Tærte i kobiovn..
Fra : peet_dk

Dato : 02-11-06 18:37

Har en lille kombiovn hvor jeg skal lave en tærte i på lørdag. I opskriften
står der 1 time ved 200 grader.. Men jeg har kun varmluft, og har også
tidligere haft problemer med at bunden ikke får nok (kan dog ikke huske temp
eller tid..). Hvor lang tid ville I mene den skal have? Problemet er at den
måske ser fin ud for oven, men så er bunden stadig blød, så vil lige høre om
nogle af jer har erfaring med tærter i en lille kombi ovn. Evt. nogle tips
til hvis bunden skal blive lidt mere sprød?

--
peet_dk was here..

Fra : Tina

Dato : 02-11-06 21:40

"peet_dk" <peetno@spampeet.dk> skrev i en meddelelse

Evt. nogle tips
> til hvis bunden skal blive lidt mere sprød?

Hvilket materiale er din tærteform af? Hvis den fx er af porcelæn eller
keramik, kræver det for det meste en forbagning af bunden, for at få den
sprød.

Tina

Fra : Ralph

Dato : 02-11-06 21:49

> [...]
> Har en lille kombiovn hvor jeg skal lave en tærte i på lørdag. I
> opskriften står der 1 time ved 200 grader.. Men jeg har kun varmluft, og

giv bunden et kvarters tid inden fyldet kommes i, så skulle det give en bagt
bund.

--
Ralph