Mix: cognac + cognac
Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-06 16:40

Irma har en Marc Bourgogne Marc Morin cognac som er helt speciel
En orangeagtig smag og extremt varmende fornemmelse i munden selvom
kun 41%

Den er en spændende fornyelse og jeg var ret begejstret for den de
førse fem glas.

Men så var den for MEGET

Aldi har en rørende billig slavecognac der slet ikke er sprittet men
lidt kedelig

Pep den op med en tiendedel af Irma-cognacen og du har en virkelig
luksus-cognac med det bedste af begge verdener

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 20-11-06 16:40

> Aldi har en rørende billig slavecognac der slet ikke er sprittet men lidt
> kedelig

Jeg er nu lidt uenig. Jeg synes, at den X.O. Cognac, som Aldi sælger under
navnet "La Tour Ronde" er fin og et særdeles godt køb og meget, meget bedre
end det sprøjt, man sine steder får serveret.
Mvh.
Aksel

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-06 18:32

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> on mandag 20. november 2006 at 16:39
+0100 wrote:
> [...]
>bedre
>end det sprøjt, man sine steder får serveret.

Den er i hvert fald imponerende til prisen - 149 kroner.

Men det når altså ikke i nærheden af de rigtig gode XO'er og andre gode
cognac.
Jeg har for ikke så længe siden haft lejlighed til at nyde en    Fransac
Reserva Ancestrale, der med sine omkring 30 år på bagen er uhyre
veludviklet i smagen - pyhhhhhh, hvor var det godt

Også Otard XO er værd at skrive hjem om - det samme gælder Renault Carte
d'Argent XO der ligger milevidt fra den almindelige kedelige sorte
Reanult. Er det den sorte Renault, foretrækker jeg ærligt talt Aldi's
dicount cognac i stedet.

Hvis man er specielt interesseret i cognac er der komet en fin bog på
dansk, der bestemt er værd at se nærmere på, nemlig Søren Franks "Cognac"
http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=50570

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 21-11-06 18:53

Du har fuldstændig ret. Der er mange pragtfulde Cognac'er , men mange af dem
har bare den ulempe, at de koster det hvide ud af øjnene. Derfor kun til
særlige lejligheder.
Til den daglige kop aftenkaffe finder vi, at "La Tour Ronde" kan gaa an.
Mvh.
Aksel

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-06 20:56

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> writes:
>Til den daglige kop aftenkaffe finder vi, at "La Tour Ronde" kan gaa an.

Det kan den bestemt - en sådan befinder sig netop nu i mit glas!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311