Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> Per Rønne skrev:
> > -=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:
> >
> > > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > > news:1ho11zy.136trvx8tkj0vN%per@RQNNE.invalid...
> > > > På:
> > > >
> > > > <
http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=200661030001&NL=1&Category=MILJ
> > > > O>
> > > >
> > > > kan ses at Venstre i folketinget nu vil have en 5te etape af metroen i
> > > > København.
> > >
> > > Hvad med om de koncentrerede sig om at blive færdige med det
> > > de er startet på?
> >
> > Tag det roligt - Husum-metroen påbegyndes ikke før Cityringen er færdig.
> >
> > Men derfor kan man godt tage en principbeslutning, og eksempelvis sørge
> > for at der til City-ringen laves ekstra tunneller, der gør det muligt at
> > knytte den til en fremtidig linie til Brønshøj-Husum-Gladsaxe.
>
> Og hvem har man så forestillet sig skal betale for Husum-metroen
> (forhåbentlig kun København Kommunes borgere) ?
Vel grundlæggende på samme måde som gælder for City-ringen.
I øvrigt skal den jo også ud til Gladsaxe, forhåbentlig med tilknytning
til S-togsnettet på Skovbrynet station.
> Det koster rundt regnet en milliard kroner pr. løbende kilometer at
> lave en tunnel-metro og sikkert noget billigere at lave den
> overjordisk, men dyrt er det under alle omstændigheder.
>
> Jeg synes det meget meget vigtigere at få lavet den forbistrede
> S-togsføring gennem København således at man ikke skal blive vildt
> forsinket når man skal ind til København. Går et S-tog i stykker
> mellem Svanemøllen og Hovedbanegården, ja så går ALT i stå i den
> retning det påvirker. Der kræves ganske enkelt to ekstra spor på den
> strækning hvor samtlige linier, undtagen dem som løber over
> Nørrebros Station, kører igennem. Det er er noget forbistret bras og
> jeg synes at det er at gøre grin med folk at snakke om mere metro så
> længe vi har sådan et umanerligt dårligt fungerende og
> utilstrækkeligt S-togs-system
Jeg mener skam også at der er brug for et ekstra dobbeltspor mellem
København H og Svanenemøllen. Samt i øvrigt for en udvidelse af
København H, og et dobbeltspor over Køge til fjern- og regionaltog.
Samt at videreføre Frederikssundslinien til i hvert fald Ølsted. Og få
et ekstra spor på Holbækbanen mellem Vipperød og Hvalsø.
Jeg kunne også godt forestille mig en metro mellem Lyngby og Ishøj, over
Glostrup og Herlev
.
> Vestegnen af København er hårdt ramt af det bras
(
Jeg har skam selv boet i Ishøj ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk