Philips ismaskine
Fra : TEAM ZWT

Dato : 28-10-06 19:26

Hej

Jeg er lige blevet den "u"lykkelige ejer af en Philips ismaskine, har
ønsket mig den længe og købte den endelig.
Men der er vel ikke nogen der har erfaring med sådan en??
Uanset hvad jeg gør, følger selvfølglig opskrifterne, så bliver isen
ikke stiv?!?!?!

mvh

TEAM ZWT

Fra : LarsJ

Dato : 28-10-06 22:28

TEAM ZWT skrev:
> [...]
> Men der er vel ikke nogen der har erfaring med sådan en??
> Uanset hvad jeg gør, følger selvfølglig opskrifterne, så bliver isen

Sørg for at alle ingredienser er køleskabskolde, når du hælder dem i, og
lad så maskinen køre inde i køleskabet. Der er naturligvis grænser for
hvor stiv isen kan/skal blive, idet skraberen jo stadig skal kunne røre
rundt. Skal den være så stiv som regnbue-is, må du fryse den yderligere.

Lars

Fra : noone

Dato : 29-10-06 06:20

> Jeg er lige blevet den "u"lykkelige ejer af en Philips ismaskine, har
> ønsket mig den længe og købte den endelig.

Jeg har også en af slagsen, og den laver ganske fortrinlig is.

> Uanset hvad jeg gør, følger selvfølglig opskrifterne, så bliver isen
> ikke stiv?!?!?!

Jeg gør det, at jeg anbringer isblandingen i fryseren, lige til toppen af
blandingen begynder at fryse. Blandingen, som nu er meget tæt på 0°C,
hælder jeg derefter i ismaskinen, hvorefter isen bliver færdig i løbet af
25-30 minutter,

Det med at lade ismaskinen køre i køleskabet, som anbefalet andetsteds i
tråden, bruger jeg ikke. Maskinen står bare fremme på køkkenbordet. Så er
det også nemmere at holde øje med den og evt. tilsætte ingredienser som
hakket chokolade, nødder eller måske en eller anden form for spiritus (i
små mængder) et par minutter før isen er færdig.

Man kan se, at isen er færdig, når det mellemrum, røre-dimsen laver mellem
isblandingen og kanten af maskinen, er der konstant i modsætning til når
isen er blødere og hurtigt flyder ud til kanten igen.

noone

Fra : TEAM ZWT

Dato : 29-10-06 11:46

On Sun, 29 Oct 2006 05:19:32 GMT, noone <noone@nowhere.net> wrote:

Tusin tak for rådene, dem vil jeg afprøve med det samme