Bibelbælte-vækstlag Jagtvej69
Da kommunen solgte huset, sagde de ny ejere at
"Det er for ringe, hvis vi ikke kan finde ud af at bevare et hus, hvor
gadebørn kan få en madras for natten" , men en dårligt informeret
Politiken-kronikør 24.11 afviser, at dette "nogensinde har været
husets funktion". Hvad måske var nærigt og småligt, kan nu blive stort
og generøst.
Imidlertid er en af københavnsk kriminalhistories berømteste sager i
dette årtusind, at de unge lod en kvinde sove og dø på en madras og
var så ukristeligt ligeglade med den indbudte gæst, at da en dag fandt
hende død, stuvede man blot liget ind under sengen og ignorerede det,
indtil stanken blev _helt_ uudholdelig.
Danmark er et fantastisk brand, jvf nedenstående dronningeord, og det
har været en foræring til bøssesagen og turist-indtægterne, at snese
af københavnske restauranter har specialiseret sig i
homosex-klientellet. Men det marked er nu mættet.
Nu skal andre vækstlag have en chance - de religiøse, som er
betalingsdygtige.
Når Faderhuset efter 14.12 har en international triumf, der i alle
henseender overgår christianitternes i heltemod og offervilje, så vil
kristne amerikanere strømme til hovedstaden og den branding, som vi
værdsætter, vil omsider føre til noget positivt.
"At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
modtagelse endre steder i verden". Margrethe II af DK
|