Taffel chips til andesteg
Fra : Peter eller Line

Dato : 13-10-06 16:13

Hej alle

Skal lave andesteg i weekenden, og vil lave så meget som muligt hjemmelavet.
Har haft store traumer med at lave mine egne taffel kartoffel chips, så vil
høre om nogen har en god opskrift der går godt i spænd med hjemmelavet
rødkål.

Venligst
Peter

Fra : LarsJ

Dato : 13-10-06 18:28

Peter eller Line skrev:
> [...]
> høre om nogen har en god opskrift der går godt i spænd med hjemmelavet

Hvorfor ikke bare købe nogen? Ikke alt er jo nødvendigvis bedre blot
fordi det er hjemmelavet. Og da slet ikke, hvis man ligefrem får traumer
af det.

De kartofler, der bliver brugt til kartoffelchips, er fremavlet specielt
til formålet, så de har den rette mængde tørstof (det gør det lettere at
opnå den passende sprødhed ved friteringen). Og så må der ikke være ret
meget sukkerstof i, da chipsene ellers bliver bitre og mørke.
Almindelig kartofler i dagligvarehandlen har for højt sukkerindhold og
for lav tørstof til, at de kan bruges til chips.

Lars