Brændte mandler
Fra : Henrik Kjærside

Dato : 30-10-06 10:30

Hej
Er der nogen som har opskriften/ fremgangsmåden til brændte mandler
som dem man køber hos gadehandlerne.

// hekj

Fra : Tina

Dato : 30-10-06 11:53

"Henrik Kjærside (slet H3IS3)" <hekj@H3IS3fritid.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11622008960.759977096837584@dtext.news.tele.dk...
> Hej
> Er der nogen som har opskriften/ fremgangsmåden til brændte mandler
> som dem man køber hos gadehandlerne.

http://www.arla.dk/opskrifter/braendte-mandler.html

Tina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-10-06 16:59

Tina skrev:

> http://www.arla.dk/opskrifter/braendte-mandler.html

Det er enkelt at lave brændte mandler selv, og de bliver flottere og
blankere end de mandler man køber hos høkerne, men man skal vide at
på et tidspunkt i processen kan det se ud som om det hele er gået i
fisk. Se hvad Lise Kristensen skrev i fjor i julemåneden:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.mad+drikke/msg/477f5c3baa00360d

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-10-06 17:33

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> på et tidspunkt i processen kan det se ud som om det hele er gået i
> fisk. Se hvad Lise Kristensen skrev i fjor i julemåneden:

Jamen det er skam rigtigt. Jeg brugte opskriften fra ARLA og oplevede
det samme. Men mandlerne blev fantastiske da jeg ventede og så sukkeret
karamelisere. NAM.

Jesper

Fra : Henrik Kjærside

Dato : 01-11-06 10:41

Den opskrift kender jeg godt men den gadehandlerne bruger er
anderledes. Bl.a. skal de ikke stå og skille mandlerne når de
hældes ud.
Henrik

Tina <Spørg@vedvejkrydset>