Sprøde råstegte kartofler
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 19:39

Når man nu ikke har mulighed for at friturestege råstegte kartofler, findes
der da en anden mulighed som får dem til at smage i den retning? Jeg har
prøvet at ovnstege dem med penslet smør, og bagefter svitse dem kort på
panden, men det var ingen succes. Nogen forslag?

MVH Peter

Fra : Padre

Dato : 01-11-06 20:20

"Peter" <-> wrote in message
> [...]
> prøvet at ovnstege dem med penslet smør, og bagefter svitse dem kort på
> panden, men det var ingen succes. Nogen forslag?

Det tætteste jeg selv er kommet er ved at lægge dem i en bradepande med
masser af plads, hælde lidt olie på og sætte dem i en varmluftsovn på max
varme (ca 230 grader)
--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : Peter Westh

Dato : 01-11-06 22:25

"Padre" <spirito_santo@deadend.yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det tætteste jeg selv er kommet er ved at lægge dem i en bradepande med
> masser af plads, hælde lidt olie på og sætte dem i en varmluftsovn på max

Enig. Jeg vil dog tilføje at det hjælper betydeligt at tørre de skårne
kartofler godt af i et rent klæde, og at det også letter processen meget
hvis man lægger et stykke bagepapir under dem.

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 02-11-06 00:24

> "Padre" <spirito_santo@deadend.yahoo.com> skrev i en meddelelse sætte dem
> i en varmluftsovn

Det behøver i øvrigt heller ikke være en varmluftovn, blot skal der måske
vendes lidt mere i dem undervejs.

/P

Fra : Lars Holst

Dato : 02-11-06 02:11

"Peter" <-> said in news:4548e9c5$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> retning? Jeg har prøvet at ovnstege dem med penslet smør, og bagefter
> svitse dem kort på panden, men det var ingen succes. Nogen forslag?

De skal bare steges hårdt på en ordentlig pande uden fedtstof.

--
Lars Holst

Fra : HA Aalborg

Dato : 02-11-06 07:48

Hej Peter

> [...]
> Jeg har prøvet at ovnstege dem med penslet smør, og bagefter svitse dem
> kort på panden, men det var ingen succes. Nogen forslag?

Du laver sikkert kartoflerne for lille/små.. Vi laver dem 1/2 cm tykke og
1 til
1 1/2cm brede. Lægger dem på en bradepande med bagepapir.
Giver dem olie, salt og peber.. 220 grader i vores varmluftovn...
Vender dem en gang eller to og tager dem ud når de har fået lidt farve,
det kan ikke slå fejl og smager godt hver gang.

Hilsen Andersen, Aalborg

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-11-06 18:53

> Giver dem olie, salt og peber..

-og baconmix (fra Santa Maria), så blir det ikke bedre ;)

--
Michael