press "shift-2" hurtiger, det skifter
til bar 2 (hvis alle bars er på en linie, ved ikke om det virker hvis
man sprede dem ud over hele skærmen). Så har jeg bundet ½ (~ på
amerikanske tastaturer) til at rulle knapbaren backlæns, dvs tilbage til
6,5,4 etc. Jeg kan sagtens holde det kørende (også med fx en rogue) mens
jeg slet ikke kigger på skærmen (one on one :)

> Hvordan gør I andre? Hvilken mus kan evt anbefales? Jeg bruger bare en
> standard mus med scroll wheel.

Jeg bruger også bare en normal billig mus.

Fra : Henrik N!elsen \(fje~

Dato : 22-11-06 20:11

"Tom Jansen" <me@privacy.net> wrote in message
> Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote in

Jeg bruger mods, der giver alternative action bars. Dvs. jeg styrer alt
undtagen bevægelse med musen. Det fungerer rigtig godt, og er imho betydelig
hurtigere end tastatur. Det kræver naturligvis lidt øvelse - jeg startede
osse med at styre alt fra tasterne.

Mvh. Henrik