Opskrift på Tiramisu
Fra : Janner

Dato : 09-10-06 17:43

Nogen der har noget der kan bruges og er gennemprøvet ? Søger man på nettet
kommer det jo 117 forskellige.

Mascapone osten går jeg udfra man kan købe i de størrer dagligevarebutikker
men hvad med "lady fingers" .. Dem kiggede vi forgæves efter i Føtex .. men
måske kigger vi galt

På forhånd tak

/Jan

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-10-06 17:47

On Mon, 9 Oct 2006 18:43:06 +0200
"Janner" <NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> wrote:

> [...]
> dagligevarebutikker men hvad med "lady fingers" .. Dem kiggede vi
> forgæves efter i Føtex .. men måske kigger vi galt

den her har jeg lavet med succes:
http://www.italy.dk/mad/tiramisu.htm

lady fingers er som du siger svære at finde. jeg fandt dem i en
delikatesse forretning der bl.a. solgte italienske sager.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-06 18:09

Kim Schulz skrev:

> lady fingers er som du siger svære at finde. jeg fandt dem i
> en delikatesse forretning der bl.a. solgte italienske sager.

Jeg har senest set dem i Føtex (i Herlev)...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Eivind

Dato : 09-10-06 18:43

>den her har jeg lavet med succes:
>http://www.italy.dk/mad/tiramisu.htm
>
>lady fingers er som du siger svære at finde. jeg fandt dem i en
>delikatesse forretning der bl.a. solgte italienske sager.

Irma plejer at have både mascarpone og ladyfingers.
Mht den ovennævnte opskrift så er den rigtig god. Mht smag så kan sort
kaffe, kahlua, eller marsala likør prøves, eller brug fantasien selv.

Fra : MrsKrabappel

Dato : 09-10-06 19:04

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
On Mon, 9 Oct 2006 18:43:06 +0200
>lady fingers er som du siger svære at finde. jeg fandt dem i en
>delikatesse forretning der bl.a. solgte italienske sager.

svært? de findes overalt, Irma, Super Brugsen, Føtex...
de hedder "savoiardi" - ofte på bagsiden af pakken står tiramisu opskrift
på!

Sandra

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-10-06 19:42

Kim Schulz wrote:

> den her har jeg lavet med succes:
> http://www.italy.dk/mad/tiramisu.htm

Det er samme procedure, som jeg følger. Vil bare lige kommentere på det
med natten over: Det er et MUST! Det duer simpelthen ikke ellers. Det
gør hele forskellen.

Og så er jeg mere til Marsala end til "kaffelikør", hvad det så end
skulle betyde.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-10-06 19:44

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> Det er samme procedure, som jeg følger.

Ved nærmere eftersyn. Jeg bruger lidt mindre vaniljesukker og et par
spskf. alm sukker.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-10-06 21:24

> den her har jeg lavet med succes:
> http://www.italy.dk/mad/tiramisu.htm

Det er nemlig dén der holder!

Jeg bruger en blanding af kaffe og italiensk Vecchia Romagna (sp?) som
"dyppelse" til kagerne - det giver en dejlig balance til den fede creme.

(Uhmm.... nu bliver man jo helt lækkersulten)

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-10-06 19:39

On Mon, 9 Oct 2006 20:04:12 +0200
"MrsKrabappel" <sandra.chiesa@spammatuasorella.dk> wrote:

> [...]
>
> svært? de findes overalt, Irma, Super Brugsen, Føtex...
> de hedder "savoiardi" - ofte på bagsiden af pakken står tiramisu

ok jeg har nok bare været uheldig dengang jeg ledte efter dem (Det er
et par år siden). Siden da har jeg bare købt dem hvor jeg vidste de var.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-10-06 20:18

Janner skrev i 452a7b9c$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Mascapone osten går jeg udfra man kan købe i de størrer
> dagligevarebutikker men hvad med "lady fingers" .. Dem kiggede vi
> forgæves efter i Føtex .. men måske kigger vi galt

Prøv igen - i 'vores' Føtex har de dem (de hedder også Savoiardi).

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : mcloud

Dato : 09-10-06 21:09

"Janner" <NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> skrev i en meddelelse
> Nogen der har noget der kan bruges og er gennemprøvet ? Søger man på
> nettet kommer det jo 117 forskellige.

Hej Janner
Her er mit bidrag til din Tiramisu ,har lavet den et par gange --syntes selv
det er lidt opreklameret :Denne opskrift er til 6 personer

3 æggeblommer

100 gram sukker

1 tsk vaniliesukker

1 dl piskefløde

500 gram mascarpone-ost

6 kopper kold meget stærk kaffe -helst expresso

4 spsk marsala -eller kahlua-kaffelikør ( marsalaen kan fås i netto)

20 stk ladyfingers.

Kakao til pynt.

Pisk æggeblommer,sukker og vaniliesukker til en tyk masse.

Pisk marcarponeosten blød med fløde og vend forsigtigt blandingen i
æggemassen.

Fordel halvdelen af cremen i bunden af et serveringsfad med lige lave
kanter.

Rør kaffe eller expresso og marsala eller kahlua sammen i en dyb tallerken
og dyp kagerne hurtigt i blandingen en af gangen og læg dem i fadet..

Oven på laget af kagerne kommes endnu et lag creme .

Stil på køl og gerne natten over , lige inden servering drysses
kakao-pulver over desserten.

mvh mcloud

Fra : Karina Hansen

Dato : 10-10-06 17:35

> men hvad med "lady fingers" .. Dem kiggede vi forgæves efter i Føtex .. men
> måske kigger vi galt
>
> På forhånd tak
>
> /Jan

Hej Jan

De har dem i Fakta, i hvert fald i en af vore lokale her i Kolding..

Mvh Karina