"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
news:45553d98$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> Bo Warming wrote:
>>
>>>>> Du har ikke et sekund overvejet, at varerne skal fra de
>>>>> producerende virksomheder ud til flyvestationerne.?
>>>> Sføli
>>>
>>> Jamen hvad er ideen så?
>>> Alle varerne skal læsses på lastbil og omlæsses til fly, Her skal
>>> de
>>> manuelt pakkes ned i din stødsikre container og læsses på
>>> transportfly.
>>
>> I stigende grad vil nogle kæmpefabrikker i EU producere
>> langtidsholdbare varer til mange lande og hvis de har flytransport
>> hurtigt til salgssteder, så kan en masse omlæsning spares
>
> Hvis tingene fremstilles langtidsholdbart, har det jo ingen hast at
> bringe
> varerne ud!
Moden skifter og så snart et nyt produkt er udformet, ønsker man at se
forbrugernes reaktion
Dynamisk marketing er godt for alle
Kedsomhed er døden
> Så kan man jo ligeså godt benytte de mest kosteffektive
> transportmidler. På
> land er det faktisk toget, der
> er bedst på det plan. Til langtidsholdbare varer er det faktisk en
> god
> løsning.
Ofte , ja, men hvorfor ikke bruge hele klaviaturet og være flexibel
Ønsker du et stagnerende, forstenet samfund og skal alt tjene sig hjem
samme måned det startes.??
Kun ond stat hindrer at der leges med ideer som mine
>>>
>>> Nej, det må jeg indrømme, at jeg ikke kan. Et fly er mange gange
>>> dyrere at holde i luften end en lastbil kørende.
Skift til større sko - lad markedet råde
Du kan ikke forudse markedet, som er eneste brugbare afprøvning af
mine forslag
>> Men der er noget elegant ved at transportere i lige linie fra
>> producent til salgssted og måske brædnstof til fly bliver billigere
>
> Jeg tvivler. Der skal bruges betydelig energi til at flyve.
> Og som du kan se, er der store infrastruktuelle mangler i ideen.
En gennemsnitlig vare sælges for mere end tyve gange prisen på den
energi der er forbrugt til dens produktion og distribution
Salgsomkostninger og profit er alfa og omega, ikke olieforbrug
Tro ej medier der vil hængsle alt om det sorte guld
>>>>> Du har ikke et sekund overvejet omkostningerne i din gummibold?
>>>>> Den kan genbruges
>>>
>>> Hehe. joe, men så skal den jo hentes af en lastbil og fragtes
>>> retur
>>>
>>>
>> TAk for din hjælp til at få småting med i mine overvejelser, som
>> endnu
>> ikke har varet et helt døgn
>
> Velbekomme, IMO er de problemer nu temmeligt uoverstigelige
>
Mine ideer hængsler ikke på genbrug og pant og lignende tåbeligheder
> Jeg fik lige en tanke. Sikorsky fremstiller en meget stor
> transporthelikopter, der kan løfte en hel 40 fods container. Hvis
> man nu
> fremstillede en evt. lettere spinklere container, der er billligere
> at
> fremstille, kunne man fylde containeren med nødhjælp. Sikorsky'en
> kunne så
> sætte containeren af i et katastrofeområde. Først bruges containeren
> som
> uddelingssted for nødhjælp, og når den er tom, kan den omdannes til
> et lille
> lægehus eller skole eller eller feltkøkken med kølekapacitet eller
> jordskælvssikker bolig.
> Efterhånden som flere containere bliver leveret vil omfanget af
> beboelige
> rum stige.
> Det kan være meget værd i et område, hvor jordskælv har lagt alt
> ned.
> Men jeg kender ikke Sikorsky'ens effektive rækkevidde. Den kan meget
> vel
> være for kort til at kunne gøre en forskel i det spil. Den har
> heller ikke
> militær status og findes derfor kun i få eksemplarer. og slet ikke i
> nærheden af katastrofeområder.
>>
Når biler erstattet delvis af personfly så tror jeg snarere på en
flåde af fly i alle størrelser der ikke spilder energi på at stå
stille i luften men farer afsted og smider bolde af undervejs -
festligt, ikke ?
Chancen for at ramme nogen med en bold er % af % af % af % af %
>>>>> Du har ikke et sekund overvejet om varerme og deres indpakning
>>>>> kan
>>>>> klare de enorme kræfter, der udløses, når gummibolden rammer
>>>>> jorden med 250 km/t.?
>>>> Jeg har undtaget glas. Mon ikke de våben og sprængstoffer der
>>>> nedkastedes her under WW2 kunne ha været smidt polstret på mark?
>>>
>>> Det kommer an på hvor polstret
>>> Jeg villle nødigt skyde med en bøjet Stengun - Den var vist farlig
>>> nok i forvejen.
>> Hvorfor sku den bøje hvis den ligger i fx nedfaldsblade. og ikke
>> rører
>> noget hårdt.
>> Tynd polymerhus om det hele kan have kevlarfiberforstærkning
>
> Alt det der er hundedyrt og tungt at transportere.
Kevlar, styropor og popkorn er LETTE
Så er det lettere og
> billigere at bruge et stort paprør og en lille bremsefaldskærm.
> faldskærmen
Det bør der også leges med i en prototypefase, måske også din sikorsky
> er ikke ret dyr længere pga. polyesterfibre. Desuden kan man jo
> altid
> anvende stoffet til noget andet efterfølgende
>>>>
>>>>> Du har ikke et sekund overvejet konsekvenserne af, en
>>>>> fejlbedommelse fra piloten og bolden ikke rammer målet men
>>>>> hopper
>>>>> videre gennem byen ved siden af stadion? Tro mig, en rund bold
>>>>> på
>>>>> et ton med 250 km/t stopper ikke på de første 50 meter.
>>>>
>>>> Derfor har jeg foreslået vinger o.a. usymmetri til at dæmpe
>>>> bevægelser på jorden
>>>>> Et herkules koster vel omtrent 20.000 og 30.000 kr pr flyvetime.
>>>>> Der er 4 eller 5 mand til at betjene fly og cargorum.
>>>>
>>>> Mindre fly skal i brug når mange små steder forsynes
>>>
>>> Mange små fly skal lette mange gange for at forsyne et tilsvarende
>>> antal klienter som en herkules. Det blir økonomien sq itte bedre
>>> af.
>>> Desuden skal flyene være specialindrettede til at kunne droppe
>>> lasten enten ud af en bombelem i bugen eller allerbedst en
>>> bagudrettet port ala Herkules. Der findes kun få flytyper, der kan
>>> det. og de er alle relativt store. De skal vel som minimum kunne
>>> bære 2 tons varer.
>>>
>> Har jeg påstået at ideen skal indføres overalt i dette årti?
>> Markedet afgør, men er der firmaer a la Aldi med superstordrift så
>> kan
>> måske noget blive rentabelt
Ofte har Aldi og netto en tilbudsvare som er udsolgt når jeg kommer og
jeg vil godt give tidobbeltpris for at få den dumpet i min have
Både dovne og invalidepensionister vil det og bør kunne købe sig det
Mon ikke der kan sigtes lodret ned i min frimærkestore have med spids
vare og hullet i plænen kan jeg skovle til ved lejlighed
Kirurgisk præcision pralede USA med i Golf-½ og at raketter snoede sig
ind in ventilationsriste i Sadams beskyttelsesrum. Påstod TV tsk tsk.
>>>>
>>>>> En lastbil koster vel i dagens danmark i omegnen af 400 kr/time
>>>>> og
>>>>> kan slæbe op mod 20 tons.
>>>>
>>>> Fordele og ulemper skal afvejes
>>>>> Selvom en lastbil meget sjældent kører mere end 1½ km/l så er
>>>>> brændstofforbruget i et transportfly uhyrligt i forhold til.
>>>>>
>>>> Fly går i fulgeflugtslinie
>>>
>>> Nej, det gør de ikke - De flyver i luftkorridorer for ikke at
>>> støde
>>> sammen eller overflyve forbudte områder.
>>>>
>> Det kan oprettes særlige luftkorridorer fra Aldi-centrallager i
>> Tyskland til danske supermarkeder
>
> Der er en væsentlig detalje, du ikke lige tænker over.
> Du opfatter sikkert de store supermarkeder som butikker, der lever
> af at
> sælge varer til forbrugere.
> Det er faktisk ikke helt tilfældet. En maget stor del af deres
> omsætning er
> salg af hyldemetere til producenterne af varerne - Jo mere en
> producent er
> parat til at betale for hyldemeter, des bedre placering kan han opnå
> og
> dermed større afsætning af varerne.
JEg er vild med indkøbs-oplevelse-religionen
Men lad også de dovne få en chance
> Dette er Wallmart metoden, og danske supermarkeder arbejder hen imod
> den,
> fordi de derved undgår at hænge på svind og udløbne sidste
> salgsdatoer. alle
Der har vi den onde miljøreligion - fryseskadet kød kaldes farligt
blot fordi lovreligionens absurde salgsdatoer er overskredet
> omkostninger skubbes efterhånden over på producenterne. Og
> supermarkedskæderne spiller lystigt konkurrende producenter ud imod
> hinanden
> for at opnå større fordele.
> En anden meget stor del af deres omsætning består af at udgive
> deres
> tilbudsaviser. De tager sig fyrsteligt betalt af producenterne for
> at
> medtage deres produkter i avisen og køre salgskampagner.
Måske fremtidens tilbudsaviser printes ud fra nettet og har et
fly-ikon hvis du kan få landet varen i din baghave - og langtidsledige
vil elske at være piloter, hvis ikke alle fly er fjernstyret til den
tid
> Et Supermarked er ikke længere en butik , der bare køber varer hos
> grosister
> og producenter for at sælge dem videre med fortjeneste. En anden
> stigende
> omsætning er private label markedet. Det er varer, der produceres på
> ordre
> af fremmede producenter men under et varemærke, der tilhører
> supermarkedskæden.
>
> Not likely - luftkorridorerne er nationale korridorer som skal
> overholdes.
Vi så lige at tosse-korridorer skabte flysammenstød ved Svejts
Drop dem og lad automatpiloterne holde afstand til hinanden uden stive
korridorregulativer
> Faktisk er der trafikpropper over Europa - fordi en masse luftrum er
> forbeholdt de nationale luftvåben.
Ja Cirkus Mili er så sindsygt som Cirkus Miljø
" Så lidt stat som mulig" anbefalede Nietzsche mfl.
> Korridorene for de kommercielle flyselskaber er faktisk for snævre i
> dag og
> ofte må fly vente i holding rutes bare for at få en plads i køen
> bare for at
> kunne flyve sydover.
>>
>> Verden har en masse militære fly med bombelem og der er ingen krige
>
> Der tager du faktisk fejl.
> Der findes ikke mange fly med bombelemme.
Så spænder vi bolden under flyet i en snor og flyver langsomt på
udturen og ikke i storm
> Der er selvfølgelig det klassiske Boing B52 og Englændernes Vulcan
> havde
> vist også, men er forlængst gået ud af tjeneste. Der er også
> Stealthbomberen, men ellers har krigsredskaberne altså ændret sig
> kraftigt
> siden WW2. I dag bruger man taktiske jagerbombere, der har lasten
> monteret
> under vingerne
Netop
>>
>>> Himlen ville være sort af larmende fly og risikoen for kollisioner
>>> vil være voldsom høj.
Nope. Der er uendelig med plads i de TRE DIMENSIONER
>> Ikke når fly er på automatpilot. Piloter skaber menneskelige fejl
>> og
>> kun dem skaber sammenstød
> En autopilot regulerer efter en udstukket kurs og højde og kan det
> og kun
> det
Lever du i stenalderen
![Blink](images/smileys/wink.gif)
. SElvfølgelg er fremtidens
taxaflyautopiloter koordneret via central komputer og holder afstand
til hinanden og er fri som fuglene mht højde, genvej, omvej osv
..
> Der findes automatiske systemer, der registrerer andre flys
> positioner og
> retning og kan medtage det i beregningerne, men det er kun i de
> store fly.
> Det er et meget dyrt system.
Al begyndelse er svær - lommeregnere kostede en bondegård for få
årtier siden
>>> Vort luftrums infrastruktur er slet ikke gearet til den mængde
>>> trafik. Du vil ikke kunne skaffe flyledere nok til at guide flyene
>>> sikkert rundt Og de automatiske systemer skal voldsomt udbygges.
Flyledere keder sig. Chips klarer ærterne sikrere
>> Sludder, der er ikke udnyttelse af en milliardendedel af en
>> milliardendedel af de luftkorridorer der kunne bruges og
>> automatipiloter koordinerer genialt hvad piloter ikke evner
>> 3D er ikke som 2D
>
> Du tager fejl - luftkorridorerne er vedtagne standarder ud fra
> nationale
> hensyn. Der er ikke et uendeligt antal korridorer.
Altså: Reaktionære lovreligiøse bekæmp-erhvervslivet h ensyn
Baseret på overforsigtighed og løgn. Som alt statsligt.
>>> Jeg tør garantere dig for at der bliver tænkt meget over, hvordan
>>> man løser infrastrukturelle problemer.
>>> Fly er ingen option i forhold til konventionelle transportmidler.
JEg snakker bondefornuft og ikke option-plastikdansk fremmedgørende
løgnesnak, der blot skal skabe stabile bureaukratjob
>>>>> Selv ved katastrofeområder bruges flyene kun i dag som sidste
>>>>> udvej, fordi omskotningerne er så store, og det er umuligt at
>>>>> sikre sig, at nødforsyningerne ikke falder i de forkerte hænder.
>>>>>
>>>> Når du har mobiltelefonet modtageren og igen når pakken har ramt
>>>> jorden, så kan rette vedkommende nok komme først
>
> Det er ikke sikkert.
> Civilbefolkningen er altid de svageste i en konflikt.
>>>
Civile gavnes altid af frihed, stort set
>>> Der skal altså også lige være et aktivt mobilnet i området. Det
>>> forventer du uden videre i et krigshærget land eller område ramt
>>> af
>>> naturkatastrofer? De fleste steder har de slet ikke mobildækning.
>>> Der kræves en hundedyr satelittelefon.
>>
>> Hvor ej motilnet er der andre radiomuligheder o al bliver billiere
>> og
>> billigere
>
> Systemerne skal jo først frem, før de kan bruges. Og for at de
> virker skal
> der være vedtagne standarder, og du glemmer, at fjenden kan lytte
> med.
Der er ikke andre fjender end lovreligiøse reaktionære papirnussere
med syg overforsigtighed, som skaber sygdom og sjældent gavner
"LAd tu sind blomster blomstre" Som MAo sagde
>>>> Mange steder er der ikke veje eller vejer er blokeret i særlige
>>>> situationer - har nedkast uden faldskærm været gjort til alm
>>>> varer?
>>>> FAldskærme blæser langt men en kugle der ryger lige ned fra
>>>> helikopter kan også være smart i visse situationer
>>> Hvorfor gør de ikke bare som de gør?
>>> Lander med helikopteren og distribuerer hjælpen ud direkte. Så
>>> falder hjælpen også i de rette hænder.
>>> Eller i andre tilfælde dropper lasten bagud af en Herkules i lav
>>> højde med bremsefaldskærm.
>>
>> Jo mere du supplerer mig, jo mere tror jeg på Columbusægget - men
>> the devil is in the details
>> Faldskærme er også styrtdykket i pris pga Kina.
>>
>> Det meste flyvning skal nok ske i høj højde og så lige når man er
>> over
>> butiksbestyrerens brakmark så dykker man
>>
>> HAr du indvendinger vedr nødforsyninger i ulande uden veje og vedr
>> krig og mad til soldater.
>
> Ikke ud over at det kan gøres nemmere og billligere med de
> eksisterende
> metoder.
> fordi noget kan lade sig gøre, betyder det ikke nødvendigvis, at det
> er en
> go ide.
Du har ret i at alt skal afvejes projekt for projekt og der er lidt
haleluja over mine visioner
Markedet er højesteret
> Nu har USA jo set lyset og opdaget, at de bliver betydeligt mere
> populære,
> når de anvender deres styrker på at nødhjælpe i stedet for
> krigsførelse. Det
> har givet en ret stor andel af aktive helikoptere over hele den 3.
> verden
> pga de store helicarriers. vi har set det efter Sunamien på Sumatra
> og andre
> steder og i Afganistan efter jordskælvet. Jeg håber, at det fremover
> bliver
> en fast politik at hjælpe med militære midler. Nødhjælpen bliver
> noget mere
> effektiv på den måde.
Tsunamihjælp var ond hjælp til diktatorer, så de kunne undertrykke
fattige kystboere og samle dem i kz med el og vand, som de helst er
fri for, for de kan selv og vil fiske spredt over hele kysten og ikke
bo i kontrollerede lejre
Hvis vi absolut vil forkæle indonesiske mullaher så giv dem
overvågningsudstyr men støt ikke at de frihedsberøver landsbyboere-
Nej, lad os slet ikke blande os i ulande - det skader altid