Nemme og hurtige småkager.
Fra : Stefanie

Dato : 26-11-06 18:43

Jeg er i praktik i et bofællesskab med voksne udviklingshæmmede, og jeg har
lovet en bagedag med en af mandfolkene. Vi har aftalt at vi skal bage
småkager.

Nu er det jo så at jeg synes at det bedste ville være hvis vi kunne nå at
bage 2 slags og gerne sådan at der blev til lidt mere end en smagsprøve.
Gerne sådan at der var småkager han kunne byde eventuelle gæster på i
december måned.

Gode foreslag til nemme og hurtige småkager, sådan at vi kan nå og bage 2
slags på nogle timer (3-4timer, vil jeg tror at vi kan sætte af)?

Kærligst
Stefanie

Fra : Tina

Dato : 26-11-06 20:38

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gode foreslag til nemme og hurtige småkager, sådan at vi kan nå og bage 2
> slags på nogle timer (3-4timer, vil jeg tror at vi kan sætte af)?

Columbusdej

Ingredienser:
1 kg hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. Vanillesukker
700 g smør eller margarine
2 æg
2 æggeblommer
350 g sukker

Fremgangsmåde:
Mel, bagepulver og ´vanillesukker sigtes sammen. Fast, koldt smør eller
margarine snittes fint og hakkes i melet med en kniv.

Æg, æggeblommer og sukker røres til en æggesnaps og hældes i melet. Dejen
æltes hurtigt sammen, til den er ensartet.

Deles dejen fx i to dele, kan man komme hakket chokolade og hakkede nødder i
den ene del, og anden smag efter ønske i den anden del. Så er der to
forskellige slags småkager ud af én dej. Dejen kan deles i lige så mange
portioner man ønsker, og kan tilsættes præcis de ting man ønsker.

Tina

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 27-11-06 17:16

Stefanie skrev:
> [...]
>
> Gode foreslag til nemme og hurtige småkager, sådan at vi kan nå og bage 2
> slags på nogle timer (3-4timer, vil jeg tror at vi kan sætte af)?

Hej Stafanie

På føtex hjemmeside (www.fotex.dk) er der en opskrift på en småkagedej,
der nemt (trylle trylle) kan forvandles til 4 forskellige slags
småkager. Tjek det ud engang

Jesper

Fra : Stefanie

Dato : 27-11-06 21:21

> Hej Stafanie
>
> På føtex hjemmeside (www.fotex.dk) er der en opskrift på en småkagedej,
> der nemt (trylle trylle) kan forvandles til 4 forskellige slags småkager.
> Tjek det ud engang

Tusind tak.
Super forslag. Det bliver han helt sikkert glad for.

Som sidegevinst bliver gæsterne juleaften nok også glade hvis jeg bagte lidt
mere end 1 slags herhjemme, da jeg ksal medbringe småkagerne til juleaften i
år :)

Venligst
Stefanie