Vildsvinefilet - hvordan tilberedes det så~
Fra : Dorte Klerke

Dato : 16-10-06 16:01

Hej gruppe
Jeg har købt nogle vildsvinefileter (ialt 250 g fersk) i superbrugsen her i
lørdags, og har ikke rigtig kunnet finde en god opskrift og de skal bruges i
morgen.
Jeg håber der er nogle der har en god afprøvet opskrift, der ikke overdøver
smagen af vildsvin (hvilket jeg ikke har prøvet før), men som måske kan
fremhæve smagen.

På forhånd tak

Dorte

Fra : Micke

Dato : 17-10-06 08:05

Dorte Klerke wrote:

> [...]
> Jeg håber der er nogle der har en god afprøvet opskrift, der ikke
> overdøver smagen af vildsvin (hvilket jeg ikke har prøvet før), men som

Hej.
Du kan tillaga fileten som du brukar med vanlig filet.
Jag brukar gnida in dem med grov salt och grovt krossad sortpeder, lägger
dem i lite röttvin så de får dra någon timme sen stek i ugn. 175 grader
tills de är färdiga.

Servera med en rödvins sovs med rönnbärsgele inblandad (bara en tesked eller
två)
Hoppas detta ger dig några ideer.

Hälsningar från Gynge.

/Micke

Fra : Dorte Klerke

Dato : 17-10-06 08:48

"Micke" <micke@somewhere.not> skrev i en meddelelse
> [...]

> tills de är färdiga.
>
> Servera med en rödvins sovs med rönnbärsgele inblandad (bara en tesked

Hej
Ja det gav da lidt inspiration, havde overvejet noget rødvinssauce, men ikke
at marinere den i rødvin og bage i ovn. Hvor lang tid skal det have 15-20
min måske?
Dorte

Fra : Micke

Dato : 17-10-06 09:15

Dorte Klerke wrote:

> [...]
> Ja det gav da lidt inspiration, havde overvejet noget rødvinssauce, men
> ikke at marinere den i rødvin og bage i ovn. Hvor lang tid skal det have

Det beror på hur tjocka de är. Smalnar de i ena änden kan du göra dem
färdige i den tunna änden och sedan vira lite aluminium folie runt den
tunne delen. Det tar allt från 20 till 45 minuter att få dem helt färdige.

Min favoritsovs till det hela är följande:

Rödvin 1 Flaska.
Reducera till 3/4 återstår
Grädde 3 dl (Flöde) blandas i och kokas upp,
Blanda i rönnbärs gele 2 tsk för att göra det lite sött.
Salt och hvitpeber efter smak.
Låt det koka en liten stund så smakerna 'sätter' sig.

Jag älskar vildsvinskött. Det absolut bästa man kan äta.
Har alldrig sett det i affärerna här men vi har dem runt huset.

//Micke

Fra : Emilsen

Dato : 17-10-06 09:14

Efter mange tanker skrev Dorte Klerke:

> Jeg håber der er nogle der har en god afprøvet opskrift, der
> ikke overdøver smagen af vildsvin (hvilket jeg ikke har prøvet
> før), men som måske kan fremhæve smagen.

Lidt inspiration:
<http://www.behama.dk/opskrifter/opskrift43.html>

m.v.h. Emil