supersize me
Fra : Ralph

Dato : 06-11-06 20:24

Hejsa

Min søn har en opgave om subj. der stilles et spørgsmål:

I 2004 blev den såkaldte Cheeseburgerlov vedtaget, loven forbyder sagsanlæg
der påstår restauranternes mad forårsager overvægt, og så spørgsmålet:

Hvilke andre årsager kan have haft indflydelse på, at loven blev vedtaget,:
Hvad siger filmen om den amerikanske madbranches lobbyvirksomhed (dvs.
forsøg på at påvirke lovgiverne)

Han har ikke set filmen.

--
Tak
Ralph

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-11-06 20:39

On Mon, 6 Nov 2006 20:24:09 +0100
"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> vedtaget,: Hvad siger filmen om den amerikanske madbranches
> lobbyvirksomhed (dvs. forsøg på at påvirke lovgiverne)

så skulle du og han da se den den kan ganske sikkert lånes i
blockbuster eller lignende. Resten kan du (han er det vel) finde på
nettet uden problemer.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 06-11-06 20:42

Ralph skrev:
> [...]
> Hvad siger filmen om den amerikanske madbranches lobbyvirksomhed (dvs.

Har heller ikke set den, men tag ikke alt i filmen for gode varer.

<http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,1866327,00.html>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : ASKF

Dato : 08-11-06 00:05

Jens Axel Søgaard ytrede sig i
<454f9017$0$832$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> med dette:

>Har heller ikke set den, men tag ikke alt i filmen for gode varer.
>
> <http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,1866327,00.html>

Artiklens konklusion om at metabolismen spiller den afgørende rolle,
burde ikke komme som nogen overraskelse. Vi kender jo alle tynde og
slanke mennesker, der kan spise enorme mængder uden at tage på i vægt,
samt andre der skal passe ekstremt på deres kalorieindtag hvis de ikke
vil øge deres vægt.

Jeg hører selv til de heldige, hvis vægt svinger inden for en ramme på
2-3 kg, alt afhængigt af min fysiske aktivitet (vejer mest når jeg i en
periode er meget fysisk aktiv, så det er sandsynligvis øget
muskelmasse). Jeg kan end ikke se det på min vægt når jeg får et flip
med at lave flødesovse næsten dagligt i en måned.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter Westh

Dato : 06-11-06 21:33

> [...]
> vedtaget,: Hvad siger filmen om den amerikanske madbranches
> lobbyvirksomhed (dvs. forsøg på at påvirke lovgiverne)

Prøv at Google "Personal Responsibility in Food Consumption Act" (med
citationstegn). Jeg husker ikke hvad filmen hævdede om emnet.

/P

Fra : Vibe

Dato : 07-11-06 11:53

Man kunne ogsaa bare tage til Los Angeles og bestille en Whopper. Det
skulle vist vaere ret sjovt:

http://politiken.dk/udland/article196290.ece

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-06 20:40

Ralph wrote:

> I 2004 blev den såkaldte Cheeseburgerlov vedtaget, loven forbyder
> sagsanlæg der påstår restauranternes mad forårsager overvægt, og så
> spørgsmålet:

Ja, det er utroligt, man bliver nødt til at lovgive om sund fornuft, men
offer-mentaliteten er åbenbart også meget udpræget i USA.

> Hvilke andre årsager kan have haft indflydelse på, at loven blev
> vedtaget,:

Et øjebliks sund fornuft hos lovgiverne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.