Binder salt fedt i kroppen ??
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 02-11-06 01:39

Mojn !

Er det rigtigt, at man ikke må komme salt i hvidkålssuppen når man er
på suppekuren. Nogen hævder, at det binder fedt i kroppen
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-06 07:21

Hans Mikkelsen skrev:

> Er det rigtigt, at man ikke må komme salt i hvidkålssuppen når
> man er på suppekuren. Nogen hævder, at det binder fedt i kroppen

Næppe. Hvis salt binder noget i kroppen, er det vand.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 02-11-06 08:52

Hans Mikkelsen (slet 3PP34) skrev:
> [...]
>
> Er det rigtigt, at man ikke må komme salt i hvidkålssuppen når man er
> på suppekuren. Nogen hævder, at det binder fedt i kroppen

Det tror jeg ikke man vil finde evidens for. Og hvorfor skulle man da
straffe sig selv så slemt? Hvidkålssuppe uden salt smager simpelthen
kedeligt.

Jesper

Fra : Peter Westh

Dato : 02-11-06 11:27

"Hans Mikkelsen (slet 3PP34)" <bkfoto3@3PP34mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mojn !
>
> Er det rigtigt, at man ikke må komme salt i hvidkålssuppen når man er
> på suppekuren. Nogen hævder, at det binder fedt i kroppen

Det er helt sikkert noget vrøvl.

Suppekuren er jo en ret ekstrem "lynkur", der virker ved at reducere
kaloreindtaget ganske voldsomt over en kort periode. Men salt binder vædske,
så det kan godt være at salt mindsker udslaget på badevægten en smule. Hvis
målet er at få klemt sig ned i sin gamle bryllupshabit kan det vel godt
betyde noget.

Så vidt jeg kan se putter man normalt buillonterninger i suppen, og de
består jo mestendels af salt, så en smule ekstra fra eller til gør vel ikke
den store forskel. Jeg kunne dog forestille mig at man kommer til at længes
så kraftigt efter mad der smager af noget, at man kunne fristes til at
oversalte maden, og det er jo under alle omstændigheder ikke sundt. Der er
det sikkert mere hensigtsmæssigt at krydre suppen på andre måder - med
karry, paprika, chili eller sådan noget.

/P