Forårsløg fyldt med gele
Fra : Dorte Klerke

Dato : 26-10-06 16:14

Hej gruppe
Jeg har længe undret mig over at købe forårsløg og så komme hjem og opdage,
at de er fyldt med gele. Personligt synes jeg det er ulækkert, og det er
ikke sådan til at få ud. Jeg synes også de smager lidt vandet, hvis man får
fjernet gelen.

Er der andre der har oplevet dette? Hvad skyldes dette og er der noget man
kan gøre?

Dorte

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-06 22:46

Dorte Klerke wrote:

> Er der andre der har oplevet dette? Hvad skyldes dette og er der
> noget man kan gøre?

Måske problemet ligger i, du tror, man kan købe forårsløg sidst i oktober?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 29-10-06 22:53

Hej Jens

> Måske problemet ligger i, du tror, man kan købe forårsløg sidst i
> oktober?

Du er måske ikke klar over at det også er forår i oktober :)

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-06 22:53

Max wrote:

> Du er måske ikke klar over at det også er forår i oktober :)

På den sydlige halvkugle - jo.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 31-10-06 08:42

> Måske problemet ligger i, du tror, man kan købe forårsløg sidst i oktober?

Hvad er det da også for et svar? Og det er da ikke altid der er gele i dem,
men som det bliver sagt er der jo forår på den sydlige halvkugle. Desuden
kan de vel dyrkes i drivhus eller lignende.

Dorte

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-06 08:57

Dorte Klerke wrote:

> Hvad er det da også for et svar? Og det er da ikke altid der er gele
> i dem, men som det bliver sagt er der jo forår på den sydlige
> halvkugle. Desuden kan de vel dyrkes i drivhus eller lignende.

Ja, og der er muligvis derfor, der er gele i dem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.