hjælp til at slippe af med bananfluer
Fra : es335

Dato : 18-10-06 11:05

Hej.

Der var tidligere en der efterlyste hvordan man kunne komme af med
bananfluer - en diskussion der begyndte at skride så jeg droppede at
følge med og ved derfor ikke om der kom brugbare løsninger på
bordet.

Jeg har i hvertfald nu et forslag til at komme af med de små kræ. Vi
støvsuger dem væk. De er ret nemme at suge og hvis man lokker dem til
et samlet sted med lidt frugt, så kan man få ret mange ret hurtigt.
Man skal bare huske at lade støvsugeren stå tændt lidt efter endt
gerning da de jo nødigt skulle finde for hurtigt ud af støvsugeren
igen (dem der ikke dør).

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-06 22:14

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/bananfluer.htm
>
> http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?id=2860
>
> http://www.lokalnyheder.nu/?Id=7505

Man skal blot undgå at plantematerialer rådner i køkkenet. Hvor svært
kan det være?

Iøvrigt gør de ingen skade

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 20-10-06 09:41

es335 wrote:

> Jeg har i hvertfald nu et forslag til at komme af med de små kræ. Vi
> støvsuger dem væk.

Jeg tvivler på, fluerne ikke kan komme ud af støvsugeren, selvom du
lader den være tændt i nogen tid. Og så har jeg læst et sted, at en
støvsugerpose er et perfekt sted at klække små søde babybananfluer.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-10-06 11:54

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Og så har jeg læst et sted, at en støvsugerpose er et perfekt
> sted at klække små søde babybananfluer.

Bananflueyngel lever af og i gærende, overmoden frugt. Så hvis støvsuger-
posen idenholder sådant, vil den ganske rigtigt være en godt udklæknings-
sted for bananflueæg. Hvis man ikke har for vane at suge overmodne og
gærende frugter op i sin støvsuger tvivler jeg dels på at nogen bananfluer
skulle finde på at lægge æg deri, dels om æggene overhovedet ville klække
hvis det alligevel skete.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-06 05:50

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> [...]
> bananfluer
> skulle finde på at lægge æg deri, dels om æggene overhovedet ville

Frugt, der kan rådne er våd, dvs tung
Man kan næppe suge en kubikcentimeter melon op i posen,hvis tørre
støvede klima vil hindre udklækning også hvis du "hælder det derind"
Både det råd og sherryen er en ommer

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-06 05:45

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Jeg tvivler på, fluerne ikke kan komme ud af støvsugeren, selvom du
> lader den være tændt i nogen tid. Og så har jeg læst et sted, at en
> støvsugerpose er et perfekt sted at klække små søde babybananfluer.

Nej, de skal have fugtighed for at æg lægges og larver gror sig store
og forpupper sig og metamorfoserer sig til ny bananfluer

JEg kan godt se der er mere sport i elektronik og sherry indkøb og jeg
er ked af at være lyseslukker men VIDENSKAB ER AT FINDE ONDETS ROD, og
vil du væk med banalfluerne så fjern det rådnende mad

Rådet om at sætte sød vin frem og hælde sulfo i den kan give en
jægeroplevelse ved at et par fluer drukner, som var ved at dø
alligevel - hvad skal sulfo gøre godt for

Fra : Max

Dato : 21-10-06 10:14

Hej

> følge med og ved derfor ikke om der kom brugbare løsninger på
> bordet.

Jeg har de sidste par dage prøvet at have en sjat sherry med et par
dråber opvaskemiddel stående i et glas i køkkenet. Der er der
druknet mange fluer i de par dage og vi ser ingen flyve mere.

Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-06 05:39

> [...]
> dråber opvaskemiddel stående i et glas i køkkenet. Der er der
> druknet mange fluer i de par dage og vi ser ingen flyve mere.

En forkølelse varer 7 dage hvis du medicinerer
og uden medicin går den over på en uge

Fluerne er ikke forsvundet pga sherry endsige opvaskemiddel, men fordi
der nu ikke er rådnende mad hvor der var

Fra : Astrid Lund

Dato : 30-10-06 19:17

On 18 Oct 2006 03:04:45 -0700, "es335" <allettidersigen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bananfluer - en diskussion der begyndte at skride så jeg droppede at
>følge med og ved derfor ikke om der kom brugbare løsninger på

En kopp eple-eddik med en dråpe Zalo eller annet oppvaskmiddel i. Har
prøvd, og det _virker_

--
Astrid