Popning af ris
Fra : Emilsen

Dato : 13-10-06 03:17

Hej

Man kan købe morgenmadsprodukter med poppede ris. Ofte med
chokoladesmag, og nogle gange uden.
Der sælges også "riskager", som er sammenpressede poppede ris i
en cirkulær form.

Mine spørgsmål er: Kan man selv 'poppe' ris?
Hvordan?
Hvilke typer ris er egnede?
Fremgangsmåde?

Naturligvis har jeg Googlet lidt for at finde svarene, men med
meget lidt held.
Sorte ris (som egentligt er græsfrø) kan poppes; men det er kun
smagen som ændres - størrelsen forbliver uændret. Det var IKKE
hvad jeg søgte efter.
Friske rå riskorn med avner kan poppes i meget hedt sand. Det
fortæller mig, dels at temperaturen skal være meget høj, og at
riskornene skal indeholde en vis mængde vand.

Forsøg med div. ristyper var alle negative.

Så, hvis nogen har løsningen, hører jeg gerne nærmere.

m.v.h. Emil

Fra : sune.ryge@gmail.com

Dato : 26-10-06 19:04

hej. jeg leder efter det helt samme, var også på google, men med
intet resultat (udover det her link) så hvis du finder ud af det må
du meget gerne sende mig en mail.

Mvh. Sune

Wamp6@jubii.dk

Fra : Max

Dato : 26-10-06 19:25

Hej

> hej. jeg leder efter det helt samme, var også på google, men med

Måske dette giver lidt inspiration

http://home.howstuffworks.com/question393.htm

Mvh Max